Inlägg från: Jolinsfaster |Visa alla inlägg
  • Jolinsfaster

bf-juni västerås

Plogen: Då är vi två iallafall!

Usch, idag har jag inte gjort mycket. Diskat och lagat mat typ. Resten av dagen har jag bara suttit vid datorn eller kollat på tvn. Märks att man varit hemma nu i tre veckor. Börjar bli lite rastlös. Har ju egentligen grejer att göra såsom att sortera viktiga papper som ligger i en papperskasse sen flytten och ett tag innan dess, skulle kunna försöka få ordning på det trådlösa bredbandet så vi slipper ha en sladd över hela hallgolvet osv.. men det är ju saker jag kan göra en annan dag.

Idag har jag påbörjat listan till packningen av bb-väskan (så jag har ju inte bara slöat!). Vad har ni andra packat? Vad tycker ni Hippy och Lady var bra att ha med sig och vad är onödigt? Jag känner inte någon panik att åka hem så fort som möjligt från bb när bäbis kommit och kan tänka mig att vara där nån dag eller två, men man kanske ändrar sig när man väl är där.

Nu kom mannen hem, så nu blir det fredagsmyyys!

• Jolinsfaster

Tack för fikan igår! Var allt lite kul när vi gick på Ica Maxi med alla magar.

Nihao: Trist att du inte kunde komma igår, men låter som ni hade en riktigt mysig familjedag ändå! Det tar ungefär en-två veckor att komma in i ledighetslunken skulle jag säga. Det är verkligen en lyx att kunna sova mitt på dagen bara för att man känner för det. Du har ungefär samma lista som jag har, fast jag har precis en månad kvar att döda tid(!) Det gäller att inte göra allt på samma dag utan dela upp det lite. Idag har jag rensat kassen med viktiga papper, betalat räkningar och ska diska innan det är dags för lunch och sen blir det en cykeltur till Hälla. Sista dagen på mina 25%-rabatt-kuponger på KappAhl. Nåt kul kan man säkert hitta. Fått "skäll" av mannen att jag köpt lite väl killiga kläder, så jag får väl köpa lite tjejiga också. Men tycker att tjejkläderna är såå tjejiga, så om det nu skulle ploppa ut en kille så känns det lite fel att sätta på honom dom kläderna. I-landsproblem!

Jag hakar gärna på en fika/lunch på stan nån dag i veckan. Onsdag? Tänkte ta mig en titt på amningsbh-djungeln då. Annars pratade vi som sagt på fikan igår om Vallby Friluftsmuseum eller Djäkneberget om det blir fint väder, så dom som inte kan få barnvakt kan släppa "odjuren" fria.

MaraFara: Håller tummarna för att Melvin tittar ut så du får fira morsdag på söndag!

• Jolinsfaster

Är det fler än jag som börjat svälla om fötter och händer? Vad beror detta på och vad kan man göra åt det? Jag har börjat få in i lederna på fingrarna också, allra helst på morgonen. Nåt man bör vara orolig över och kontakta barnmorskan för?

• Jolinsfaster

Vad ovanligt tyst det är här inne. Betyder det att alla är och föder barn och inte har tid att skriva?

Igår köpte vi bilbarnstol, blev en Brio Primo med bas (extrapris på Barnens hus), så nu kan bäbis komma när den vill.

• Jolinsfaster

Grattis Vikh till lille Filip!!

För mig känns det verkligen som terapi att få höra om alla olika slags förlossningar. Visst att man fått höra lite från andra tidigare, men det är ju inte förrän nu när man själv står inför det som man verkligen förstår vad de gått igenom. Min stora skräck är att det ska ta lång tid, men så får jag höra av er att man faktiskt överlever trots att förlossningen tar lång tid, och att man blir lika glad (om inte gladare) när bäbis väl kommer ut.

I natt drömde jag att vattnet gick, eller det var mer som att jag kissade på mig fast jag inte var kissnödig. Måste väl vara nån slags förberedelse mentalt?

Ha det så trevligt på fikan idag. Jag har som sagt fått i uppgift att rita på Mums utbyggnad, så jag avstår från fikan den här gången. Räknar med att bli klar med uppdraget i början av nästa vecka, så efter det är jag fit for fika igen.

Är det nån som har nå fler tips på hur man får katter att inte lägga sig i spjälsängen? Testade först med folie under täcket. Funkade inte. Under en tunn filt. Funkade inte. Överst i sängen. Funkade fram tills igår. Vet inte om man ska låta dom få undersöka nu, och hoppas på att intresset och nyfikenheten svalnar tills bäbisen är här.

• Jolinsfaster

Grattis alla mammor! Hoppas ni får en bra dag med era barn, oavsett om dom är på utsidan eller insidan.

