Inlägg från: HippYgirl |Visa alla inlägg
  • HippYgirl

bf-juni västerås

hej hallå! nu är vi hemma efter några dagar i Berga, det vart fiske, bad och shopping i kalmar :) på tisdag till torsdag åker vi till mumindalen, veckan efter blir det kanske en sväng till dalarna och veckan senare en tripp till skåne :)

Lady: jag har gaft Sam fråmåt i babybjörn och det har gått bra :)

• HippYgirl
    Grattis skuggspel! nu är det bara att knyta an och myspysa med era grabbar :)

Nu är ALLA kidsen i tråden ute i världen och myser med mammor och pappor :)

Dax att tvätta och börja fundera ut vad som ska packas med på nästa resa på tisdag :)
  • HippYgirl
    Jolin: Jag tycker det funkar bra, Leah gick ju vid 10 månaders ålder så hon är ju väldigt självständig. men det gäller verkligen att tänka på att hon iaf bara är 20 månader nu och behöver otroligt mycket uppmärksamhet så Sam får lixom bara hänga med. så det ammas i lekparken, på golvet när man leker och många andra skumma ställen just för att man ska hinna med båda. och självklart vill hon ju ha mest uppmärksamhet när man inte riktigt kan, och måste kolla henne jämta.hon har ju inte förståelsen att man inte ska sitta på brorsan när han ligger på golvet eller peta honom i ögonen :)  jag vart ju gravid när hon var 8,5 månad.  tror dom kommer få super kul om ett år när han också är uppe och springer. mellan Leah och Alfons är det ju 2,5 år och där ser man ju också va kul dom har tillsammans :)

Ibland kan man tänka att man kanske skulle väntat till iaf Leah var 2 och lite mer självständig. Men vi har ju turen att hon sover hela nätterna, vi lägger henne i sängen på kvällen och går. inget sittande där inne tills hon somnar och såna saker. gäller att tänka på att man inte kan ha vissa såna rutiner om man tänkt ha en till för den tiden finns helt enkelt inte, iaf om inte bara en förälder är hemma. hon sover som sagt hela natten till 7-8 på morgonen och så.

Sams bilstol som jag sågade sönder och har i cykelkärran har jag satt fast med spänband. så den sitter som berg, ingen som ramlar ut där heller :) funderar du på att göra samma?
  • HippYgirl

med täta barn så kan jag känna ibland att man inte hinner sitta och snacka och mysa med Sam på samma sätt som man hann med med Leah. gosa med och bada honom, det får man lixom ta när hon sover. och man blir inte lika focuserad på just honom utan han kommer lite i andra hand ibland. Det både känns och märks tydligt när Alex inte är hemma och man är själv med båda eller alla 3.

• HippYgirl

Leah var 17 månader när Sam kom.

• HippYgirl

hejsan! här kom vi hem igår efter en tur till åbo och muminland :) Sam brydde sig väl inte så jätte mycket men Alfons och Leah hade kul! :)

Angående fika nästa vecka så kanske jag hänger på, vi kanske ska ta en tripp till dalarna några dagar så jag håller det öppet en stund :)

• HippYgirl

Lady: va kul vi ska ha dop för Sam den 4 sep. han ska också ha skjorta, väst och fluga *ler* kolla strands, nätet, hm hade förr.

Perni: Fy vad livet är orättvist!

På onsdag åker vi iväg igen en sväng upp till smedjebacken och hälsar på barnens farmor och faster :)

på min 25 års dag ska Leah börja på dagis och jag är faktiskt lite nervös och ledsen över det, vill nästan ha henne hemma längre med mig och Sam men endå så är hon ju den mega socialaste tjejen jag sett så hon kommer ha dunder kul! och det är ju bara 3 dagar i veckan. så jag får väl stå ut *ler*

• HippYgirl

här hänger vi gärna på till en öf i veckan! :)

En liten fråga till er med fler barn, vad har ni för bil? vi har ju nu en bilkudde med ryggstöd, en bilstol 0-25kg och ett babyskydd i bilen och får precis plats. men när vi sen kommer ha 1 bälteskudde och 2st  0-25kg stolar, får vi inte plats och måste skaffa ny bl :(  så vad har ni andra för bilar att rekommendera :) måste även ha stort utrymme bak så syskonvagnen får plats.

• HippYgirl

Måndag 9/8
    Lady of Baqueta
    Angeni (efter kl 12 ska till bvc kl 11 )

Perni

Tisdag 10/8
    Lady of Baqueta
    MaraFara
    Perni
    HippYgirl

Onsdag 11/8
    Lady of Baqueta
    Bezilia
    Perni
    HippYgirl

Torsdag 12/8
    Lady of Baqueta
    Bezilia
    Perni
    HippYgirl

Fredag 13/8
    Lady of Baqueta
    MaraFara
    HippYgirl

• HippYgirl

just nu kan vi ha alla bak, men enormt trångt och det går knappt att sätta på Alfons bältet. Alfons sitter bakom Alex och har det trångt om fötterna (Alex är 190) Sams stol sitter i mitten och Leah bakom passageraren. men när båda ska ha samma sorts stol så kan inte Sam sitta i mitten längre för den stolen får inte plats eftersom Alex ryggstöd sitter så långt bak.

Så en kan sitta  passagerar sätet och en bakom. men så måste Alfons sitta bakom Alex då det bara är midjebälte i mitten. alltså ska jag tränga mig in i mitten och det går inte.  så alla kan åka om ine jag är med, eller den helgen Alfons inte är hemma :(

Svar på tråden bf-juni västerås