Januaritjej skrev 2010-08-12 13:59:46 följande:
. Hon har ett ärr på höger njure, någon som vet vad det kan innebära? Vår läkare är inte expert på området, så har han har inte kunnat ge så mycket svar på mina frågor.
Protein i urinen är vanlig vid feber, kan förekomma även om man är feberfi. Inget alvarligt. Ärr på njurre innebär att barnet har haft njurbäckeinflammation och njurvävnad fick skada. Ju mer ärr desto sämmre njurfiltrations förmåga samt njurfunktion. Om läkare kan inte förklara enkla saker som ärr på njure - byt läkaren bums.
Shea 1 skrev 2010-08-12 18:51:14 följande:
Under de 4 veckor som Hilding varit ute ur magen har han hunnit med 6 st undersökingar, vi hinner knappt hem från sjukhuset förrän de ringer om nästa tid. Det är jobbigt, men det är ju bra att de tar det på allvar.
Min son har genomgått 9 undersökningar på 15 första dagar efetr födseln. Var verkligen tufft. Jag dessutom helpumpade då han var för trött för att kuna ta bröstet och äta sig mätt. Kommer ihåg att första veckorna var västa mardröm. Känner igen mig så väl i din situation. Kram.
Julius förtsätter med sin medicinering samt RIK-ning som innan. Profylax fungerar också som innan. Inga kräkningar på jättejättelänge. Kommer inte ens ihåg. Skönt. Han dessutom skall börja skolas in på dagis på måndag och jag återvänder mig till jobbet från den 1/9. Jag skall lära personalen att kateterisera honom och det återstår bara att hoppas att det kommer att fungera lika väl som hemma.
Vi var i vårt hemland i tre veckor och kom hem i tisdags. Det var första stora resa för Julius och mig och det var lite tufft i början men det har fungerat ganska väl med RIK-ning var som helst. Jag har lärt mig mycket och kan hantera RIK-ningen bättre och lugnare.
Annars är det som vanligt. Hösten närmar sig så det blir säkert några undersökningar igen samt operation av vänster testikel senare på hösten eller december.