Inlägg från: Jolinsfaster |Visa alla inlägg
  • Jolinsfaster

bf-juni västerås

Lycka till Lady! Gud vad spännande! Hoppas att han vill komma ut idag. Då får han ju ett snyggt födelsedatum: 100505. Håller tummarna för det. Du fixar det här!

• Jolinsfaster

Grattis Happy!! Vilken spurt du gjorde på slutet. Allt för att vara först ut med bäbis i tråden antar jag? Vad skönt att allt har gått bra och att ni redan är hemma. Ta väl hand om er och det lilla livet. Gillar också namnet Viktor, men det är upptaget för vår del.

MaraFara: Vilket bra pris på vagnen! Var det erbjudande nu? Lite sugen blir man allt på att köpa en ny vagn om man kan få en för så bra pris. Ska ju få ta över brorsans vagn, och nu har han försäkrat mig om att vagnen (som för tillfället är hos honom i Skåne) kommer att koma hit vecka 25 eller 26. Är ju beräknad tors v 25, så jag behöver ju inte den förrän dess, men lite drygt att vänta!

• Jolinsfaster

Virriga gravida fruntimmer! Såg att jag skrivit gratulationer till Happy, när det var Hippy jag menade. Hoppas att du tog åt dig Hippy iaf.

Hippy: Så du menar alltså att det inte står i pannan när de föds vad dom heter? Det är ju det vi hoppas på om det skulle kika ut en kille!

Idag har även jag fått träffa på Björn Carlsson på Spec mödravården. Fick se vår lilla bäbis i magen, och oj vad stor han/hon var i jämförelse med rutinultraljudet. Nu såg man ju verkligen detaljer såsom över- och underläpp utan att behöva kisa och fantisera. Riktigt häftigt! Allting såg bra ut. Ingen moderkaka i vägen, så nu är det bara att gå och vänta på tills det är dags. Maken tyckte det såg ut som en kille på ultraljudet (även denna gång), medan jag mer fått känslan av att det är ett flickebarn. Jag som varit tvärsäker på att det är en kille hela tiden! Är väl kanske för att man vill gardera sig lite.

I helgen ska vi äntligen fixa i ordning bäbisrummet lite mer. Ska måla väggarna och förhoppningsvis hinner maken även plocka ihop sängen också. Köpte de första kläderna för nån dag sen, så nu börjar det ordna upp sig. Bara babyskydd och bärsele/sjal som saknas. Nån som har några åsikter angående bärsele eller sjal? Vad är bäst? Vilken ska man ha? Vi kommer nog att använda bärsele/sjal rätt mycket (om det funkar) eftersom det verkar så himla smidigt om man ska till tex tvättstugan eller liknande.

• Jolinsfaster

Grattis Lady till lille Frank! 42 timmar med värkar låter inte som någon höjdare, men det var kanske värt det när han väl tittade ut? Vad läskigt att han fick svårt att andas! Sa dom nåt på återbesöket varför? Skönt att kompisen var på plats just då. Själv blir man ju helt lamslagen. Känn inget tvång att komma förbi i morgon, men orkar ni så vore det ju himla kul. Du är förlåten för att du inte har med några bullar.

Bezilia: Du är verkligen dålig på att ta det lugnt. Gått över 5 km med hunden, och "ska bara" baka brownies. SEN ta det lugnt.

Jag hakar också på om det vankas fika i veckan. Ska ha 30årsfest nästa lördag, men känns som det mesta är under kontroll inför det.

• Jolinsfaster

Hej alla!

Vad skönt att det verkar rulla på för alla, förutom elaka barn som ligger konstigt i magen. Hoppas att dom hinner vända sig till rätta innan det är dags! På ultraljudet i förra veckan konstaterades det att vår bäbis ligger med huvudet neråt, så jag hoppas att han/hon fortsätter med det.

Jag måste dessvärre inse att jag inte kommer hinna fika i morgon. Känns som läget är under kontroll när det gäller min 30årsfest på lördag. Vet inte hur detta gick till, men när mannen och jag till en början pratade om min fest ifrånsa jag mig allt vad förberedelser heter, men det slutade med att jag har bakat 13 (!) pajer (av mindre variant), 4 sorters kakor + bullar + Leilas baguetter + tårta som jag ska baka på lördag + fixa fruktfat + fixa sallad och inhandlat de mesta av dekorationen + all alkoholfri dryck. Jag ska dessutom göra ett litet sånghäfte (där dock mannen har valt låtarna till) och en frågesport med fokus på mig och året 1980. Jag måste väl erkänna att det har varit riktigt kul också, även om det har varit ett himla jobb. Nåt måste man ju fylla dagarna med.

Igår fick jag även en 30årspresent i förskott: en efterlängtad ny cykel! Den är helt underbar, och det är inga problem att cykla med magen nu. Hoppas på att kunna cykla flera veckor till. Det perfekta sättet att ta sig framåt enligt mig.

