Inlägg från: Jolinsfaster |Visa alla inlägg
  • Jolinsfaster

bf-juni västerås

Hej på er!

Tack för fikat i söndags. Dessvärre kommer jag förmodligen inte kunna komma nästa gång. Maken och jag ska på 30årsfest på lördagen och har bokat in hotellviselse över natten. Visserligen bara i Örebro, men måste ju passa på att mysa och rå om varandra lite extra innan bäbisen kommer ut.

Idag är jag lite depp. Känner mig bara stor och klumpig. Satte på mig mina jeans som jag inte haft på en vecka, och nu är dom omöjliga att knäppa utan att magen blir helt ohoptryckt. Hade dom knäppta när jag körde bil till jobbet, och vad knöligt det blev att ta sig ur när jag var framme.  Blir nog sista gången jag använder dom här jeansen på ett tag. Sitter nu vid datorn med uppknäppta byxor med gummisnodd för att dom inte ska rasa ner. Tur att jag har lång tröja. Blir till att shoppa i helgen. Jag som i vanliga fall har såå svårt att hitta byxor har inte så stora förhoppningar att hitta mammabyxor. Köpte ett par svarta på Tradera för ett par veckor sen, och dom satt perfekt. Men man vill ju ha nåt att byta med. Får försöka hitta leggings nånstans. Nån som vet var? Ska väl vara glad över att magen växer, men det har varit explosionsartat dom senaste 2-3 veckorna. Tycker det kan lugna ner sig ett tag nu. Nä, ska väl vara glad att magen växer, men lite jobbigt är det allt.

Annars är det bra. Väntar med spänning på att en eventuell köpare ska godta vår kompromiss med hennes skambud, så vi blir av med lägenheten nångång och kan koncentrera oss på den nya och alla bäbisgrejer.

• Jolinsfaster

Happy: Får kolla på HM då. Har för mig att jag testat dom, men att jag inte tyckte om dom, fast det var ju 1½ månad sen. Har inte riktigt samma kroppshydda nu. Vill gärna ha med "fötter", fast då kanske det heter strumpbyxor?

Nihao: Hemma hos Elin var vi väl runt 9-10 st, dvs några fler än på Spicy, fast då var det några som inte kunde komma så vi är nog egentligen 10-15 st. Jättekul! Lär ju vara nån samtidigt som går och vankar i korridoren på förlossningen när det är dags.

Jag trodde också att det skulle vara fler möten hos BM. Är ändå första barnet för mig. Var på inskrivningen, ringde efter RUL och bokade tid för vecka 20-gruppmöte och vanligt besök i vecka 24. Mår också bra, så det är väl bara att tacka och ta emot. Skulle det dyka upp nåt, så är det ju bara att ringa och träffa BM nån extra gång.

• Jolinsfaster

Vi packade ner vår badrumsvåg när vi skulle ha visning för ett par veckor sen, och den har inte kommit upp igen. När jag vägde mig senast hade jag gått upp 3-4 kg, men det var ju ett tag sen som sagt. Vi ska föresten skriva på försäljningspapper för vår nuvarande lägenhet ikväll. Så himla skönt! Visserligen fick gå ner rätt mycket från utgångspriset, men samtidigt var det samma summa som en annan mäklare värderat lägenheten till, så vi är nöjda. Nu kan vi äntligen koncentrera oss på flytten till den nya lägenheten och BÄBISGREJER, som kommit lite i skymundan då allt hängt på om vi skulle få lägenheten såld. Jag ropar hej i kväll när allt är påskrivet.

Nihao: Har du berättat för jobbarkompisarna är du är gravid nu, och att det var därför du kunde köra till festen?

Happy: Vilken tur att ingen blev skadad i krocken! Var ni hela familjen i bilen när det hände? Kan ju vara nog dramatiskt att bli krockad när man inte är beredd (och när är man det?).

• Jolinsfaster

Ni som har barn, måste man gå på föräldrautbildningen som barnmorskan anordnar, och är den nåt att ha?

Min barnmorska ringde idag och ville att vi skulle gå tre gånger varannan vecka from 24/2. Maken vill inte alls gå, utan tycker att allt löser sig ändå. Jag har ju er, så jag känner inte att mitt behov är så stort heller. Det enda som jag funderar på är hur mycket pengar man får från Försäkringskassan, men sånt kan man väl ringa dit och få reda på?

• Jolinsfaster

Nu kan jag ropa HEJ! Försäljningspapprerna är påskrivna, och en stor tyngd från hjärtat är borta. Helt underbart!

Happy: Vi har blivit erbjudna 3 tillfället á 1,5 timme, vilket inte är direkt mycket tid. Träffarna med er håller ju på minst två timmar! Känner jag min man rätt så är det sista han vill göra att sitta med främmande killar och prata förlossning och relationer. Han kommer vara föräldraledig under två-tre månader nästa sommar (passar oss bäst eftersom han pluggar på högskolan), så några pappalediga kompisar är han inte intresserad av. Dessutom får hans lillebror sitt andra barn tre månder efter oss, så det är tillräckligt för honom.

Det är säkert jättebra med föräldragrupp för dom som verkligen har massa oro och vill prata av sig, men som sagt, jag har ju er, och det verkar alltid vara nån som kan svara på det man undrar. Jag vill ju inte gärna gå själv på träffarna heller, så det blir nog att vi hoppar över. Visst kan det väl vara nåt man missar, men ett bildspel på en förlossning låter ju som rena skräckfilmen!

Angeni:
    Känner ni att ni missat nåt viktigt genom att inte gå på föräldrautbildningen? Hur kommer det sig att ni inte gick, om jag får fråga?

