Inlägg från: HippYgirl |Visa alla inlägg
  • HippYgirl

bf-juni västerås

skallbergets öf har babymassage

• HippYgirl

God morgon! eller ja, hoppas ni sover!
    här har Sam börjat med en dum vana. igår vaknade han 4.55 gick ju inte att ligga kvar i sängen då han tokbajsade just då. Imorse samma sak, vaknade 5.40 och tokbajsade så det var ju bara att gå upp idag med.känner mig som en zooombie! jaha nehe, nu vaknade Leah också så det är väl bara att ta upp henne med.
    hoppas all haft en skön helg!

• HippYgirl

Sam ammar typ varannan timme. Att då gå upp kl 5 e Inge kul. Kunde inte lägga mig när han somnade heller, leah var ju vaken. Men nu är alex uppe med henne så ska försöka vila lite iaf.

• HippYgirl
    plogen: Sam halvsitter och har gjort de sen han var 3,5 mån. Leah bytte jag till sittdelen då hon var 3 mån.
  • HippYgirl

Jaha då var vi vakna igen då. Vaknade 3.58 av en klarvaken Sam som låg och sparkade på mig. 5 min senare hör jag hur Leah ligger och ropar i sitt rum :/ henne mutade ja med välling, får se om Sam kan äta sig till sömns igen, pallar inte!

• HippYgirl

Shia : vi kommer nog till vallby på torsdag! Och det där med snoriga barn, beror på vad för snor. Leah som är snorig nu kan lixom vara snorig men i övrigt frisk till typ April ;). Man får gå på sin mamma känsla

• HippYgirl
    Angeni: det är bebis på torsdagar och alla åldrar resten av veckan på Vallby

ja ska dit med alla på fredag också
  • HippYgirl
    plogen: jag har aldrig bil med det går bussar :)

Happy: vilka blöjor har ni? vi har libero nr 3 och det läcker aldrig.
  • HippYgirl
    Jolinsfaster: jag kommer ihåg från Leah att efter nummer 2 med pampers så bytte vi till nr 3 libero. pampers läckte jämt på henne med. super smal tjej.

så har inte ens testat pampers 3or nu utan körde på med libero på en gång. Sam vägde 6,2 när vi bytte.
  • HippYgirl

Vi kan tyvärr inte komma på måndag då jag har alla vildar hemma.
    Och nu på torsdag kan jag inte följa med tll Öf eftersom Leah inte är på dagis då.

Idag blir Sam 5 månader, känns inte som att det var så länge sen han kom :) Han har en gnäll period just nu, vill inte sova eller äta, lägger man honom vid bröstet skriker han bara som en stucken gris! :( han måste vara suuuuper trött innan man kan mata honom så han kan äta och sen somna.

• HippYgirl
    skuggspel: vi hänger gärna med till Vallbt och tittar på getterna :)
  • HippYgirl
    Fika hos Angeni fredagen 22 okt kl 11

HippYgirl med Sam och Leah
  • HippYgirl

Shia: hoppas det kommer gå bra! skickar massor med styrke kramar!

Här har vi varit uppe sen 4.20 :/ Alfons och Leah sov sin första natt i deras våningsäng. Leah la sig kl 18 som vanligt men vaknade när Alfons kom in kl 20. sen låg dom och snackade till kl 23 :/ kl 4.20 kommer dom upp till oss och tycker det är morgon. jag går ner med dom igen men dom sitter uppe och leker istället och jag kan ju inte somna om. 5.25 tar Sam i så han nästan spricker och skite ner våran säng. (han har inte bajsat på 1,5 vecka). Så det var ju då bara att stiga upp och fixa honom. sen kommer ja ner och då har Leah också gjort nr 2 så det var ju ba att duscha henne med. efter det skulle det lekas dockvagns race och spelas trumpr med Leahs kastruller på bordet i deras rum. bara det att Alex sover ju i rumet ovanför så jag sa att dom skulle vara tysta, icke heller. nej då åkte båda i säng runt 7 och sover fortfarande! inte bästa morgonen direkt. nu ska jag snart väcka dom så dom hinner äta frukost och klä på sig innan vi ska till dagis! Hoppas ni andra sover gott eller nyss gått upp!

• HippYgirl

nu har jag snart varit uppe i 12 timmar. kidsen är hemma från dagis nu och jag är helt slut! Men Leah sover om ca 2,5 tim så då kanske ja kan lägga mig en stund. när Alfons lägger sig kl 20 SKA Leah sova, så ja kan sova. hehe!

påminnelse!

MaraFara (plats för en mamma+bebis i bilen)
    vikh: kommer gärna då,ska hem från Västerås då,
    om nån vill åka med ditt så går det bra.Fast hem ska jag
    åka till Kungsör.

• HippYgirl

åka till Kungsör.
    Skuggspel , om bebisarna är friska
    Ellan021, kommer lite senare, ska till MVC kvart i elva
    Shia
    Bezilia
    Sussi
    Lady of Baqueta
    Jolinsfaster

Angeni:
    Jag tar med sallad, tomat, gurka och majs på fredag så kan vi göra en sallad.

• HippYgirl

jag vill inte låta otrevlig men såg ni att Angeni också har knytis på fredag? det skrivs på så många andra listor nu så tänkte bara ifall ni missar de.

• HippYgirl

åka till Kungsör.
    Skuggspel , om bebisarna är friska
    Ellan021, kommer lite senare, ska till MVC kvart i elva
    Shia
    Bezilia
    Sussi
    Lady of Baqueta
    Jolinsfaster

HipppY:
    Jag tar med sallad, tomat, gurka och majs på fredag så kan vi göra en sallad.
    Vikh: Jag tar med mig nått gott bröd.

• HippYgirl

jag kan inte heller  komma till plogen nästa vecka då ja ska hämta kidsen kl dagis kl 14.

• HippYgirl

Tack Jenny för mysigt fika!

Nu sitter vi i bilen på väg till Gävle :)

Tyvärr Shia kan vi inte komma till dig på fika då det blir för sent eftersom jag ska hämta på dagis kl 13.

Ni får gärna ha fikorna lite tidigare så vi med syskon hinner vara med :)

• HippYgirl
    Lunch / Fika hos Shia onsdag 3:e november kl 11.00 Kaffe

Shia
    Plogen (bröd)
    Cicci10 kladdkaka
    perni pålägg
    Plankan frukt
    Jolinsfaster
    HippYgirl - drickbart
Svar på tråden bf-juni västerås