• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Tuplan

Hanna: Jag bor norr om staden och Kent ligger söder om Seattle. Min bästa kompis jobbar på REI i Kent. Vad för jobb har han sökt?
    Min väninnan bor där vi bor och hon åker i en vanpool varje dag och det tar ca: 40min att åka men kör man själv tar det över 1h. REI är ett JÄTTE bra företag att jobba på.

• Trycksvärta
    evaoregon skrev 2010-01-25 19:12:03 följande:
    Så känner jag också! Jag tänkte inte mycket på det när jag blev medborgare och har inte tänkt mycket på det sedan dess heller.
    Så för er principlösa funkar detta jättebra! {#lang_emotions_smile} Okidoki, då vet jag.
  • rasajj
    Trycksvärta skrev 2010-01-25 18:45:30 följande:
    Haha, jag blir så ofta avbruten vid datorn att mina inlägg kommer efter andra har svarat...Så trohetseden är symbolisk alltså enligt de flesta som har svarat. Överhuvudtaget skulle ni bära vapen för något utav länderna om inte alla "nu är det ju så att..."?? Bara nyfiken.
    Jag kanner ingen betanklighet over eden alls. Nu ar jag ju nastan 40, sa risken att jag skule kallas att bara vapen i armen ar nog valdigt liten, men visst skulle jag, om jag var tvungen. jag kanner mig mer Amerikansk an svensk just nu, sa for den sakens skull sa bekymrar jag mig inte over eden heller.

Men jag skulle tro att manga sager eden lite symboliskt, det ar ju an sa lange frivillig militartjanst har sa..

For att gam med i the army sa ar det 42 ar som galler, btw. Min man hoppas fortfarande pa den mojligheten for sig. Men han har en del vikt att bli av med forst..
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • Rhino

Min kära man glömde tydligen att det är måndag idag. På måndagar undervisar jag i Svenska Skolan och behöver "den stora bilen" till min filt-tavla och allt mitt undervisningsmaterial. Jag vet i fan runt ut sagt hur jag ska få in allt i min bubbla...

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Trycksvärta
    Rhino skrev 2010-01-25 20:28:49 följande:
    Min kära man glömde tydligen att det är måndag idag. På måndagar undervisar jag i Svenska Skolan och behöver "den stora bilen" till min filt-tavla och allt mitt undervisningsmaterial. Jag vet i fan runt ut sagt hur jag ska få in allt i min bubbla...
    Går inte bubblor att blåsa upp? {#lang_emotions_undecided}
    Äsch då, och han kan inte komma tillbaka och byta?
  • Rhino
    Trycksvärta skrev 2010-01-25 20:41:12 följande:
    Går inte bubblor att blåsa upp? Äsch då, och han kan inte komma tillbaka och byta?
    Det klurigaste att knökna in är ju tavlan, men jag tror det ska gå. Men det känns lite som "hur många elefanter får det plats i en folkvagn?"...
    Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • julmusten

Ojda Rhino!! Vi hade lite kladesinsamling till Haiti sa jag hade ocksa svart att fa plats med allt, men framsatet brukar man kunna trycka in allt mojligt konstigt om man bara vill!!

• Rhino
    julmusten skrev 2010-01-25 20:53:47 följande:
    Ojda Rhino!! Vi hade lite kladesinsamling till Haiti sa jag hade ocksa svart att fa plats med allt, men framsatet brukar man kunna trycka in allt mojligt konstigt om man bara vill!!
    Det går helt klart in mer i framsäten än man tror!
    Nu (1½ år senare) börjar jag komma ihåg vad det är för bil jag kör. Men det var in te så länge sedan jag åkte till CostCo och köpte toapapper och massa annat, för att sedan komma ut och stirra på min lilla bil... Juuust det... jag kör en sån...
    Men, framsätet funkade fin-fint. Idag ska jag i alla fall komma ihåg att spänna fast bältet, vilket jag inte gjorde sist. "Äh, det slutar nog tjuta snart" trodde jag... i mil efter mil. Det tjöt hela vägen hem! {#lang_emotions_demon}
  • Sweden
    Trycksvärta skrev 2010-01-25 19:00:00 följande:
    Sweden: Tycker du gör ett beundransvärt jobb att bygga vidare på ert äktenskap! En mindre sak, du som har såna enorma erfarenheter av spyor.... vad är ditt bästa tips på att ta bort spyor från heltäckningsmatta? Tycker alltid det blir spår, vilket medel jag än använder.
    Ja, som utnamnd spyexpert kan jag saga att vi provat det mesta Sista vandan korde vi pa Wollite Oxy Deep (eller nat liknande), den var helt ok. Vi ska lana en kompis steam cleaner i veckan for att fa bort en envis flack som jag missade nar jag var ensam kraktorkare en natt.

Vi har sa fint vader har idag, har varit ute i solen nagra timmar och grabbarna har hoppat runt med gummistovlar och regnbyxor i varenda pol i parken. Jag langtar efter varen!
  • evaoregon
    Trycksvärta skrev 2010-01-25 19:44:35 följande:
    Så för er principlösa funkar detta jättebra! Okidoki, då vet jag.
    Jo, precis.  {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden USA tråden!