• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • almafa
    tiptoe skrev 2010-01-18 12:55:58 följande:
    nu har jag kommit hem från vägningen.. Som jag misstänkte hade jag inte gått ner så mycket den här veckan.. bara 0.2kg, men får vara nöjd ändå för på två veckor har jag ju gått ner 1,7kg och det är inte fy skam även om jag hoppats på mer den här veckan..
    Tycker det är jättebra med 1,7 på en vecka, sen att det blir en uppdelning på 1,5 och 0,2 spelar mindre roll. Tror det är vanligt att man får ett mindre minus efter en vecka med ett stort minus *svamlar*

Grattis grattis...
    Winnertaco skrev 2010-01-18 09:27:47 följande:
    Du ser, ingen katastrof! En pizza typ Hawaii var tydligen 29 pp säger min mamma, så en halv dubbelbottnad är säkert runt 40
    är en vanlig pizza (typ hawaii) som man köper på en pizzeria BARA 29 PP ??? Shit då kan man ju tom få in det i programet med lite planering... eller har jag missuppfattat helt???

Nu efter lunch har jag 19 pp kvar och jag är tokmätt så hur jag ska få i mig alla dom är ett under... får helt enkelt välja lite fetare grejer ;)

hur går det för er andra????
  • Villemol
    1977Maria Therese skrev 2010-01-18 12:31:38 följande:
    Jag har brevkursen eftersom inte vv finns här där jag bor. Om man har online får du butiksguiden då?
    Nej, inte den i bokform men en del finns ju med på hemsidan. Lite jobbigt då man inte har tillgång till dator vart man än är.
    Har den gamla men inget stämmer i den ju .
  • Villemol

almafa skrev 2010-01-18 13:28:26 följande:
    är en vanlig pizza (typ hawaii) som man köper på en pizzeria BARA 29 PP ??? Shit då kan man ju tom få in det i programet med lite planering... eller har jag missuppfattat helt???
    Enligt hemsidan så är en Margeritha 29 pp
    och en Capricciosa 43....
  • 1977Maria Therese

Jag funderar på förra årets pogram....Blir det inte sammauträkning i slutänden? Eller kan man kolla i den gamla butiksguiden sen förra året och räkna på dessa points också?

Eller är tex: 1 fiskpinne från förraårets butiksguiden, 1 points. Är det samma points i den nya butiksguiden från -10 på en fiskpinne?

Jag har inte nya butiksguiden bara från förraåret... Då skulle man äta 20 p/dygn men nu äter man många fler..

• almafa
    1977Maria Therese skrev 2010-01-18 14:25:48 följande:
    Jag funderar på förra årets pogram....Blir det inte sammauträkning i slutänden? Eller kan man kolla i den gamla butiksguiden sen förra året och räkna på dessa points också? Eller är tex: 1 fiskpinne från förraårets butiksguiden, 1 points. Är det samma points i den nya butiksguiden från -10 på en fiskpinne? Jag har inte nya butiksguiden bara från förraåret... Då skulle man äta 20 p/dygn men nu äter man många fler..
    Det är inte alls samma tyvärr, dom räknar på ett helt annat sätt och det är säkert en kombination av förbättring och att tjäna lite mer pengar på allt nytt material ;) I alla fall så är det nya programmet ett helt nytt sätt att räkna så man får hålla sig till ett av programmen fullt ut. antingen eller!!
    Man kan ju gå helt gratis första veckan nu om man skriver ut en kupong från vv hemsida, då får du all info om det nya programmet som du behöver för att "tänka om"

Mycket är dessutom halva priset just nu bara för att dom känner att folk redan har allt och kommer behöva köpa allt nytt.

Kan rekomendera det nya dock, tycker mycket bättre om detta än det gamla

/M.
  • 1977Maria Therese
    almafa skrev 2010-01-18 14:45:44 följande:
    Det är inte alls samma tyvärr, dom räknar på ett helt annat sätt och det är säkert en kombination av förbättring och att tjäna lite mer pengar på allt nytt material ;) I alla fall så är det nya programmet ett helt nytt sätt att räkna så man får hålla sig till ett av programmen fullt ut. antingen eller!! Man kan ju gå helt gratis första veckan nu om man skriver ut en kupong från vv hemsida, då får du all info om det nya programmet som du behöver för att "tänka om" Mycket är dessutom halva priset just nu bara för att dom känner att folk redan har allt och kommer behöva köpa allt nytt. Kan rekomendera det nya dock, tycker mycket bättre om detta än det gamla /M.
    Ok jag har både brevkurs från förra året och detta års. Men min butiksguid blev kvar på vår resa till stockholm :( så då kanske jag måste köpa en ny iallafall...
  • Majlo

Hej nu har jag kört på PP i en vecka och idag ska jag väga mig det ska bli spännande

• Villemol
    Majlo skrev 2010-01-18 15:43:46 följande:
    Hej nu har jag kört på PP i en vecka och idag ska jag väga mig det ska bli spännande
    Spännande! Lycka till....
  • RiNan
    Majlo skrev 2010-01-18 15:43:46 följande:
    Hör av dig om hur det gick?
  • Villemol

Nu har vi bokat SPA till i Maj .
    Ska bli så härligt, hoppas på att vara många kilon lättare då...så tråkigt att alltid vara "den tjocka" som skäms för att ta två ggr från buffen...
    Vad tror ni, är det dumt att hoppas på -10 kg på 4 månader?

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints