Angeni: Sambon kommer säkert att inse att det är roligare om ni är med till Malmö när han väl är där. Killar brukar ha lite svårt att tänka framåt.
Min man pluggar också på högskolan. Vi har bestämt att jag kommer vara föräldraledig fram tills hans sommarlov nästa år, och då är han hemma över sommaren och jag jobbar och tar ett par veckors semester tills det är dags för inskolningen på dagis i augusti. Jag får ju också ut mer pengar när jag är föräldraledig än vad han får + att han vill bli klar med sin utbildning nångång (han ska läsa totalt 5 år, har 1,5 år kvar när bäbis föds). Annars hade vi nog försökt dela lika på föräldraledigheten.
Shia: Vi har inte heller köpt nånting eftersom vi flyttar om ca 2 veckor. Det enda som är klart är att vi ska ärva brorsans barnvagn, och den kommer anlända hos oss i maj. Så vi har inget just nu. Det får bli när vi kommit på plats på nya stället. Maken ska renovera och jag ska packa lådor i helgen. Började lite smått igår, och nu börjar det kännas på riktigt. Har ju väntat på det här ända sen i december.
Var det föresten nå fler än jag som såg Plus i går när Sverkar stod och drog i amningsBHarna? Det var riktigt roligt! BH-experten som han intervjuade kunde knappt hålla sig för skratt när han började klippa i en av BHarna för att visa bygeln. Men det kom fram mycket bra tips inför köpet ändå. Man ska vänta med att köpa till ungefär 3-4 veckor innan förlossningen och i den man köper ska det få plats ungefär en näve i kupan, eftersom brösten sväller efter förlossningen. Bygel var tydligen big NO.
Nästa besök hos barnmorskan för min del är på måndag. Blir till att ta blodprov och ta med urinprov. Tror och hoppas på att vi får lyssna på hjärtljuden också.
Krya på er alla sjuklingar! Avundas inte din magsjuka Hippy. Magsjuka är ju tillräckligt förskräcklig när man är ogravid!