Bezilia: Massa styrkekramar till er!! Förstår att det hela var väldigt traumatiskt. Det är sånt som man inte tror ska hända. Skönt iallafall att Tove fått den bästa hjälpen hon kan få och att hon är på bättringsvägen. Ta väl hand om er!
Mums: Bra att B kommer på torsdag, så ni kan få besked innan Leon kommer. Skönt att allt var bra med lillkillen trots din hemska huvudvärk. Fick du nån förklaring till huvudvärken? Konstigt att dom bokar in dig tills på måndag om dom ändå bara ska skicka hem dig. Vi var utanför förlossningen igår. Maken tränade på att köra dit, så han känner att han hittar när det är "skarpt läge". Han åkte rätt hela vägen, utan att jag behövde säga nåt, så det kommer säkert gå jättebra.
Är det nån som har koll på hur noga a-kassa, AF och FK har koll på en? Jag anmälde mig arbetslös idag, och nu funderar vi på att jag ska vara arbetslös fram tills maken börjar plugga igen i slutet av aug, och att han tar ut föräldradagar när bäbis föds. Min fundering är då om nån (a-kassan, AF eller FK) kan ha några synpunkter på att jag kryssar i arbetslös även den dagen då jag är på förlossningen och föder barn (vilket rent praktiskt hindrar mig från att vara till arbetsmarknadens förfogande), eller om det är okej att göra så. Det lär ju registreras att jag är på sjukhuset då, men frågan är dom a-kassa, AF och FK tar del av sådan information. Vill ju inte riskera att sgi:n dras ner. Det andra alternativet är att jag är arbetslös fram tills jag åker till förlossningen, tar föräldrapenningdagar när jag är på sjukhuset och går till AF när jag kommit hem igen, och då kan M ta föräldradagar och jag vara arbetslös fram tills slutet av aug, och då bli föräldraledig igen. Nån som hängde med i mitt resonemang?