• Java

Dansar med vargar!

Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga.

• Svar på tråden Dansar med vargar!
  • Lehen

Hmm, ja vi är ju fortfarande några som kämpar & hoppas....

Har ägnat 1.5 timma åt att rensa upp för att kunna hitta ett skrivbord
    så att jag kan arbeta....Tänk vilket kaos karlar kan ställa till med

• Liten Leo

Ja, det är väl så på kämparstigen i livet... Det enda som ändras är vilka som går brevid. Några faller bort på vägen.

Själva var vi nästan utdömda på denna stig och vi hade börjat gå på adoptionsstigen istället.

Så nog har man känt hopp och förtvivlan. Det enda jag kan säga med vårt facit i hand är att man aldrig vet vad som händer och när det händer. Vi hade slutat hoppats när detta skedde.

Ja, ni som känner mig vet ju...

Lehen, så maken har rotat på ditt skrivbord Jobbar du hemifrån?

• Amadea

Min rygg är ju int heller vad den borde vara (diskbråcks operation maj -04) men än så länge hänger den med
    Kör ni med duschgele där nere tjejer, då finns större risk för svamp!!
    Det har jag lärt mig!! Jag slutatde att använda det & nu har jag ingen klåda
    Läste någonstans att man helst inte skulle använda en massa rengörings preparat där nere. I vanliga fall har det funkat i 30år för mig men inte nu

• Fröken positiv

Guuud vad skönt att den här dagen är slut!!

Hade ett riktigt vulkanutbrott idag. Vet inte när jag varit så arg. Efteråt skakade jag och svettades floder. HORMONER!
    Inte så bra i mitt yrke men shit happens.
    "Jag är gravid. Vad är din ursäkt?"

Härligt att se LL i tråden. Det var ju ett tag sedan, synd bara att det behövdes en foglossning för att du skulle släpa dig hit
    på dig vännen!

Pandy: Jag tänkte precis som du när jag precis talat om att jag var gravid. Då var jag och Amadea ganska nyagravida och superlyckliga. Självklart babblade vi en del om vår lycka. Jag frågade hur andra i tråden ställde sig till detta. Vi diskuterade då i tråden och enades om att här skulle vi kunna prata om vad vi ville. Vi har ju alla gått igenom samma saker och vi måste kunna glädjas åt varandras framgång lika mycket som att gråta med varandra i motgångarna.
    Det viktiga är att vi är ärliga och säger när vi tar illa upp, ingen här vill ju skada någon annan.
    Det skrivna ordet låter ju ofta hårdare än det talade så det är viktigt att reda ut ev. missförstånd.

Nu är det dags att lägga sig i soffan en liten stund och ungås med magen.
    Love you all

• Pandy

fröken positiv: jag håller med dej. därför skrev jag så. jag helt ärligt tyckte inte det var något problem att ha en egen gravid tråd för jag har respekt om man mår dåligt av att höra om grav krämpor.. nu tycker jag det är jätte roligt att höra andras grav krämpor, men ville höja ett litet finger att alla är inte gravida här i tråden och alla kanske inte vågar säga att de mår dåligt heller att läsa sånt... nu talar jag INTE om någon speciell.. kom bara att tänka på det och skrev ner min tanke..jag har inte gått och funderat på detta utan det var en spontan tanke som kom idag bara. Jag tycker att det är självklart att egentligen prata om hur man mår när man är gravid..det är en stor grej....men eftersom folk mådde dåligt av att höra mina grav krämpor kanske det finns någon nu som känner så.. bara en tanke och inget man ska bli sur över att jag tänkte...

• Liten Leo

Det är bra Pandy. Vi behöver alla få lite hjälp till eftertanke emellanåt.

No hard feelings här inte!

Jag har kommit på att jag har en liten "ful" känsla att jag blir så mycket gladare när någon av mina IVF-vänner blir gravid än när någon "vanlig" vän plötsligt blir gravid. Det har väl att göra med att man så väl känner till vägen dit, även om den varit olika lång för oss alla.

Jag är ju ett levande bevis på att efter 7 ET så kan mirakel inträffa.

Önskar så att alla här fick känna det. Önskar så...

• Fröken positiv

Klokt sagt Grisen!

LL: Jag vill också vara ett mirakel *plutar surt med läpparna* Med tanke på min höga ålder så...
    Visst är det så att man gläds lite extra med alla trappra hjältar och hjältinnor här inne. Tycker inte att du ska ha dåligt samvete för det.

• Liten Leo

FP-hela du är ju ett mirakel, bara som du är

Det är min egna lilla egoism som tycker att Simba är så märkvärdig

• Fröken positiv

*slickar glatt i mig det framtvingade berömmet*

Nu skriker Zeke att maten är klar, så det är väl bäst att dra sig mot köket.
    Vi ses senare!!

Svar på tråden Dansar med vargar!