• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • 1977Maria Therese
    sockerslav skrev 2010-02-11 21:29:06 följande:
    Minus 0,4 idag. Alltså ner 3,2 kilo på fem veckor. Jag är missnöjd...... Det går såååå sakta. Känner mig uppgiven och sur.
    Men bättre med neråt än uppåt, det kunde vara 3,5 kg uppåt på 5 veckor också {#lang_emotions_undecided}

Går sakta för mig med men är så nöjd!!! Äntligen några kg minus det får ta sin tid {#lang_emotions_laughing}
  • Cinsaga

Förr,förra veckan, alltså vecka 4 med VV gick jag ner för mycket för att ha hållit på så länge. Då fick jag en varning om att jag var tvungen att tänka på att äta mer av min bonus under kommande vecka, så det gjorde jag. De varnade b la för att man annars kan få sjukdomar som t ex gallsten (vid för snabb viktminksning )...
    Så som sagt var, var nöjd ! Och jag tror också att den nya må¨lvikten är lättare att hålla efteråt ifall man har haft en långsam viktminskning. De flesta rekommenderar ju en minskning på 0,5 kg per vecka.
    Jag tycker att alla som kämpar och försöker är jätteduktiga !

• 1977Maria Therese
    Cinsaga skrev 2010-02-12 15:32:34 följande:
    Förr,förra veckan, alltså vecka 4 med VV gick jag ner för mycket för att ha hållit på så länge. Då fick jag en varning om att jag var tvungen att tänka på att äta mer av min bonus under kommande vecka, så det gjorde jag. De varnade b la för att man annars kan få sjukdomar som t ex gallsten (vid för snabb viktminksning )... Så som sagt var, var nöjd ! Och jag tror också att den nya må¨lvikten är lättare att hålla efteråt ifall man har haft en långsam viktminskning. De flesta rekommenderar ju en minskning på 0,5 kg per vecka. Jag tycker att alla som kämpar och försöker är jätteduktiga !
    Ja uch med galla. Jag har gått ner 300-700 g veckan med då tränar jag inte nå för ett sprucket snitt.
    Jag äter dock mycket mindre pp i veckan just för att jag inte kan röra mig annars går jag upp.
  • Mumu

Jag vägde mig igår, för första gången på två veckor, eftersom mitt vv hade stängt förra veckan. Det gick ju sådär, jag hade ett minus på 0,5. Men jag känner mig ändå nöjd, ett minus är ett minus och jag hade ju gått ner 3 kg på två veckor innan, så. Jag vet att det går långsamt ibland och även om det är svårt att acceptera det så är det faktiskt det bästa för kroppen. Plus att jag varit på fest i helgen också...

Igår fyllde min dotter år, och det var första gången på fyra veckor som jag faktiskt inte räknade det jag åt. Eller ja, jag höftade lite efteråt, men som jag inte räknade exakt alltså. Vi gjorde bla köttbullar till middag, och då räknade jag inte ingredienserna plus att vi hade grädde i dem. Sen åt jag både tårta och en stor onyttig kaka och så fikade jag på mjuk macka på kvällen. Och gud så gott det var att koppla av och njuta! Jag ångrar mig inte en sekund, även om jag nog överskred min veckobonus litegrann. Ibland måste man få koppla bort och jag hade kunnat göra det på sämre sätt.
    Bäst just nu: HIMYM
  • Sassabus

Hej alla duktiga tjejer (och killar?) som kämpar pâ med Viktväktarna.
    Jag har ett litet problem som ni kanske kan hjälpa mig med. Jag bor utomlands och är medlem VV i landet jag bor i. Nu är det sâ att jag ska âka hem till Sverige pâ semester och skulle behöva en propointslista för svenska produkter. Om det är det nâgon som har möjlighet att mejla över den till mig skulle jag bli jätteglad.

