• Emeliie89

gravida i linköping?! :)

Hej! Jag är gravid i vecka 11 och söker andra gravida i Linköping :) kanske kan gå promenader framöver och prata om saker vi funderar över :) vore kul att få kontakt med er!

• Svar på tråden gravida i linköping?! :)
  • lolca
    idupur skrev 2010-05-28 16:44:20 följande:
    Tack! Allting gick jättebra och det var himla skoj. Jättefin ceremoni med fina texter och musik av kära vänner och familj. Om det är någon av er som har tänkt ordna något liknande när era små tittar ut kan jag tipsa om Khalil Gibrans "Om Barnen", om man gillar vackra texter är den en favorit (= Hur går det förresten för er? Inte så långt kvar för vissa av er nu va? Daisy är nu strax över 3 månader och växer så det knakar, mer på bredden än på längden. Lite krångligt att hålla rent och torrt i alla veck men helt underbart när man vaknar på nätterna av att hon ligger och gnäller/skriker men skiner upp i världens vackraste leende när man tar upp henne. Hon skrattade för första gången den här veckan!
    Nej, nu kör jag nedräkning! :) 17 juni är det beräknat, men det där vet man ju aldrig. Jag hoppas att jag klarar mig fram till tionde juni iaf, då har jag skolavslutning och det vore kul att få avsluta ordentligt med min sjundeklass innan jag går på föräldraledighet.

Men tiden fram till bf får gärna gå fooort!! Börjar bli trött på att vara orörlig och stor!
  • Katten77

hej å hå... här är det också nedräkning, BF 16 juni och jag känner mig ENORM! Bara den senaste veckan har jag svullnat upp om ben och fötter och blivit betydligt mer orörlig....

• Cecilia02

Hej!

Hoppas det är ok att jag hoppar in här! Har BF 1 juli, så det börjar närma sig med stormsteg. Jag är nyinflyttad till Linköping och det hade varit jättekul att lära känna andra som kommer att vara föräldrarlediga runt samma tidpunkt som jag.

• Honey1982
    Cecilia02 skrev 2010-05-30 22:41:40 följande:
    Hej!Hoppas det är ok att jag hoppar in här! Har BF 1 juli, så det börjar närma sig med stormsteg. Jag är nyinflyttad till Linköping och det hade varit jättekul att lära känna andra som kommer att vara föräldrarlediga runt samma tidpunkt som jag.
    Välkommen! Jag är också nyinflyttad och hoppas på lite tips på babyaktiviteter ifall nån vet om något bra.
    ♥ Adam 060123 ♥ Tvåan 100914 ♥
  • Zider

Hej!
    får man hoppas in här?
    jag väntar mitt andra barn, v 41+2, så jag hoppas tjejen vill komma snart :) min son är snart 3 år. jag är 25 och ensamstående, skulle vara kul att lära känna lite andra mammor :)

• sannax02

Hej alla nya! Kul med fler blivande mammor!

Japp, nedräkning här med, BF 8 juni och idag kunde barnmorskan äntligen konstatera att den ligger rättvänd, och är fixerad! :) Tycker faktiskt det känns lite lättare än förra veckan nu när magen har sjunkit lite, men behöver fortfarande min eftermiddagslur (nu) :)

Hoppas det blir någon fika snart igen! Någon som har tid i veckan?

• Emily02
    sannax02 skrev 2010-05-31 14:39:38 följande:
    Hej alla nya! Kul med fler blivande mammor!Japp, nedräkning här med, BF 8 juni och idag kunde barnmorskan äntligen konstatera att den ligger rättvänd, och är fixerad! :) Tycker faktiskt det känns lite lättare än förra veckan nu när magen har sjunkit lite, men behöver fortfarande min eftermiddagslur (nu) :)Hoppas det blir någon fika snart igen! Någon som har tid i veckan?
    Håller med, jättekul med fler nya blivande mammor!

Vad skönt att bebisen ligger rätt! Det är ju så nära nu. Har också varit till BM nu på morgonen och fick veta att bebis ligger rätt men jag hade lite på gränsen till högt blodtryck och fick ta om flera gånger vid tre olika tillfällen under mötet och så var urinprovet inte heller till belåtenhet så nu blir det lite tätare kontroller för att se var det bär vägen..

tyvärr har jag inte tid för någon fika denna vecka..
  • Cecilia02
    Honey1982 skrev 2010-05-31 11:57:42 följande:
    Välkommen! Jag är också nyinflyttad och hoppas på lite tips på babyaktiviteter ifall nån vet om något bra.
    Tack =). Vill gärna också ha tips på vad man kan hitta på med en liten bebis i Linköping. Är det någon här som också bor i centrala Linköping?
  • lolca
    sannax02 skrev 2010-05-31 14:39:38 följande:
     Hoppas det blir någon fika snart igen! Någon som har tid i veckan?
    Jag vill alltid fika! :) Kan inte torsdag, då träffar jag min vikarie som ska ta över efter mig under hösten.

Men annars är det ganska tomt, om vi kan fika runt kl. 15 eller senare!
  • Fröfröken
    lolca skrev 2010-05-31 19:22:11 följande:
    Jag vill alltid fika! :) Kan inte torsdag, då träffar jag min vikarie som ska ta över efter mig under hösten.

Men annars är det ganska tomt, om vi kan fika runt kl. 15 eller senare!
    Halloj! nu har jag hittat hit! Gissar att iaf EnAnka gick i min föräldragrupp av presenationen att döma =) hörde ju att ni setts o fikat lite å så i väntans tider, jag är ännu en blivanade mamma, BF 5/7-10 som gärna hänger på aktivtiter framöver. Jobbar min sista dag på fredag. Tänk att det snart är dags! och några av er kanske redan fått er guldklimp? eller har sen tidigare. Mvh Frökenfrö
Svar på tråden gravida i linköping?! :)