Inlägg från: HippYgirl |Visa alla inlägg
  • HippYgirl

bf-juni västerås

mums och Angeni: vilka olika möten ni har haft.
    Hoppas det löser sig för dig Angeni iaf! Man vill ju kunna känna sig trygg med förlossning och allt!

Alex skulle inte heller fått vara kvar igentligen efter mitt akuta snitt, men dom lät honom vara det endå. och han är ju inte den som är den så han hade ju varit kvar oavsett vad dom sa *ler*

var till Bm i Tisdags och pratade förlossning. Visst vi gick ju på föräldragruppen förra gången och pratade sånt. men eftersom det inte vart en vanlig förlossning så har man ju inte riktigt kvar allt i huvudet ,det kändes himla bra att gå igenom det och så. jag som inte vill ha en förlossning kan väl nu kanske känna att ja KANSKE kan gå med på det. jag har ju en månad kvar till BF så det är väl bara att inse fakta *ler*

• HippYgirl

Angeni: mitt slutade ju också i akut snitt förra gången. så vi har sagt det att eftersom dom inte vill sätta igång när man har fått snitt innan, och om det börjar ta tid så ska dom göra ett planerat snitt. och det hade läkaren på spec inga porblem med.  jag vill kunna ha en vanlig förlossning men börjar det ta längre tid och så vill vi inte vänta för länge så det tillslut blir akut som sist. Han var super trevlig och höll självklart med i allt vi tyckte och skrev ner det i min journal. Skumt att dom ska vara så aviga vissa läkare. Översittare som inte bryr sig!

Idag är det på datumet en månad kvar, börjar faktiskt bli lite pirrigt *ler* och i vecka 38 åker Alex till GBG och ska jobba i 3 dagar så hoppas verkligen inte krabaten har tänkt att komma just då  :)

• HippYgirl

skuggspel: vill ni ha en toalett stol? tror mina föräldrar en över. dom gjorde så, hämtade ett badrum men vart en toastol över *ler*

• HippYgirl

Ni får leka utan mig idag :( är förkyld, men har en gubbe och 2 ungar som mår ännu värre så jag ska leka spring piga och slav idag *ler*

• HippYgirl

Bezilia: det var ju tur att sambon kom hem först och inte du *ler*

• HippYgirl

Shia: Baklaghar verkligen! usch så tråkigt! men tror nog att du ska försöka ta dig dit om det går.

Idag fick jag tack kort från min kusin. han fick en son 17/2 som gick bort 10/3 :/ Vi har inte träffats på länge men när jag såg annonsen i tidningen satt jag och säkert grät i en timme. den lille stackarn hade fått en missbildning i hjärnan. Så vi satte in pengar på ett konto som gick till hans gravsten. Känns så himla konstogt när någor sånt händer. så Sitter man här själv med 2 friska barn och ett till på väg. Fy vad lycktligt lottad man är!

Idag har jag också lärt mig att: cykla fram och tillbaka mellan hemma (Skälby) och busborgen (kopparlunden) är INGEN bra ide när man är i vecka 37! Man har varken kroppsformen eller kondisen för det. Speciellt inte när man inte cyklat sen i oktober heller *ler*

• HippYgirl

Nu ska snart Leah leka med morfar då jag ska till spec på kontroll. Ska bli lite spännande att se hur trångt det är där inne i vecka 37 igentligen *ler*

Jag hade en sååån bra dröm inatt. Läkaren sa till mig att "vi kan väl lika gärna sätta igång det här det är ju iaf inte långt kvar." Sen märkte jag hur jag vaknade upp och att det inte var på riktigt :( Men jag är optimist och packade väskan imorse så nu kan Alex bara åka hem och hämta den ifall jag skulle ha rätt *ler*

Fika:

24/4
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    MaraFara (Sara)
    HippYgirl (Elin)

25/4
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    MaraFara (Sara)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    HippYgirl (Elin)

1/5
    Jolinsfaster (Ulrika)
    HippYgirl (Elin)

2/5
    Jolinsfaster (Ulrika)
    HippYgirl (Elin)

• HippYgirl

Att åka till Gustavsviks äventyrsbad med 2 ungar och en gigantisk mage kanske inte är att rekommendera, men shit va kul vi hade igår. på vägen hem somnade både ungarna och jag :) Tur att min pappa och Alex också var med :)

Idag blir det en lugn dag här hemma. Alex ska köpa virke så vi kan sätta upp tak på altanen imorgon :)

så imorgon blir det väl fullt ös här hemma med byggande och grillning :)

Annars så har jag fått jätte ont i höger höft. varje steg jag tar så hugger det mitt i skinkan! När jag sitter eller ligger ner så ilar det :(

MUMS: vilken snäll storebror! :) Alfons tyckte att bebisen ska heta som honom men när han kom på att då kanske tomten ger alla "Alfons" julklappar till bebisen så ångrade han sig *ler*

• HippYgirl
    skuggspel skrev 2010-04-16 15:16:52 följande:
    Låter väldigt mycket som ischias tycker jag. Jag fick det förra grav så illa att jag tillslut inte kunde gå, benet bara vek sig. Det gick över efter graviditeten, det är visst en nerv som inte är så glad. Nu har jag varit på citypraktiken och träffat en Kicki. Hon var jättetrevlig och det är grymt skönt att slippa sätta sig i bilen och flänga till stockholm en gång i veckan! Jag har sett två fjärilar ett bi och två humlor! Vååår!!
    happy73 skrev 2010-04-16 16:14:33 följande:
    HippyGirl försök o stretcha lår o skink muskel ordentligt både bak o fra o på sidan. När jag väntade vår första si hade jag som låsningar i benet så jag knappt kunde gå ibland. Ta annars upp det med Bm så kanske du kan få akupungtur eller hur det stas.
    precis så är det! shit jag har haft det sen i går morse och håler på att under! kan ju inte göra nånitng. ska till Marie på måndag så får väl prata med henne då.
  • HippYgirl

En fundering till, skulle det underlätta med ett par kryckor? och kan man låna spna nånstanns i stan eller?

Svar på tråden bf-juni västerås