• Emeliie89

gravida i linköping?! :)

Hej! Jag är gravid i vecka 11 och söker andra gravida i Linköping :) kanske kan gå promenader framöver och prata om saker vi funderar över :) vore kul att få kontakt med er!

• Svar på tråden gravida i linköping?! :)
  • sannax02

Vi var hos barnmorskan idag och hon såg att bebisen inte alls hade huvudet nedåt som hon först trodde utan ligger felvänd....så nu väntar kanske vändningsförsök, känns inte alls kul :(

• EnAnka
    sannax02 skrev 2010-05-08 20:11:56 följande:
    Vi var hos barnmorskan idag och hon såg att bebisen inte alls hade huvudet nedåt som hon först trodde utan ligger felvänd....så nu väntar kanske vändningsförsök, känns inte alls kul :(
    Nej men fy vad jobbigt det måste kännas nu. Vet du när vändningsförsök blir eller ska de kolla någon gång innan om bebisen har vänt sig rätt själv först? Det går säkert bra hur det än blir!
  • lolca
    Vad tråkigt :/
    Hoppas att det går bra
  • Zelinra
    Aldrig kul med komplikationer men du ska se attt allt kommer gå finfint i alla fall.
  • sannax02
    EnAnka skrev 2010-05-08 20:20:32 följande:
    Nej men fy vad jobbigt det måste kännas nu. Vet du när vändningsförsök blir eller ska de kolla någon gång innan om bebisen har vänt sig rätt själv först? Det går säkert bra hur det än blir!
    Vet inte, de ska kolla på tisdag igen så får vi se hur det blir. Om den fortfarande ligger fel måste de försöka vända inom 10 dagar, för man gör det visst inte efter v.36+6. Håll en tumme! :)
  • EnAnka
    sannax02 skrev 2010-05-09 22:17:35 följande:
    Vet inte, de ska kolla på tisdag igen så får vi se hur det blir. Om den fortfarande ligger fel måste de försöka vända inom 10 dagar, för man gör det visst inte efter v.36+6. Håll en tumme! :)
    Okej, hejaheja! Hur som helst kommer det gå bra i slutändan och det är ju viktigast:) Hoppas dock såklart att det kommer gå så smidigt som möjligt. Jag får veta läge på onsdag, det känns ganska spännande faktiskt! Får väl se om jag har någon tur där.
  • sannax02
    EnAnka skrev 2010-05-09 22:20:32 följande:
    Okej, hejaheja! Hur som helst kommer det gå bra i slutändan och det är ju viktigast:) Hoppas dock såklart att det kommer gå så smidigt som möjligt. Jag får veta läge på onsdag, det känns ganska spännande faktiskt! Får väl se om jag har någon tur där.
    Tack! Det funkade! :) Bebisen låg fel igår så vi fick en tid för vändning redan idag. Inget att rekommendera, man kan känna "visst obehag" står det på förlossningens hemsida och nog var det obehagligt alltid, så nu får vi hoppas den inte vänder tillbaks.

Hur gick det för dig? Låg den rätt?
  • idupur
    sannax02 skrev 2010-05-12 20:36:34 följande:
    Tack! Det funkade! :) Bebisen låg fel igår så vi fick en tid för vändning redan idag. Inget att rekommendera, man kan känna "visst obehag" står det på förlossningens hemsida och nog var det obehagligt alltid, så nu får vi hoppas den inte vänder tillbaks.Hur gick det för dig? Låg den rätt?
    Lycka till och hoppas den inte vänder tillbaka!

Här hemma är allt bra, sambon har varit föräldraledig i fem dagar nu och går tillbaka till jobbet imorgon. Jätteskönt att vara hemma hela familjen. Daisy har börjat vara med mycket mer och har även börjat skratta en hel del, jätteroligt att höra!

Ha det bra alla!
  • Honey1982

Nu är jag ute i god tid här... Är det nån som har lust att fika/luncha onsdagen den 26:e? Om 2 veckor ca.

Imorgon är det bara en vecka kvar tills vi får nycklarna till vårt nya hus!

♥ Adam 060123 ♥ Tvåan 100914 ♥
  • lolca
    Honey1982 skrev 2010-05-13 08:20:53 följande:
    Nu är jag ute i god tid här... Är det nån som har lust att fika/luncha onsdagen den 26:e? Om 2 veckor ca. Imorgon är det bara en vecka kvar tills vi får nycklarna till vårt nya hus!
    Jag skulle jättegärna fika någon eftermiddag, men inte just onsdagar! Då är det yoga för hela slanten!

Men det skulle vara roligt med en fika, kunde ju inte vara med sist tyvärr..
Svar på tråden gravida i linköping?! :)