Nu måste jag sätta igång med städningen av lägenheten, ännu en grej som jag lagt på mig. Ska även tvätta bäbisens sängkläder idag, så att vi äntligen kan bädda i ordning sängen.

En fråga till er som redan har barn: Vilken typ av tvättlappar är bäst? Var till ÖoB häromdagen och där fanns det såna där gula tvättlappar i skumgummi som jag minns från min egen barndom, men det fanns även "blöta" tvättlappar. Vad är smidigast?

• Jolinsfaster

Hej på er!

Nu har jag vilat upp mig lite efter 30årskalaset i lördags. Trots att jag tyckte att jag hade så gott om tid hoppade jag in i duschen 18 min innan gästerna kom! Blev lite stressigt kan jag säga. Igår var jag rätt trött i benen efter att ha sprungit runt och umgåtts med alla och värmt pajer, lagt fram kakor och tårta. Men det var riktigt trevligt!

I helgen fick de jag första tankarna om att det börjar bli jobbigt att vara gravid. Har gått upp totalt 10 kg nu, vilket dom tre sista kommit på tre veckor, så det har gått undan! Inte konstigt att alla tyckte att min mage blivit så stor, för den har ju det. Så idag blir det en tur till Löga och några längder i bassängen. Har också börjat sova sämre om nätterna, måste upp och gå för jag får ont i ryggen om jag ligger i samma ställning för länge. Men nu är det ju lite drygt en månad kvar, så det är bara att stå ut.

Jag håller fortfarande på att vela mellan sjal och bärsele. Lutar nog åt bärsele ändå, fast vet inte vilken. Tänkte nog vänta tills bäbis är här så man vet om det är nåt man kommer att använda.

• Jolinsfaster

Lägger till mig i fikalistan, för tydligen är den kommande helgen en av de få (fram till bf, längre än så går det inte att tänka) som vi inte har något inplanerat.

22/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sars)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    Plogen
    Nihao (Emma)
    Jolinsfaster (Ulrika)

23/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sara)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    HippYgirl (Elin och Sam)
    Skuggspel (Sanna)
    Plogen
    Nihao (Emma)
    Jolinsfaster (Ulrika)

Är det någon som erbjudit sig att ha fika hos sig eller ska vi köra på "offentlig" fika/lunch?

• Jolinsfaster

MaraFara: Hur vet man åt vilket håll bäbisen har huvudet? Jag tror inte att min bäbis fixerat sig än, men känns som den oftast har ryggen på höger sida. Får höra med barnmorskan när jag ska dit i morgon.

Perni: Tack för gratulationerna, fast egentligen fyller jag inte år förrän i morgon så än är jag bara 29 år. Gulligt av dig att vi kan vara hos dig på söndag. Jag har inte din adress!

Igår firade jag och maken 10 månader som gifta. Tvåsiffrigt! Kom att tänka på att vi är väl typ dom som varit gifta längst här i tråden, för dom flesta av er lever väl "i synd"?

Sitter och funderar på förlossningsbrevet, då barnmorskan ville att jag skulle ha med mig några punkter till nästa besök. Svårt att veta vad man ska skriva, men har några grejer med iallafall.

Tycker lite synd om maken som har apsvår omtenta om två veckor och bara känner sig stressad när jag tar upp för mycket prat om bäbis och förlossningen. Själv gör man ju inget annat än att tänka på bäbis och förlossning, så det är skönt att ni finns!

• Jolinsfaster
    Måste erkänna att jag glömde bort att ni varit gifta så länge. Det är ju snudd på doping!

Lyckades få ner några punkter om förlossningen som jag gått igenom med barnmorskan igår och ska även gå igenom ordentligt med mannen så han är helt med på noterna.

Nihao skrev 2010-05-19 11:30:35 följande:
    Gratulerar i morgon, du unga mö! =)O ska man vara lite petig (o det måste jag nu känner jag) firade jag o maken 4-årig bröllopsdag 29 april, så vi är inte SÅ syndiga. Klart mammagruppen är till för att snacka av sig i. Tänk bara på vad som är viktigast inför förlossningen, alltså vad DU känner. Det är ju DU som ska föda. Lycka till. :)
  • Jolinsfaster

Mysko med grå text i förra inlägget.. nåja.

Jag funderade på fikan hos Perni. Är det många som redan bestämt sig för vad de ska baka/köpa? Jag vet inte hur det är med er andra, men runt kl 13 börjar det bli dags för lunch för min del, så jag har ett förslag. Det är att vi träffas några stycken på Ica Maxi runt halv 1, köper på oss baguetter, pålägg (typ skinka och ost), grönsaker (gurka, tomat, sallad, paprika), nå drickbart (förslagsvis mineralvatten) och nåt fikabröd och sen får alla plocka ihop sin egen lunch av det som finns. Kostnaden delar vi på. Eller om det är någon/några som redan bakat nå fikabröd så kan vi skippa att köpa. Vad säger ni om det?

Svar på tråden bf-juni västerås