Virga skrev 2010-03-29 22:46:24 följande:
Galnevale! Hur länge sen tjejen legat på sjukus och har hon fått antibiotika? Om ja, hur länge sen ni har avslutat kuren? Om hon inte fått antibiotika alls då hade jag velat göra åtminstone urinsticka på henne och eventuellt odling också. Njurvärdena (blodprov) skulle jag också velat göra för att se hur njurarna mår. Särskild om ni vet att tjejen är tålig. Hur gammal är hon?
Hej
oj såg visst att jag var lite otydlig. hon har haft uvi förut men denna gång vi låg inne var för att hon var så uttorkad efter magsjuka och hög feber och på det krampade hon.
De hade tänkt kolla för uvi då hon förra gången hon hade det bara kräktes och inget mer.
Hon har inget "fel" vad vi vet med njurar ect utan jag hoppade in här då jag fortfarande följer er efter det att vi var inne i cirkusen med mucg ect med lillasyster som har förstorade njurbäcken.
vi ringde vc och de skulle höra av sig om att ev lämna odling men har inte pratat med dem sedan. vi prövade med en sticka själva och det enda som gav svagt utslag var protein. så vi avvaktar ett par dagar. hon är ju inte påverkad annars.
Tack för svaret!