• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • RiNan
    Lindis41 skrev 2010-02-10 09:14:43 följande:
    snälla behöver hjälp!!!funderar på vv e det svårt o krångliga recept???kan hela familjen äta det??E det enkelt att köra via internet???vill att et ska var enkelt att laga o gå relativt fort då jaghar två småbarn!! Hjälp!!
    Ne det är inte svårt och krångligt. Inte några speciella recept heller för den delen. Du kan mer eller mindre laga det som du alltid lagat men genom att räkna ut pointsen i ingredienserna så vet du ju om du tex behöver byta ut något mot lättare varianter. Jag lagar mer eller mindre samma mat som förut.

Via internet är det enkelt och det som jag tycker är det bästa är att man kan skapa egna recept och därmed få pointsen uträknade. Annars hade jag nog inte fixat det här. Nu skriver man in en ingrediens och får fram pointsen, sen väljer man bara den ingrediensen, lägger till mängd och så får man pointsen uträknade på just den mängden in i receptet.

Hela familjen kan äta den maten eftersom pointsen är uträknade på forskning om hälsosam mat för alla. Sen gör ju tillbehöver stor skillnad. Där du dricker vatten till maten kanske barnen dricker mjölk etc. Där du bara har en halv eller ingen tsk margarin på mackan kanske barnen har fri mängd. På så sätt undviker man ju att familjen också går ner i vikt
  • zazzza

jag har pratat me vv på telefon idag, de råder mig att g på ett möte istället för att börja på online, hon menar att jag inte kommer att förstå annars omräkningen osådär........s jag lär iväg! 26 mil...fattar inte hur svårt det kan va, verkar ju som att man bara räknar om pointsvärdet?

livet kräver omväxling
  • Lindis41
    RiNan skrev 2010-02-10 10:24:57 följande:
    Ne det är inte svårt och krångligt. Inte några speciella recept heller för den delen. Du kan mer eller mindre laga det som du alltid lagat men genom att räkna ut pointsen i ingredienserna så vet du ju om du tex behöver byta ut något mot lättare varianter. Jag lagar mer eller mindre samma mat som förut. Via internet är det enkelt och det som jag tycker är det bästa är att man kan skapa egna recept och därmed få pointsen uträknade. Annars hade jag nog inte fixat det här. Nu skriver man in en ingrediens och får fram pointsen, sen väljer man bara den ingrediensen, lägger till mängd och så får man pointsen uträknade på just den mängden in i receptet. Hela familjen kan äta den maten eftersom pointsen är uträknade på forskning om hälsosam mat för alla. Sen gör ju tillbehöver stor skillnad. Där du dricker vatten till maten kanske barnen dricker mjölk etc. Där du bara har en halv eller ingen tsk margarin på mackan kanske barnen har fri mängd. På så sätt undviker man ju att familjen också går ner i vikt
    men vad kostar det ??jag va inne på sidan men blev bara snurrig!
  • RiNan
    Lindis41 skrev 2010-02-10 11:54:22 följande:
    men vad kostar det ??jag va inne på sidan men blev bara snurrig!
    150kr tror jag det kostar per månad
  • zazzza

+ 300 I INREGISTRERING FÖRSTA GGN..

livet kräver omväxling
  • RiNan
    zazzza skrev 2010-02-10 11:54:02 följande:
    jag har pratat me vv på telefon idag, de råder mig att g på ett möte istället för att börja på online, hon menar att jag inte kommer att förstå annars omräkningen osådär........s jag lär iväg! 26 mil...fattar inte hur svårt det kan va, verkar ju som att man bara räknar om pointsvärdet?
    Äh, det låter ju bara konstigt. Har man en gång kunnat räkna enligt det gamla systemet är inte det nya något problem. Förut fanns ju pointsen i det tunna häftet, i butiksguiden, restaurangguiden etc och så är det ju nu med. Klart att det är bättre med möten men vaddå, har man 26 mil dit så vad ska man göra? När man dessutom fixar medlemskap över internet så fyller man i sin vikt, längd, ålder etc och så får man uträknat hur mycket man ska äta. Om du skickar mig din adress så kan jag skicka dit mitt häfe som jag fick under det första mötet om gamla systemet och nya systemet? Står typ inget vettigt där ändå tycker jag men det är typ den informationen man fick på första mötet vad gäller skillnade mellan det gamla och nya systemet.
  • zazzza

nej jag kan inte tänka mig att de ska va så svårt, jag menar det är väl bara så att nu kanske  90g kött är ett annat point,,,,fast man lär ju ha lista på livsmedel somär med nya pp! eller får an de på nättet, pointsguide? 

livet kräver omväxling
  • Lindis41
    RiNan skrev 2010-02-10 12:00:11 följande:
    150kr tror jag det kostar per månad
    vad kostar dte om man går o väger sig då??
    men 150kr per månad va ju billigt ju!!fins det ngn direkt länk??
  • RiNan
    zazzza skrev 2010-02-10 12:08:43 följande:
    nej jag kan inte tänka mig att de ska va så svårt, jag menar det är väl bara så att nu kanske  90g kött är ett annat point,,,,fast man lär ju ha lista på livsmedel somär med nya pp! eller får an de på nättet, pointsguide? 
    Jaja, det är ju det jag tycker är så konstigt för precis som förut så finns pointsguide och allt annat fast med nya värden. Om du fixar att räkna enligt det gamla systemet nu så borde du verkligen kunna räkna enligt det nya systemet. Inga konstigheter. Hon kanske tyckte att du skulle gå på mötet för att få reda på om bonuspointsen man har/vecka och för att få veta att du inte kan spara points? Detta fixar du lätt själv genom internet!
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints