Lindis41 skrev 2010-02-10 09:14:43 följande:
snälla behöver hjälp!!!funderar på vv e det svårt o krångliga recept???kan hela familjen äta det??E det enkelt att köra via internet???vill att et ska var enkelt att laga o gå relativt fort då jaghar två småbarn!! Hjälp!!
Ne det är inte svårt och krångligt. Inte några speciella recept heller för den delen. Du kan mer eller mindre laga det som du alltid lagat men genom att räkna ut pointsen i ingredienserna så vet du ju om du tex behöver byta ut något mot lättare varianter. Jag lagar mer eller mindre samma mat som förut.
Via internet är det enkelt och det som jag tycker är det bästa är att man kan skapa egna recept och därmed få pointsen uträknade. Annars hade jag nog inte fixat det här. Nu skriver man in en ingrediens och får fram pointsen, sen väljer man bara den ingrediensen, lägger till mängd och så får man pointsen uträknade på just den mängden in i receptet.
Hela familjen kan äta den maten eftersom pointsen är uträknade på forskning om hälsosam mat för alla. Sen gör ju tillbehöver stor skillnad. Där du dricker vatten till maten kanske barnen dricker mjölk etc. Där du bara har en halv eller ingen tsk margarin på mackan kanske barnen har fri mängd. På så sätt undviker man ju att familjen också går ner i vikt