Angeni: Vi bodde på Scandic Väst, det som ligger vid motorvägen, alldeles intill Statoil. Vi var på 30årsfest hos min barndomskompis på kvällen, så där fick vi gott om mat och dricka så vi blev nöjda. Innan festen hann vi doppa oss i den kalla poolen, basta och ta en drink i baren. Vi utnyttjade tiden väl. Kom dit en halvtimme efter man fick checka in, och åkte därifrån typ samma minut som man var tvungen.
Du gjorde helt rätt i att stanna hemma idag. Jag sitter på jobbet i Eskilstuna nu, och börjar bli lite orolig för väglaget inför hemfärden. Så länge alla andra inte kör som idioter så borde det vara lugnt. Lycka till i Stockholm i morgon!
Bezilia: Hur går det med din överklagan på havandeskapspenningsbeslutet? Jag börjar fundera lite på om jag skulle söka om det, men om du får avslag trots att du har tunga lyft + minst 4 timmars bilfärd, lär ju inte jag få det som jobbar på kontor och sitter i bil knappt 2 timmar om dagen. Än så länge går det bra, men man vet ju inte hur det kommer att se ut längre fram. Cheferna verkade inte vara så på min idé om att jobba hemifrån, så det blir väl sjukskrivning för min del med om ryggen inte pallar.
Tack Nihao om tipset om kolsyrat vatten mot halsbränna. Jag har halsbränna mer eller mindre hela tiden, så nu går det litervis med mineralvatten om dagarna. Blir till att köpa ett 6-pack på vägen hem. Nån som vet om det är skadligt att dricka för mycket mineralvatten? Det är ju trots allt mineraler i det, inte mycket men en del. Kanske är bättre att skaffa sig en soda streamer? Fast det är kanske mineralerna som tar bort halsbrännan? Allt vatten har gjort mig mindre sötsugen iaf, och det är toppen.