Shea 1 skrev 2010-10-03 20:48:47 följande:
Är det så? Jag ringde och frågade fk och då sade de att det bara gällde när barnet är inlagt på sjukhuset, för vår del har det ju handlat om undersökningar eftersom Hilding inte haft någon uvi.
Ja, det sa dem till mig också. Men jag har förklarat till dem att jag har förlurat en HEL MÅNAD på ett år med alla undersökningar och dylikt, så varsågod och ge mig TFP för dem. Jag fick till slut några dagar beviljade TFP men långt ifrån inte
alla.FK är inte lätt att handskas med.
Kornelia Juhas skrev 2010-10-04 11:56:18 följande:
Usch så jobbigt duIni verkar ha det!!! Du har all rätt att klaga, om jag var i din situation skulle jag göra det samma!
Skickar dig styrka!

Tack snälla du!
kattislofberg skrev 2010-10-05 20:00:34 följande:
Vi har bytt till TFP vid sjukhusinläggningar men även vid undersökningar, typ MUCG, Mag3 mfl. Detta är efter han fyllt 8 månader, har för mig att det kan finnas någon gräns där... Jag ber alltid om intyg till FK på sjukhuset och sen anmäler jag till FK och skickar in intyget, har blivit beviljat varje gång...
Dem vägrat bevilja TFP då jag typ inte jobbat! Fast barnet var ju mer än 8 mån. Så bara först när Julius var 9 mån fick jag första dagen beviljat när vi var på en undersöking! Hopplöst. Man har ju redan mycket att tänka och göra men dem stoppar käpp i hjul ändå även vad gäller förtjänad TFP!!