• RiNan
    Sassabus skrev 2010-02-12 18:14:10 följande:
    Hej alla duktiga tjejer (och killar?) som kämpar pâ med Viktväktarna. Jag har ett litet problem som ni kanske kan hjälpa mig med. Jag bor utomlands och är medlem VV i landet jag bor i. Nu är det sâ att jag ska âka hem till Sverige pâ semester och skulle behöva en propointslista för svenska produkter. Om det är det nâgon som har möjlighet att mejla över den till mig skulle jag bli jätteglad.
    Hej. Min första tanke är "hur?" Det är ju hur mycket grejer som helst i en lista. Kanske vettigast att kika in på vv i Sverige och be om en? Om du redan är medlem i vv och kan visa det så borde det ju kvitta att det inte är i Sverige du är medlem. Du kanske kan få köpa en för en mindre penning?
  • Trollsländan
    Cinsaga skrev 2010-02-11 20:10:52 följande:
    Grattis alla duktiga !!! Nådde mitt mål på 5 % och 4 kilo idag. Tjohoooo !!! Men nu har jag fått "börja om" med statistiken på hemsidan och har fått börja med min nya vikt som startvikt (och då försvinner all statistik och guldstjärnor osv ... ) för att jag vill gå ner ytterligare 3,5 kg - så nu står det att jag inte gått ner nåt alls... Ingen risk för nedgång denna vecka iallafall - tjejmiddag med trerätters och en massa vin imorgon kväll och sen dopmottagning med smörgåstårta på lördag, och en förkylning som kommer smygande = ingen motion. Oh, well - nya tag sen igen får det bli. Nåt förslag på "billig" och mättande frukost och lunch imorgon för att spara lite inför kvällen ??? Tror bestämt att vi glömt bort recepttråden ... Ska bättra mig och skriva in bra tips jag också. Det blir alltid lättare med lite mer färdiga förslag att välja mellan.
    Grattis!!! Jag minns tyvärr inte vad jag gjorde på hemsidan men min statistik försvann inte när jag satt målet på 10% minskning.. Det är ju lite kul att se stjärnorna där också!

Var på middag igår, lasagne. Gick ganska bra, tog ganska mycket sallad och drack vatten. Efterrätten var jag tvungen att ta lite av- vaniljglass med varm hjortronsylt. Förfånansvärd bra respekt när jag sa att jag är med i vv och är nöjd med en portion!

Ska försöka ta mig tid att mäta mig idag, jeansen jag har på mig idag har jag inte kunnat knäppa på ett tag så det känns bra. Blir en utmanande helg, min man är på utbildning och jag har en tendens att tycka synd om mig själv då= chips. Får hålla mig upptagen med annat så går det kanske!
  • Lilja07
    1977Maria Therese skrev 2010-02-12 15:06:06 följande:
    Trodde att jag hade magatarr men visades att det var gallan, fick det för någon vecka sen.... Fick ont mellanr revbenen och magen som vid magsår men det gick ut i midjan i ryggen, kan känna av det varje dag. Det är inte så kul att ha ont.
    vad gjorde dom då?
    **Mamma till Sanna & Felicia **
  • Mumu

Hur går det för er alla idag!? Jag har använt fem av mina veckobonuspoints till att dippa grönsaker i riktigt god dip, det fick bli mitt godis ikväll. Riktigt gott och helt klart ett alternativ till annat godis eller snacks. Men samma sak som chips kan det ju aldrig bli...

Bäst just nu: HIMYM
  • 1977Maria Therese
    Mumu skrev 2010-02-13 22:09:41 följande:
    Hur går det för er alla idag!? Jag har använt fem av mina veckobonuspoints till att dippa grönsaker i riktigt god dip, det fick bli mitt godis ikväll. Riktigt gott och helt klart ett alternativ till annat godis eller snacks. Men samma sak som chips kan det ju aldrig bli...
    Jag har gått upp 500 g på sex dagar fast jag inte har fuskat...Moooaaa
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints