kattislofberg skrev 2010-02-21 13:52:29 följande:
Hej Jess82! Jag tolkar det som om de inte vet orsaken till sina UVI:er? Har ni gjort MUCG? Min son blev sjuk för första gången när han var 8 dagar gammal. Då var det extremt akut. Sedan dess har han ätit många olika sorters profylax, men har ändå åkt på totalt 5 UVI/njuräckeninflammationer under sitt fem månader långa liv, varav tre har krävt sjukhusvård. Han har alltså ätit antibiotika (fulldos eller profylax) varje dag i sitt liv. Han är fem månader och har reflux grad fyra på ena sidan. Det kommer inte bli aktuellt att sluta med profylax på mycket länge, i alla fall om det inte blir operation. Det ska nu utredas om han ska opereras eller om de ska vänta och hoppas att det växer bort. Känner väl igen din uppgivenhet. Jag känner på samma sätt. Det är verkligen inte roligt när de är sjuka. Inte heller är det roligt att knöka dem fulla med antibiotika. Och inte heller är det roligt att njurarna riskerar att ta skada för varje ny UVI. Kräv en ordentlig utredning om ni inte har fått det. Milo har gjort MUCG och ska snart göra test av njurfunktionen.
Hej kattislofberg!
Mår så dåligt när jag läser om din son.. Vilken liten kämpe du har

.
Vi har gjort alla undersökningar som går att göra men det var 1år sedan så jag skulle nog vilja göra om dom, även om det var väldigt väldigt jobbigt

Dom hittar inge fel på henne.. inge reflux alls.. Jätte konstigt! Hon har konstant e-koli (om det stavas så) bakterier i urinen.
Har satt lite press på läkarna så jag hoppas att det blir ett slut på detta... SNART! Just nu äter hon super dunder antibiotika och mår hur bra som helst. kommer nog aldrig våga ta ifrån henne medicinen för hon blir dålig direkt.
stakars våra små älsklingar som fått en jobbig start i livet. Hoppas att undersökningen går bra.
jessica