Inlägg från: HippYgirl |Visa alla inlägg
  • HippYgirl

bf-juni västerås

skuggspel: vet hur du känner, ena veckan går jag hos min bm och veckan efter är det spec mvc som gäller. så det är alltid ett besök i veckan men varierar ställe. stackars Leah vet precis vart vi ska så fort vi sätter oss på bussen *ler*

• HippYgirl

hallojsan!

hoppas alla har det bra i det fina vädert som är idag! Hoppas verkligen det håller i sig hela helgen! :) Idag ska jag och Leah åka med hennes morfar på hennes första besök på busborgen, sen ska hon (och jag) ha namnsdags fika :)

Imorgon ska jag tvinga ner Alex på stan för att hitta något han ska ha på sig nästa torsdag när vi ska på min morfars begravning. om en kille vägrar skjorta, vad ska han ha då? *pust och stön*

På måndag ska vi hämta Alfons hos hans mamma utanför enköping och sen ska vi åka till uppsala där barnens farmor ligger just nu, hon har opererat bort en tumör i örat (det var ingen fara med den bara försäkerhetens skull dom tog den innan den växer till sig).

och magen bara växer, alla andra tycker den är liten och gullig men för mig är den super stor och väldigt ivägen när man ska tex klä på Leah eller plocka leksaker från golvet :) just nu är den lika stor som i v 39 med Leah då hon kom ut. på måndag går jag in i vecka 32 så hoppas faktiskt på att den inte växer så himla mycket mer nu :) Annars mår vi toppen, det härjar på som bara den där inne :)

hoppas alla får en skön helg!

• HippYgirl

Mums: Alex är verkligen inte den lättaste att klä, han sätter sig på tvären som en 2 åring :) men nu vart det mörka byxor och så hittade vi en svart stickad tröja på stan han godkände, men han skullle då aldrig använda den igen! ;)
    Leah och Alfons ska leka med Alfons mormor och "Lelle" medans vi är på begravningen så det känns ju iaf jätte bra, så skönt att ha den kontakten med dom att jag kan fråga hans mormor om hon vill vara barnvakt till båda. så skönt att dom inte gör skillnad på dom. Alfons mormor är mer engagerad i min graviditet än min egen mamma :)

i Fredags ringde min mamma och sa att min farbrors fru hade gått bort i hjärnblödning. usch! nu tycker jag det är lite väl mycket. var ju på Alex mormors begravning för 4 veckor sen :/ Sen gick även Hans pappa bort i hjärnblödning när Alex var 7 år så han tyckte det var riktigt jobbigt. min farbror har en son som just är 7 så Alex brydde sig mest om hur det var med stackars rasmus.

nu ska vi snart åka ut till mina föräldrar i tillberga och hämta hem Alex ängla trumpeter vi har vinterförvarat där. Han är helt galen i blommor, men inte vanliga blommor utan han ska köpa frön utomlands och ta hem saker som inte finns här, eller som förra året så odlade vi svarta, gröna och röda gurkor, svarta tomater, jordnöter, vita pumpor och massor med ängla trumpeter som inte finns i sverige. :)
    sen säljer han det där på tradera. föra sommaren fick vi ihop 15000 :)

Hoppas alla får en skönsöndag! :)

• HippYgirl

här har vi inga namn alls! jo tova om det blir en tjej men sen kommer vi inte längre :) och eftersom läkaren sa sist vi var på UL att det var en pojke så gick ju det namnet bort :)
    får ju se possitivt, vi vet vad han ska heta i efterman iaf :)

är det någon som vet något om klädbytardagarna i hökåsen? har för mig att det är må-on nästa vecka kl 13-19. super bra! ifall det är någon som inte varit där så gå!
    Men det är fullt med folk så att ta med barn är ingen bra ide, sist hade jag Leah på ryggen och bråkade mig fram :) men där finns allt!

• HippYgirl

Fika
    10/4
    Bezilia (Anna)
    vikh(sara)
    skuggspel (sanna)
    Marafara (Sara)
    HippYgirl (Elin)

11/4
    Bezilia (Anna)
    vikh(sara)
    Happy73
    Shia
    skuggspel(sanna)
    MaraFara (Sara)
    HippYgirl (Elin)

Tack för en jätte mysig lunch och fika perni! :)

• HippYgirl

angående loppis och så, så är det ju klädbytardagarna nu i hökåsens församlingsgård. må-on 13-19. verkligen nått ni ska gå på om ni har tid. jag ska dra med mig sambon när han slutat. Vi lämnar ungarna i tillberga hos min pappa, för det är verkligen byst med folk så att ta med barn är ingen bra ide :)

• HippYgirl

Therese: jo jag var där igår. må-on 13-19. helt okej faktiskt. finns kläder, skor, lakan, babysitters, vagnar, filtar, leksaker  m.m.  dom har förut haft vår och höst men nu i höst kommer det tydligen inte vara något, lite synd men men.

• HippYgirl

Nihao: man åker ut mot sala (salavägen) svänger av till höger in i hökåsen. Sen svänger man höger igen i korsningen vid Ica, sen kommer församlingsgården på vänster sida. parkeringar finns utanför och är det fullt kan man alltid parkera vid ica. :)

• HippYgirl

ni som gillade loppis. det öppnar något nytt ställe på kopparlunden idag kl 10 och imorgon ska det vaar något i Abb hallen syd på rocklunda, alltså bandyhallen. Alex såg det på vlt.se tror ja. så nu vet vi vad vi ska göra hela helgen *ler*

• HippYgirl

Inatt drömde jag om att jag måste köpa lakan till liggdelen i vagnen, blöjor, nappar, mössa, få hem laban overallen ja köpte och vad ja skulle packa i BB väskan, betyder det att han är på G och kommer lite tidigare tro?  :)

Lady of baqueta: klart vi delar på kostnaden! kl 14 fuknar för mig! :)

Svar på tråden bf-juni västerås