Inlägg från: Jolinsfaster |Visa alla inlägg
  • Jolinsfaster

bf-juni västerås

Men, vad konstigt det blev. Testar igen.

Fika/ätbart hos Marängen 25/4  kl 13

Bezilia(Anna)
    Lady of Baqueta(Annika) - Kärleksmums (jag vill ha söt)
    MaraFara(Sara) - dricka
    HippYgirl(Elin) - tar med lite vindruvor/plockfrukt
    Perni80(Pernilla) - taccos paj
    Nihao(Emma) - tar med matbröd
    vikh(Sara) - tar med mig pastasallad med kyckling.
    Skuggspel (Sanna) någon sorts kaka.
    MumsMaräng
    Plogen - muffins
  • Jolinsfaster

Idag är tanken att vi ska köpa spjälsäng + madrass på ikea. Dom första grejerna till bäbisen! Känns som det börjar bli dags att inhandla saker.. och börja ommålningen av bäbisrummet!

• Jolinsfaster

Happy: Är det det här du menar: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40143304? Isåfall ska det inhandlas också.

Sen funderade jag på täcke och kudde. Måste man ha det eller räcker det med en filt nu till sommaren? På ikeas täcken står det rekommenderat från 12 månader. Vad har man innan då? Är ikeas kudde nåt att ha? Har läst i nån tråd att dom blir konstiga i formen rätt fort.

En annan fråga: Lägger man bäbisen på ryggen eller magen när den ska sova? Hade en diskussion om det hemma igår, och kom fram till att vi inte hade koll på det.

• Jolinsfaster

Hej på er alla!

Nu var det ett tag sen jag skrev här. Anledningen är att vår bärbara dator fick öl på sig på inflyttningsfesten i lördags. Den mår inte så bra efter det.  Typ två bokstäver som funkar, men dock alla siffror. Nu är jag på jobbet en sväng så då får man passa på. Har varit "sjuk" tidigare i veckan. Så totalt helt omotiverad att jobba, men tänkte stå ut dom två sista dagarna nu. Sen blir det låååångledigt, tråkigt nog i arbetslöshetens tecken, men det behöver jag inte tänka på nu.

Känns som magen börjar växa rejält nu! Nästan så att man ser hur den växer. Läskigt och spännande på samma gång. Börjar bli dags att köpa nåt klädesplagg till så man klarar sig resten av tiden.

Är det nån som kollat om moderkakan fortfarande ligger i framvägg i runt vecka 32? Jag ska göra ett sånt ultraljud i nästa vecka. Nån som vet om det är vaginalt eller vanligt ultraljud? Har för mig att barnmorskan som gjorde rutinultraljudet sa vaginalt. Känns lite sådär, men det är väl bara att vänja sig vid att folk "gräver" i det området.

Shia: Vi köpte spjälsängen Gulliver på Ikea... och skötbordet som blev lite som en impulsgrej. Jag hade egentligen bara tänkt att vi skulle titta, men så fanns det inte så mycket alternativ än just det skötbordet, så då slog vi till. Lika bra när maken är på det humöret.

• Jolinsfaster
    Lördag 1/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    vikh(Sara)

Söndag 2/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    Lady of Baqueta (Annika)
    vikh(Sara)

Lördag 8/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl ( Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    vikh(Sara)
    Jolinsfaster (Ulrika)

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    Jolinsfaster (Ulrika)
  • Jolinsfaster

Det var att den var lågt placerad jag menade. Min moderkaka var lågt placerad i framvägg. Fick en notering om detta på pappret jag fick på rutinultraljudet, och att jag skulle göra ett extra ultraljud i vecka 32. Skulle moderkakan ligga kvar finns det risk för kejsarsnitt, men att i dom flesta fall flyttar moderkakan på sig iom att livmodern växer och eftersom jag inte kan påverka det själv så behövde jag inte oroa mig.

• Jolinsfaster

Perni80: Då måste det vara för att moderkakan ligger lågt som jag får göra ett extra ultraljud, för det verkar ju inte ni som "bara" har den i framvägg få göra. Jag har fattat det som att den ligger för själva utgången, och att det är därför man måste göra kejsarsnitt om den ligger kvar.

Det ska bli riktigt kul att få göra ett till ultraljud. Kan ju hoppas på att man råkar se om det är nåt mellan benen eller inte. Lite orolig dock att det ev är vaginalt, men det får gå.

• Jolinsfaster

Mums: Måste man stanna kvar på sjukhuset i fem dagar efter ett snitt? Tycker det låter länge, men det kanske behövs. Hoppas att du får datum för snitt redan på tisdag, så vet du vad som väntar. Finns det ingen chans att moderkakan flyttar sig nåt mer om den fortfarande ligger kvar?

Jag hakar gärna på och fikar/lunchar på måndag! Ska till BM kl 7 på morgonen och sen frissan kl 9, så jag är ändå på stan. Jag skulle föredra kl 13, om det passar er andra. Vilka är på?

Idag har jag jobbat sista dagen för lång tid fram över. Kanske inte världens roligaste sätt att göra det på, men nu ska jag bara njuta av min lediga tid så mycket som jag bara kan. Fick en blomma av personalen, nästan så att jag började gråta. Värst vad blödig man ska vara!

Nu ska jag se till att piffa till mig lite och åka iväg till Kolbäck för att se brasa och svärfar spela klarinett i musikkåren. Ha en trevlig valborg allihopa!

• Jolinsfaster

Lady: Vad kul att du också har tid! Vi har inte bestmt nåt ställe än. Jag föreslår att vi ses vid Bredbar kl 13 (ingången mot fontänen), och antingen kör vi där eller går vidare. Deras utemöbler är ju så himla mysiga. Har dock inte kollat om dom tagit ut dom än..?

• Jolinsfaster

Vad spännande att alla bäbisar snart är ute hos oss. Får väl se vem som blir först. Lär ju inte bli jag iaf som har BF bland dom sista.

Igår kapade jag en rejäl bit av håret hos min frisör som fixade bruduppsättningen förra sommaren. Oj, vad kul det var att se hennes reaktion på magen. Blev så glad och överraskad! Var så himla skönt att få bli ompysslad i 2,5 timme. Lär kanske dröja innan man "utsätter" sig för nåt sånt igen.

Idag har jag "bara" tvättid inbokat, och ska försöka att inte göra så mycket mer än det. Finns ju egentligen hur mycket som helst som man skulle kunna göra, men min förkylning mår nog bäst av vila. Vill ju kunna fika på söndag. Jag tänkte påbörja kakbakningen inför min 30årsfest nästa helg redan den här veckan, så jag plockar med mig av det som blir lyckat, antingen jordnötskakor eller hallonstänger skulle jag tro att det blir. Ingen som är allergisk mot nötter? Skriver in mig på listan.

Söndag 9/5 kl 15
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika) (kanelbullar)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla) nån typ att kaka, typ kola snittar (leila så klart! {#lang_emotions_smile}
    Jolinsfaster (Ulrika) - jordnötskakor eller hallonstänger
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)
    Mumsmaräng
    Plogen - några slags kakor (antagligen inte Leila, men hoppas att dom går att äta ändå!)

Var nog föresten tur att vi inte fikade längre igår på Bredbar. Min näsa har fått en lagom snygg röd färg! Härligt!

Svar på tråden bf-juni västerås