Igår hade jag och maken en riktig mysdag. Gick och la oss i sängen efter frukost bara för att vi hade lust med det, var en sväng till vårmaknaden, bastade nån timme i föreningens bastu, fixade trerättersmiddag för oss två till melodifestivalen. Helt underbart att bara gotta sig i varandra. Är ju inte så länge kvar tills den tiden är förbi. Nog för att jag längtar tills bäbis äntligen tar sitt förnuft till fånga och kommer ut, men ändå speciellt att bara vara två.

Hippy: Jag har facebook, har inte addat nån härifrån än. Maila mig ditt namn, så kan jag lägga till dig.

Plogen: Jag mailar dig mitt nummer.

Mums: Stackare som inte kan sova. Måste bli riktigt drygt i längden. Själv sover jag som en stock, och vill ha minst 8-9 timmars sömn.

Det enda som jag kan beklaga mig över är att jag börjat få ont i mitten av ryggen om jag sitter eller ligger för länge i vår hårda soffa + börjat svälla upp om händer och fötter. Småsaker egentligen, men lite kan man väl få klaga.

Ett tips: Väg er inte på kvällen med kläder på när ni i vanliga fall brukar väga er utan kläder innan frukost. Blev helt knäckt häromkvällen över att jag gått upp så fort i vikt, men när jag vägde mig som jag brukar morgonen efter visade det gick att jag trots allt bara gått upp ett kg. Vad dum man är ibland.

• Jolinsfaster
    Torsdag 3/6
    Plogen
    Lady of Baqueta
    HippY med Leah och Sam
    MaraFara
    Happy73
    Shia
    MumsMaräng, men jag kan inte förrän runt 11.30, så kör på den dag som passar er!
    Angeni
    Jolinsfaster

Fredag 4/6
    Plogen
    Lady of Baqueta
    HippY med Leah och Sam
    MaraFara
    Happy73
    Shia
    Angeni
    Sussi med Maja
    Jolinsfaster
  • Jolinsfaster
    angeni skrev 2010-05-31 19:56:21 följande:
    jävla skitvärkar är vad det är... De gör ingen nytta alls.. Varför ska man ha regelbundna värkar om de ändå inte gör någon nytta...Imorse värkar med 3 minuters mellenrum... I eftermiddag med 3-5 minuters mellanrum. Besök på förlossning och konstatera att det inte är något på gång alls. Deprimerad och förbannad om vart annat. Barnmorskan konstaterade att jag får dras med dessa tills det väl sätter igång och jag kommer nästan garanterat att få vänta flera veckor sa hon... BLÄ!!!Förlåt att jag gnällde men idag har jag bara velat gå och gråta och har inte varit snäll mot alla runtomkring
    Fy vad jobbigt med så pass täta värkar utan någon som helst nytta. Hade dom nån förklaring till detta? Hoppas att bäbisen får stanna nån vecka till så allt hinner bli utvecklat som det ska, men att du slipper alla värkar tills det är dags. Gnäll på så att du får ut eländet istället för att hålla det inom dig.
  • Jolinsfaster

Hippy: Hoppas att Alex slipper bli arbetslös så du slipper gå tillbaka till ditt jobb som du inte trivs på. Vad jobbar Alex med? Nån här inne kanske känner nån som känner nån ifall det skulle krisa sig.

• Jolinsfaster

GRATTIS Bezilia till lilla tösen! Tänk att hon ville titta ut till slut. Hon måste ha haft det alldeles för bra där inne. Hålla på att plåga mamma med massor med timmar med värkar. Inte snällt! Sköt om dig och lilla familjen.

Idag har jag varit till barnmorskan. Det blev ovanligt mycket prat, om förlossning, förberedelser, tiden efter osv. Känns att det verkligen börjar närma sig, för tidigare har vi inte haft så mycket frågor. Jag frågade om amningsbh, och hon föreslog att vänta med att köpa det förrän efter förlossningen. Dels med tanke på storleken, men även att det är bättre att ha nån slags topp istället i början eftersom en amningsbh kunde klämma åt mjölkkörtlarna under armarna och bilda mjölkstockning. Hon gav mig tipset att köpa apotektets nätbh och köra med den heltid när barnet kommer och nattetid from nu och flera månder framåt och då köra amningsbh endast på dagarna. Den kostade 92:- och fanns i flera olika storlekar. Jag köpte L, och den verkar passa bra. Skön också!

Det enda orosmomentet hos barnmorskan var att mitt blodtryck var högt denna gången, så jag ska dit på måndag igen för en extra kontroll. Annars var allt bra.

Djäkneberget kl 11 låter som en bra plan. Angenis förslag med picknic hakar jag gärna på!

Svar på tråden bf-juni västerås