• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • 1977Maria Therese
    Filippa K skrev 2010-02-11 08:37:00 följande:
    Grattis alla!!! Idag ska jag ner till läkaren & se vilket medicin jag ska byta till för magkatarren. Hoppas det blir bra nu så jag får bort smärtan & kan äta annan mat igen
    Hur gick det?
  • sockerslav
    mammakalmar skrev 2010-02-11 15:10:30 följande:
    Man får ju alltid Veckans viktiga när man väger sig, är det den du menar sockerslav?
    Ja, precis, de häftena man får varje vecka. Jag har redan fått de fyra första, lite tjockare. 
  • Lilja07
    1977Maria Therese skrev 2010-02-11 16:54:57 följande:
    Hur gick det?
    tack för att du frågar. Jag ska ta dubbeldos i ett par veckor nu, men kvider nu, gör så ont Men kommer ju gå över. Ska strax äta kokt torsk för 100:e gången på kort tid... men men, vad gör man inte för att bli frisk!

Får kämpa igen med vikten sen.
  • Cinsaga

Grattis alla duktiga !!!

Nådde mitt mål på 5 % och 4 kilo idag. Tjohoooo !!! {#lang_emotions_smile}

Men nu har jag fått "börja om" med statistiken på hemsidan och har fått börja med min nya vikt som startvikt (och då försvinner all statistik och guldstjärnor osv ... ) för att jag vill gå ner ytterligare 3,5 kg - så nu står det att jag inte gått ner nåt alls...

Ingen risk för nedgång denna vecka iallafall - tjejmiddag med trerätters och en massa vin imorgon kväll och sen dopmottagning med smörgåstårta på lördag, och en förkylning som kommer smygande = ingen motion. Oh, well - nya tag sen igen får det bli.

Nåt förslag på "billig" och mättande frukost och lunch imorgon för att spara lite inför kvällen ???

Tror bestämt att vi glömt bort recepttråden ... Ska bättra mig och skriva in bra tips jag också. Det blir alltid lättare med lite mer färdiga förslag att välja mellan.

• Lilja07
    Cinsaga skrev 2010-02-11 20:10:52 följande:
    Grattis alla duktiga !!! Nådde mitt mål på 5 % och 4 kilo idag. Tjohoooo !!! Men nu har jag fått "börja om" med statistiken på hemsidan och har fått börja med min nya vikt som startvikt (och då försvinner all statistik och guldstjärnor osv ... ) för att jag vill gå ner ytterligare 3,5 kg - så nu står det att jag inte gått ner nåt alls... Ingen risk för nedgång denna vecka iallafall - tjejmiddag med trerätters och en massa vin imorgon kväll och sen dopmottagning med smörgåstårta på lördag, och en förkylning som kommer smygande = ingen motion. Oh, well - nya tag sen igen får det bli. Nåt förslag på "billig" och mättande frukost och lunch imorgon för att spara lite inför kvällen ??? Tror bestämt att vi glömt bort recepttråden ... Ska bättra mig och skriva in bra tips jag också. Det blir alltid lättare med lite mer färdiga förslag att välja mellan.
    GRATTIS!!!
  • Cinsaga

TACK !!! Hoppas att du piggar på dig och att du slipper den kokta torsken snart ...

• Mian80
    Cinsaga skrev 2010-02-11 20:10:52 följande:
    Grattis alla duktiga !!! Nådde mitt mål på 5 % och 4 kilo idag. Tjohoooo !!! Men nu har jag fått "börja om" med statistiken på hemsidan och har fått börja med min nya vikt som startvikt (och då försvinner all statistik och guldstjärnor osv ... ) för att jag vill gå ner ytterligare 3,5 kg - så nu står det att jag inte gått ner nåt alls... Ingen risk för nedgång denna vecka iallafall - tjejmiddag med trerätters och en massa vin imorgon kväll och sen dopmottagning med smörgåstårta på lördag, och en förkylning som kommer smygande = ingen motion. Oh, well - nya tag sen igen får det bli. Nåt förslag på "billig" och mättande frukost och lunch imorgon för att spara lite inför kvällen ??? Tror bestämt att vi glömt bort recepttråden ... Ska bättra mig och skriva in bra tips jag också. Det blir alltid lättare med lite mer färdiga förslag att välja mellan.
    Grattis!!
    Lite tips:
    Till lunch linssoppa, med morötter, röda linser, krossade tomater, lök & kryddor. Ungefär 5pp.
    Frukost: en smoothie med banan, päron, bär och naturell yoghurt. (kanske en knäckemacka med keso och skinka)
  • Lilja07
    Cinsaga skrev 2010-02-11 20:44:28 följande:
    TACK !!! Hoppas att du piggar på dig och att du slipper den kokta torsken snart ...
    Tack
    Mian80 skrev 2010-02-11 20:49:12 följande:
    Grattis!! Lite tips: Till lunch linssoppa, med morötter, röda linser, krossade tomater, lök & kryddor. Ungefär 5pp. Frukost: en smoothie med banan, päron, bär och naturell yoghurt. (kanske en knäckemacka med keso och skinka)
    bra tips
  • sockerslav

Minus 0,4 idag. Alltså ner 3,2 kilo på fem veckor. Jag är missnöjd......

Det går såååå sakta.
    Känner mig uppgiven och sur.
  • 1977Maria Therese
    Filippa K skrev 2010-02-11 18:44:14 följande:
    tack för att du frågar. Jag ska ta dubbeldos i ett par veckor nu, men kvider nu, gör så ont Men kommer ju gå över. Ska strax äta kokt torsk för 100:e gången på kort tid... men men, vad gör man inte för att bli frisk! Får kämpa igen med vikten sen.
    Trodde att jag hade magatarr men visades att det var gallan, fick det för någon vecka sen....

Fick ont mellanr revbenen och magen som vid magsår men det gick ut i midjan i ryggen, kan känna av det varje dag. Det är inte så kul att ha ont.
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints