• Java

Dansar med vargar!

Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga.

• Svar på tråden Dansar med vargar!
  • Liten Leo

Klart att jag ska ta mig till Skansen om jag så ska krypa fram

Tyvärr bådar det illa för dig Iors... Husläkaren trodde att jag hade fått så kraftig och tidig foglossning pga att min rygg varit lite klen innan... Hoppas att jag inte skrämde dig nu

Mår du bättre nu eller kräks du fortfarande?

• Majblomma12

Jag kräks. Börjar vänja mig vid att ränna på muggen titt som tätt.

Angående ryggen är det inte mycket att göra åt. Det blir som det blir, helt enkelt. Man kan ju inte göra om sig. Även fast jag tränat mycket styrketräning tidigare så har jag alltid haft ont i ryggen, till och från. Det är ett släktdrag, så är det bara...

• Liten Leo

Hugaligen för att kräkas. Stackare!

Jag har inte tålt ens tanken på kykling sedan dag 1. När jag mådde illa fungerade bara frukt och fil. Stekt mat var en plåga. Blev sakta bättre från ca v 9. Hur är det med dig, något som du absolut inte kan tänka dig att äta?

• Majblomma12

Ja, det som går lättast är ju vitt bröd, blåbärssoppa (av någon anledning) och fil. Rent allmänt funkar inte varm mat just nu. Cementiner och lakrits funkar bra också...

• Liten Leo

Ja, jag känner igen det där. Men lakrits??? Salt och surt om jag får välja. Har för mig att du skulle till MVC först i december, måste kännas som en evighet till dess.

Jag fick en liten bok med en nyfödd på och höll på att börja gråta av lycka. Nu är min BM lite av den stränga sorten så jag nöjde mig med lite tyst hulkande

• Majblomma12
    "tyst hulkande" *asgarvar*
    Ja, jag måste vänta till början av v. 14. Uj, uj... den 5 december ska jag vara där. Många blivande mammor i min stad nu.
  • Liten Leo

Ja, inte bara i din stad... denna tråd har fått en rejäl vänding, vad många gravida vi är här nu! Helt otroligt!

5 dec, en hel månad kvar. Men den som vänta på något gott... Min BM skrev först fel i min journal vid inskrivningen så det stog att jag tidigare gjort 1 IVF. "Nej, 5 IVF och 2 FET ska det vara" sa jag. "Fem..." stammade hon och höll på att ramla av stolen. När vi sedan var där på besök nr två i v 21 så sa hon att bu måste det kännas bra för oss att ha kommit så lång med tanke på våra tidigare MF, så en liten ömmande sida har hon längst där inne . Hon är dock aldrig stressad och har tid att svara på alla frågor man kan tänkas ha.

• Majblomma12

Jag hoppas jag får en hyfsat tuff BM. Det passar mig bättre än nån mjäkig mjukis. Du vet, typen som lägger huvudet på sned, spärrar upp ögonen och frågar "och hur MÅR du nu då?" Brrrr....

• Liten Leo

Ja, jag förstår precis... en sån som redan i v 12 undrar om man "vill vara sjukskriven". Jag är nöjd men att hon inte är så daddig. Det räcker gott för mig att hon säger " du kan ringa oss närhelst du har frågor".

Appro på det ska jag ringa dem nu, har som grädde på moset en begynnande svampinfektion. "Klia, klia, klia, klia..."

Men med tanke på vad som orsakat detta så ler jag bara

Simba ändrade just läge därinne. Kullerbytta tror jag

• Liten Leo

De är snabba på luren på min MVC.

Canesten eller Pevaryl eller dyl går finfint. Hel behandling skulle jag ta.

Ska be maken köpa på vägen hem.

Svar på tråden Dansar med vargar!