Hej alla, det var ett tag sedan jag var här, men har nu läst ikapp.
Virga, håller med om att det är oroligt när de små får infektioner. Milo har varit förkyld många dagar nu, med lite feber. Vi trodde ju att febern berodde på förkylningen, men man kan ju inte veta! Med så täta UVIer som han har haft är det ju inte alls omöjligt att det sammanfaller. Men nu har vi så bra kontakt med Barnmottagningen, och vi får gärna lämna urinprov utan att ens komma in med honom. Så min make tog med provet på vägen till jobbet och de ringde efter bara en liten stund - provet var jättefint!
Nu har Milo stått på profylax i tre veckor. Rekordet är 1,5 månad. De andra gångerna har nästa infetkion kommit inom en månad. Så vi håller tummarna... Det är tredje gången han äter furadantin som profylax och det har ju inte gått så bra de andra gångerna. Men det är i alla fall lättare att få i honom det. Han får en fjärdedels tablett av den med högre styrka, så det är väldigt liten mängd. Jag blandar med lite apelsinmarmelad och han grinar illa och grimaserar, men sväljer.
Virusinfektionerna lär ju komma lite då och då så jag funderar på att köpa hem stickor så att man kan kolla själv. Hur tillförlitliga är de, jämfört med stickorna på Barnmottagningen? De brukar ju skicka på odling, men nu sist så var provet så fint så det inte behövdes. Om han får feber en helg måste vi åka 5 mil och tillbringa många timmar på akuten. Det vill man ju helst slippa om det bara är en förkylning.
Utslagen av furadantinet kommer och går. Trist för han ser rätt bedrövlig ut. Men han verkar inte ha ont av dem i alla fall.