Inlägg från: HippYgirl |Visa alla inlägg
  • HippYgirl

bf-juni västerås

Idag var vi på återbesök och allt vara bara bra med Lille Sam?! :) hehe, han kanske har ett namn på söndag *ler*

Han har inte ritkigt fattat sugtekniken än, så har väl haft honom mer eller mindre vid bröstet hela dagarna, han tar inte tag ordentligt så man är ju öm som jag vet inte vad! men äta vill han :) Inatt märkte jag att han började fatta lite bättre och från kl 11 idag tills nu så har bobbsen bara smällt upp! fan det är hur mycket mjölk i dom som helst! så tömmer han dom inte snart får vi springa till apoteket och köpa en pump *ler*

Leah är super söt som klappar försikitigt och pekar och säger Bäbi :) stolt syster!

• HippYgirl

här har vi satt upp ett 10 kvm växthus på vår lilla tomt idag :)

vi kan tyvärr inte komma på fikan imorgon. Leahs gudmor som bor, jobbar och pluggar i stockholm har imorgon sin första lediga dag från jobb, skola och praktik så hon kommer åka fram och tillbaka imorgon bara för att träffa Sam och Leah just imorgon. :)
    Men vi SKA komma på nästa och då kommer det säkert ha kommit ännu mer bebisar :)

Vi har iaf nu bestämt. han heter Sam Alexander Kohlin :)

• HippYgirl

blir det fika i veckan hänger vi på! :)

• HippYgirl

Narkosläkaren som satte min epidural hette Jonas och han var super duktig. gick på 2 sek :)

just nu är det bara jag uppe, Sam ammade typ HELA natten så han lär väl sova gott just nu, Alex han är på väg att bli sjuk då dom 2 kommer väl ligga där uppe heladagen *ler* Leah ligger och sjunger i sin säng just nu så jag får iaf lite sällskap till frukost :)
    Äntligen är växthuset ihop byggt och det kan jag ju säga att det kommer jag Aldirg göra om igen. super svårt och världens sämsta manual till. Och Alex har varit såååå grymt otrevlig och arg pga av att det inte går som han vill och så så honom har jag nästa hållt mig borta från sen han började med det där j*vla huset! :)

Sam är nog den lugnaste unge jag varit med om! Leah skulle man bära på jämt annars bara skrek hon. men Sam han ligger där han ligger och tittar sig om kring, får en snäll tänkt men hård klapp av syrran i magen men ligger där och tittar, börjar gny lite när han vill äta eller byta blöja men annars är han sååå nöjd med tillvaron :)
    Vilket är himla skönt då man ändå har 2 ungar till och ett hem som måste tas om hand om också :)

Amningen börjar fixa sig nu iaf, han ville ju inte ta tag ordentlig i början. Så boobsen kommer väl snart att explodera känns det som, måste pumpa några gånger om dagen annars vet jag inte vart ja ska ta vägen! :)

• HippYgirl

Fika i helgen blir super! just nu ska det planeras till 4 års kalas på lördag, så jag kan komma och fika bort på söndag *ler*

Fika
    22/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sars)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)

23/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sara)
    perni80 (Pernilla)
    Marafara (Sara)
    HippYgirl (Elin och Sam)

• HippYgirl

Hoppas det var en trevlig fika igår, jag och Sam skulle ähnga på men så ringde min morbror och ville att jag skulle vara barnvakt åt min kusin(6år) då han var tvungen att jobba. så vi hade fullt hus igår :) i regnvädret :(

Bezilia: jo jag menade nästa helg, man tappar bort dagarna lite när både jag och ALex är hemma :)

• HippYgirl

hej halloj!

Idag är det sista dagen Alex är pappaledig. och på Torsdag kommer Alfons hem igen, så nästa vecka ska alla rutiner funka igen med hämtning och lämning på dagis. 3 ungar ska fixas och en ska lämnas/hämtas :/ Alfons fyllde ju 4 år igår så på lördag ska han ha kalas :) så nu har vi fixat till det sista på tomten så den är användbar till helgen :)

Sam är en snäll liten kille som sover eller äter om dagarna. gnyr lite när han är hungrig men annars är han himla snäll. nattetid vill han äta, men vill inte riktigt ta bröstet..hmm. äter som en hel karl på morgonen sen.

Skuggspel: jag som tyckte att jag hade det jobbigt, det är ju ingenting jämfört med vad du har för bekymmer! lider med dig och hoppas det kan bli bättre!

• HippYgirl

jaha, då åkte Alex till jobbet nu da. själv ska jag ta Sam och Leah i syskonvagnen och åka ner på stan med buss för första gången :) Där ska vi shoppa med barnens gammelmormor. Jag ska visa henne vart moa & max ligger *ler*

inatt sov Sam mellan 21-02 i sin säng, såååå skönt att få sova några timmar sammanhängande, men kl 7 vaknade Leah så det var bara att gå upp då :)

• HippYgirl

Perni: kul att vi kan vara hos er :) Jag ska vara själv med alla 3 kidsen to-fr och på lördag är det 4 års kalas här, så jag kanske inte riktigt har tid att baka något tills på söndag men jag tar med mig Sam :)
    Hur allt ska hinnas med att bakas, städas och fixas innan lördag det har jag ingen aning om men på något vis ska det väl gå :)

Vi kom både på bussen ner på stan och på bussen hem igen så att vara på stan med syskonvagnen var ju inte så farligt. men usch va liten jag kände mig med mina 160 lång och 53kg, bakom den vagnen kan jag ju lova. och det känndes som om folk riktigt glodde. ibland får jag ju frågan om hur gammal jag är och folk tror då inte på att jag är 25 utan närmare 17-18.

Så alla som tror att jag är 17-18 och har 2 ungar , det är väl dom som glor. HA! då skulle dom glo ännu mer när Alfons går bredvid vagnen, han som är lång som en 5-6 åring.  " ja jo alla är mina, fick första när jag var 12" HAHAHAHA!!

Nu har jag iaf 2 gull ungar som ligger i vagnen och sover så gott efter en skön tripp på stan med gammelmormor, och hon diggade verkligen Moa & Max *ler*

• HippYgirl

Lady: förstår att du tycker det är lite nervöst att vara själv. jag tyckte inte det skulle bli så farligt när Alex gick tillbaka till jobbet idag. jag är mer nervös inför torsdag- fredag när jag ska ha alla 3 ungarna själv :) tur att det snart är helg så Alex är hemma igen *ler*

Svar på tråden bf-juni västerås