-
-
Plogen: Vi har också en begagnad vagn som är tung. Jag har också svårt att få in den själv i bilen, men brukar lyfta så ena halvan är i bagaget och sen försöka putta i den andra delen. Maken har fått lyfta typ 98% av gångerna och när det blir ett par turer då vagnen ska ut och in så strejkar hans rygg. Detta har gjort att vi bara tar med vagnen när vi absolut måste det, vilket är lite trist. Får se hur länge vi står ut, förhoppningsvis tills det är dags att köpa syskonvagn.
Är det bara jag som inte kan se bilderna som läggs ut här? Skulle ju vilja se dina bilder, Angeni.
På torsdag är det dags för Fridas läkarundersökning. Ska bli kul att se hur mycket hon väger nu.
Vi har i två nätter fått sova 9 (!) timmar, kl 00-09 och under dagen har hon ätit var 5:te timme. Men så var det där med att tro att det skulle vara en rutin, så i natt sov hon "bara" 7 timmar och har ätit var 4:de timme. Hon har också börjat med att hon vill somna i nåns famn inför natten, annars är det blir det bara skrik och gnäll. Igår försökte jag hålla henne vaken för att hon sovit så mycket under dagen och var rädd för att hon inte skulle sova på natten. Men det resulterade bara i hysteriskt skrik. Det tolkar jag som att hon är för liten för att man ska kunna justera hennes mat och sömn. Hon mår bäst om hon får bestämma själv.
På fredag ska jag på efterkontroll hos barnmorskan. Vad gör man då? Bara samtal eller nån undersökning också?
Har föresten bokat in mig och F på babysim på Kristiansborg, måndagar kl 11, med start 1/11, om det är nån som vill boka samma. -
Plogen: Vår kombi har också en kant så jag får lyfta upp och sen rulla in den sista biten av vagnen. Hoppas på en varm höst, så att man kan gå så mycket som möjligt om man ska ta sig nånstans.
Vi ska till bvc på torsdag kl 10, så om det blir öppna förskolan på Viksäng då, så kommer vi efter det isåfall. Såg att dom bara hade öppet till kl 13 på torsdagar så vi hinner nog inte vara där så länge. Finns det fika att köpa där eller hur funkar det?
Idag har vi fyllt i ansökningsblankett till förskolan. Vi har valt Nordanby förskola, dels för att den är närmast och att jag hört att den ska vara bra. Kan även tipsa om Förskolan Ekot, en privat förskola som inte ligger alltför långt från dig Lady. Det är min svågers frus moster som driver det, och hade det legat lite närmare så hade vi nog haft Frida där istället. -
Lady: Visste inte att Ekot låg så nära er. Låter vettigt att ta nåt dagis lite längre bort, så Frank får se lite mer av världen.
Nihao: Vilken ordentlig vurpa du måste ha gjort om du knäckt ett par revben! Du får se till att ta det lite lugnt så att det får läka ordentligt. Skönt att höra att Odensvi öf är bra, för dit hade jag tänkt gå när dom har öppnat. Nån som vet om Skallbergets öf är bra?
Just nu är jag hemma själv för första gången sen Frida föddes. Känns väldigt tomt och helt plötsligt har jag ingen aning om vad jag ska hitta på. Tur att dom är hemma igen om ett par timmar

-
Jag skippar öf i morgon. Tänkte passa på att gå en sväng på stan när vi ändå ska till bvc. Hänger gärna med nån dag i nästa vecka.
MaraFara: Hade Change nån rea nu? Är ute efter både BH och bikini. Trodde brösten skulle minska till vanlig storlek när jag inte ammar, men hur länge ska man vänta? Nä, får nog bli att köpa en ny. Vad är det för speciellt med blöjbadbyxor? Jag köpte ett par badbyxor på Myrorna i våras med vitt tyg inuti, är det blöjbadbyxor?
-
Jag och Frida hakar också gärna på till öppna förskolan på onsdag!
I övrigt har vi hunnit med ett läkarbesök på bvc för Frida och efterkontroll för mig. Allt var bra med oss båda. Frida ligger precis på normalkurvan med sina 56,5 cm ooch 4620 g. Diskuterade syskon med barnmorskan i och med tanke på mitt snitt tyckte hon att 1½ år emellan var det tidigare att skaffa andra barnet. Hon kollade även mitt snitt och tyckte att det var ett av dom finaste hon sett som var 7 veckor gammalt. Så det var skönt.
-
Hippy: Vad drygt att ni fick en massa negativa kommentarer om de täta graviditeterna, allra helst när det inte ens var planerat. Vem på spec pratade du med?
Angeni: Vad sa barnmorskan och sånt folk till dig när ni skulle ha så tätt, dessutom planerat?
Mara: Usch, blir nervös av det du säger. Jag fick ju värkstimulerande dropp (ända upp till snäppet innan max) den här gången. Hur vanligt är det att man får det en andra gång? Kan det bli planerat snitt istället? -
Jag har min karl hemma månaden ut, men jag hänger gärna med på promenad i Rocklundaskogen. Dock inte i morgon, men nånannan gång. Idag blev det en promenad tur o retur till en kompis i Hökåsen, totalt 8 km. Det var härligt. Skulle också behöva komma i lite mer kläder. Känner inte för att köpa nya stora kläder.
Angeni: Känns som din barnmorska hade klyftig inställning, för det är ju så att det är kroppen som har makten på nå vis.
Mums: Skönt att dopet gick bra! Ska du jobba nåt framöver eller är upptagen med annat om dagarna? Jag tänkte ifall vi skulle avsluta våra "affärer"...
Nån som har nå tips om vad min lilla familj skulle kunna hitta på för minisemester? Skulle vilja vara borta max två nätter och inte alltför lång resa. Har funderat på kryssning eller bo på hotell i Stockholm. Nåt vill vi hitta på innan maken börjar skolan igen. -
Shia: Jag har bokat in oss på Kristiansborg, måndagar kl 11 med start 1 nov. Vore kul om det finns plats till dig och V också.
-
Vad irriterande att jag fortfarande inte kan se bilderna som läggs in här! Har varit i kontakt med supporten, men än så länge har dom inte kommit fram till vad det kan vara för fel.
Jag tog ju några kort också, så jag har sett våra godingar på bild redan.
Vi skulle gärna hänga med till Odensvi nästa vecka, men vi åker på kryssning mån-ons och på tors ska Frida till bvc igen. Måste ju även passa på att hänga med karln så länge han är hemma. Men from 1 sep är vi på!
Hippy: Funkade syskonvagnen inge bra (för bred?) eller kände du bara för att byta till en P&T?