Cinsaga skrev 2010-02-11 20:10:52 följande:
Grattis alla duktiga !!! Nådde mitt mål på 5 % och 4 kilo idag. Tjohoooo !!! Men nu har jag fått "börja om" med statistiken på hemsidan och har fått börja med min nya vikt som startvikt (och då försvinner all statistik och guldstjärnor osv ... ) för att jag vill gå ner ytterligare 3,5 kg - så nu står det att jag inte gått ner nåt alls... Ingen risk för nedgång denna vecka iallafall - tjejmiddag med trerätters och en massa vin imorgon kväll och sen dopmottagning med smörgåstårta på lördag, och en förkylning som kommer smygande = ingen motion. Oh, well - nya tag sen igen får det bli. Nåt förslag på "billig" och mättande frukost och lunch imorgon för att spara lite inför kvällen ??? Tror bestämt att vi glömt bort recepttråden ... Ska bättra mig och skriva in bra tips jag också. Det blir alltid lättare med lite mer färdiga förslag att välja mellan.
Grattis!!
Lite tips:
Till lunch linssoppa, med morötter, röda linser, krossade tomater, lök & kryddor. Ungefär 5pp.
Frukost: en smoothie med banan, päron, bär och naturell yoghurt. (kanske en knäckemacka med keso och skinka)