Nu ska jag kolla på Kniven mot strupen. Handlar om fd Tusen och en natt, numera West.

• Jolinsfaster

Angeni - Ert hus låter ju mer eller mindre livsfarligt! Kanske inte ska nämna att du ramlat så mycket till ev köpare. Inte så bra försäljningstips Hoppas ni får det sålt snart! Om du skulle ramla på magen, så tror jag att du känner ifall det är nåt du borde kolla upp. Får du nån blödning är valet enkelt. Jag tänker så att det är bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.

I helgen var vi och tittade på tapeter till nya lägenheten. Jag hade redan sett ut en fin tapet på Rusta i sovrummet som vi egentligen sagt att vi ska vänta med (utan att säga nåt till honom). Maken bestämde att vi skulle åka till Bauhaus och titta på tapeter till vardagsrummet där det verkligen behövs nya. På söndagen frågar han om vi inte ska åka till Rusta och kolla på tapet till sovrummet ändå... och väl där väljer HAN den som jag sett på nätet! Summan är att jag fick precis som jag ville, men att utåt sett så var det precis som om han bestämt allt. Vet inte hur jag lyckades, men jag är helnöjd!

Hann också förbi H&M på stan i lördags. Där fanns det en ställning med reakläder på vanliga damavdelningen. Naturligtvis går jag dit och tittar. Me like rea! Och hittar även mammakläder på samma ställning! Så det blev en tröja och en tunika för halva priset. Me like ännu mer! Köpte även leggings (inte strumpbyxor), men dom var inte på rea.

Är det nån mer än jag som fått halsbränna? Jag har aldrig haft det tidigare, men igår fick jag det på kvällen när jag simmade och det fortsatte resten av kvällen. Hjälpte med Samarin dock.

• Jolinsfaster

Angeni - Ert hus låter ju mer eller mindre livsfarligt! Kanske inte ska nämna att du ramlat så mycket till ev köpare. Inte så bra försäljningstips Hoppas ni får det sålt snart! Om du skulle ramla på magen, så tror jag att du känner ifall det är nåt du borde kolla upp. Får du nån blödning är valet enkelt. Jag tänker så att det är bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.

I helgen var vi och tittade på tapeter till nya lägenheten. Jag hade redan sett ut en fin tapet på Rusta i sovrummet som vi egentligen sagt att vi ska vänta med (utan att säga nåt till honom). Maken bestämde att vi skulle åka till Bauhaus och titta på tapeter till vardagsrummet där det verkligen behövs nya. På söndagen frågar han om vi inte ska åka till Rusta och kolla på tapet till sovrummet ändå... och väl där väljer HAN den som jag sett på nätet! Summan är att jag fick precis som jag ville, men att utåt sett så var det precis som om han bestämt allt. Vet inte hur jag lyckades, men jag är helnöjd!

Hann också förbi H&M på stan i lördags. Där fanns det en ställning med reakläder på vanliga damavdelningen. Naturligtvis går jag dit och tittar. Me like rea! Och hittar även mammakläder på samma ställning! Så det blev en tröja och en tunika för halva priset. Me like ännu mer! Köpte även leggings (inte strumpbyxor), men dom var inte på rea.

Är det nån mer än jag som fått halsbränna? Jag har aldrig haft det tidigare, men igår fick jag det på kvällen när jag simmade och det fortsatte resten av kvällen. Hjälpte med Samarin dock.

• Jolinsfaster

Ojdå, blev visst två inlägg...

• Jolinsfaster

"Skönt" att höra att fler har halsbränna. Känns lite psykologiskt för min del på nå vis. Tidigare under dagen igår läste jag på nån sida att halsbränna var vanligt, och så får jag det på kvällen. Hoppas att det bara var tillfälligt.

Angeni - En sak har jag lärt mig om mäklare. Det gäller att ligga på dom, och inte räkna med att dom ska höra av sig. Om det är över en vecka sen ni hade visning och fortfarande inte hört nåt - ring mäklaren och hör vad som händer, om ni ska ha en till visning, om det är nån som hört av sig. Vi köpte och sålde av/med Skandiamäklarna. Dom tycker vi har varit bra, men som sagt, det gäller att ligga på själv, och inte lita på allt vad dom säger. Är ju lite rackarspel det här med att köpa och sälja. Säljaren vill ha så mycket som möjligt, och köparen vill betala så lite som möjligt. Svårt att få ihop dom ekvationerna. Samtidigt är det ju mäklarens jobb att få ert hus sålt, så lite aktiva måste dom ju vara, för annars får ju dom inga pengar heller.

• Jolinsfaster

Vi kommer förmodligen att ta över vagn efter min brors barn, en Brio Nova. Det enda kruxet är att dom och vagnen bor nere i Skåne. Jag hade en idé om att dom skulle komma på mitt 30-årskalas i maj och då ta med sig vagnen. Får se om det funkar. Annars vet jag inte hur vi ska göra. Går det att posta en vagn utan att den tar skada? Jag menar, det går ju att köpa vagn via nätet, så det kan ju inte vara helt omöjligt. Frågan är vad det kostar...

Annars har vi tänkt köpta i stort sett allt på blocket. Det är så många som säljer i stort sett oanvända spjälsängar, babyskydd, skötbord, barnvagnar osv. Hur tycker ni andra det är med att köpa begagnat babyskydd? Smart eller dumt, med tanke på att man inte riktigt vet hur dom har behandlat den, även om den inte är krockad så kan den ju vara tappad.

Svar på tråden bf-juni västerås