Inlägg från: HippYgirl |Visa alla inlägg
  • HippYgirl

bf-juni västerås

sussi81 skrev 2010-06-17 18:44:57 följande:
    Happy: Fruktansvärt att läsa om det du skriver... Hoppas du kan tänka på nåt annat och dra dig till förlossningen snart! Inget hänt ännu???!!!

MaraFara: Stort Grattis till att lillkillen till sist kom ut! ;)

Bezilia: ÅÅh, va skönt att höra att det är så pass bra, men förstår också oron i att lämna tryggheten! Men det kommer gå prima, ni är starka ihop!!!

Själv har jag inte en enda känning av att nån bebbe vill ut än, så jag skriver upp mig på fika-tiderna nästa vecka, dock har jag ju Maja hemma då, men speciellt då kan det vara skönt att aktivera sig!

Onsdag 23/6  efter kl 14 (BVC kl 13.15)
    Elin med Sam och Leah
    Anna & Tove
    (Sussi & Maja)

Tosdag 24/6   kl?
    Elin med Sam och Leah
    (Sussi & Maja)

Fredag 25/6    kl?
    Elin med Sam och Leah
    (Sussi & Maja)
    jätte bra! då kan maja leka med Leah :)

Bezilia:va skönt att ni får komma hem till ert eget! :) och att hon är för frisk! kan ju inte bli bättre!!
  • HippYgirl
    Plogen: jag hade mjölkstockning i början och pumpade då. pratade aldrig med BB eller BVC då dom bara tjatar om att man ska fortsätta försöka hela tiden. Jag pumpade och vi köpte ersättning så vi visste att Sam åt ordentligt. Sen efter några dagar fick jag bukt på det och Sam började amma igen, och nu helammar vi. han äter när han vill och känner för det. Så gör det som känns bäst för dig/er alla! Gör det som passar er och är minst krångel! Man ska njuta inte behöva krångla och stressa! 
  • HippYgirl

Det ser ut som att det bli Onsdags fika :) Men jag senalägger den lite till 14.15 stället så vi vet att vi kommer hem med buss/cykel från stan innan ni kommer :)

Vilka är det som inte ha adressen?

Fika hos Elin:
    Onsdag 23/6  efter kl 14.15
    (BVC kl 13.15)
    Elin med Sam och Leah
    Anna & Tove
    (Sussi & Maja)
    Emma, Tuva, Siri & Erik
    Pernilla & Lexie
    Sara & Filip
    Annika & Frank
    Frida & Viktor

• HippYgirl
    Lady: Eftersom jag har både en son och en dotter som just nu tycker att man bara behöver power naps så har jag varit till Ica och handlat fika, hinner omöjligt fixa något annat så jag har köpt lite kakor och bullar så ni behöver inte ta med något.

Mums: nej men fy så trist, när man ställt in sig på något så får man åka hem! Men hoppas det går bättre imorgon istället :)

Angeni: usch, jag hoppas att förlossningen kommer gå bra och helst så som du vill ha det, med snitt!

Bezlilia: va skönt att höra att hon mår precis som hon ska efter så kort tid :)

om det är någon som behöver aderss tills på onsdag så är det bara att skrika till! :)

Nu ska jag bygga ihop min efterlängtade el gräsklippare (ska kasta den där j*vla handjagaren åt h*lvete!)
  • HippYgirl

Happy: usch vad hemskt! Ibland går det verkligen inte som man tänkt! hoppas din vän klarar att vara stark för sina barn nu.

Igår kväll fick vi besök här, Alex bror hade varit hos en kompis i norrköping och skulle åka tåg hem men nått vart knas med biljetten, så det slutade med att han hade åkt lite buss, lite taxi och sen hämtade vi honom på stationen här igår kväll så han sov här. Nu innan jobbet körde Alex honom till stationen igen så han kan fortsätta och åka tåget upp hem till Smedjebacken igen. Mitt i allt kaos igår hade hans pengar på mobilen tagit slut så han hade lånat av någon tant så han kunde ringa deras mamma så hon ringde Alex och sa när han skulle komma hit. och kontot vart tomt så han hade fått ta biljetter och grejer på faktura, biljetten han hade från början gick ju inte att köpa tillbaka, hehe! Hade det varit jag harde jag satt mig i ett hört och grinat till någon hade fixat allt åt mig *ler*

Fika idag då! Sam sover just nu så Leah och jag har redan förberett att ställa fram lite koppar och dyligt, får ta den lilla tid man får :) Alla syskon är självklart jättevälkomna och leka med Leah så klart, lekkläder så dom kan vara ute i sandlådan och busa! vi har staket runt hela så det är ingen som kan rymma :) Vi ska ju till BVC  13.15 men till 14.15 är vi hemma igen. jag har kommit fram till att jag skippar att cykla så vi tar bussen, det blir inte lika svettigt :)

• HippYgirl
    Fika hos Elin:
    Onsdag 23/6   kl 14.15
    (BVC kl 13.15)
    Elin med Sam och Leah
    Anna & Tove
    (Sussi & Maja)
    Emma, Tuva, Siri & Erik
    Pernilla & Lexie
    Sara & Filip
    Annika & Frank
    Frida & Viktor

Skrik till om en adress behövs :)
  • HippYgirl
    Happy: usch hoppas verkligen att din lille vill komma ut snart, förstår att det är jobbigt. Jag fick värkar kl 4 på natten, tror dom flesta fått det på kvällen/natten. 

Tack alla för en trevlig fika idag, tror Leah åt upp hälften på kakfatet *ler*
    Sam ska försöka vara lite trevligare och inte lika gnällig nästa gång :)

efter våran fika kom Alex jobbar kompis och hans tjej över så då vart det mer fika, dom åkte nyss och jag är verkligen INTE sugen på någon mat idag :)
  • HippYgirl

mums: grattis! skönt att lillebror äntligen är här! Jo dagarna efter snitt är ju inte dom roigaste men som tur är går det ju över :)

Happy: lider med dig och hoppas att du inte får idag, för det ville du ju inte. Men välkomnar gärna din lill* imorgon *ler*

idag på f.m ska vi till kolbäck och fira alex farbror som blir 50 och sen hem till en kompis i tillberga!

trevlig midsommar allihop!!!

• HippYgirl

Grattis Sussi! skönt att allt gick bra ;)

igår var vi hemma hos en kompis i tillberga och grillade, massor med ungar och super trevligt! gick hem till min pappa och skulle sova där runt 00.30. Leah ville inte sova i resesängen så hon fick sova med oss andra, men det ville hon inte heller, så tog ytterliggare 1,5 timme innan hon och jag somande. Sen fick hon upp 06!!! jag är TRÖTT!!! :)

idag har jag sågat sönder en bilstol så den blev mindre och passar bättre i cykel kärran så nu får dom plats båda två =)

imorgon kommer Alfons hem igen :)

Svar på tråden bf-juni västerås