• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Plogen

Bezilia: Du har nog rätt, dom bryr sig säkert inte, man får väl leta upp nåt hörn nånstans!

En följdfråga: skötbord, vet ni vilka ställen som har det? Jag har ingen lust att lägga henne på ett toalettgolv...

• Bezilia

Plogen: När vi var i skrapan gick vi och bytte i handikapptoan som ligger på bottenplanet vid hissarna. Nackdelen är att de tar betalt för att man ska få komma in. 5 kr, är ju egentligen ingenting men jag blir irriterad för jag tycker att det är en service ett bra köpcentrum borde stå för! Kajens fik nere i hamnen har också skötbord.

• skuggspel

Uppe mitt i natten och ska bara skriva en kort fråga. Hur ofta kräks/kräktes era små så de satt i halsen och har svårt att andas? Kräks de i sömnen? Har de gjort men slutat nu? Båda mina har börjat visa på samma otrevliga vana som Loke hade. De kräks så de inte kan andas men det är inte varje dag (än iallafall) och det är oftast inga jättemängder. Loke var så men han var ju sjuk så jag har inget normalt att jämföra med, det här kanske är normalt. Än är jag inte jätteorolig men jag kan erkänna att jag håller tummarna för att detta ger med sig av sig självt.

Färdigmatat- sova-bums!

• MaraFara
    Bezilia skrev 2010-08-22 22:13:59 följande:
    Jag tycker att kl 10 funkar både på tisdag och torsdag!
     kl 10 blir bra.. Vart på Odensvi ligger ÖF? Träffas vi utanför?
  • Plogen
    Bezilia: tack för info! Håller med om att dom borde bjussa på toabesök!

MaraFara: öf ligger på Odensviplatsen 3. Vi kan väl träffas inne? Sist när vi var på Viksäng blev det sån "anstormning" när vi kom, så det är nog bara bra om inte alla kommer in exakt samtidigt. Fast jag har inte varit på Odensvi öf tidigare, dom kanske har mer plats.

www.vasteras.se/forskolaskola/forskolor/oppnaforskolor/Sidor/odensvioppnaforskola.aspx
  • Plogen
    Skuggspel: vi har haft några kaskadkräkningar men hon har inte satt i halsen av dom, allt har liksom kommit upp. Hoppas det försvinner för er!
  • MaraFara
    Plogen skrev 2010-08-22 21:35:07 följande:
    En fråga till er som varit på stan mycket med era små: Tycker ni att det funkar att amma på alla caféer osv  eller går ni bara på vissa ställen? Iså fall vilka? Jag funderar på om folk/caféägare stör sig på att man ammar? Vore intressant att höra era erfarenheter. Jag har inte ammat nere på stan än...
    Nu har inte jag varit på stan speciellt mycket och behövt amma, men däremot så lyckas jag alltid pricka in besök på ICA Maxi med amning.. Behöver jag amma på offentliga ställen så brukar jag försöka att lägga en filt över.. Dels både för att omgivningen ska slippa se om ngn är känslig, men oxå för att Melvin ska ha lite lugn och ro, och slippa alla intryck..
  • HippYgirl
    Ang stan: jag brukar smita in på Spicy hot eller stadshuset, där är det gratis toa och dom har skötbord :)

Vi kan inte följa med imorgon då inskolningen håller på och jag vill inte åka iväg ifall dom ringer. och på torsdag är det ju bebbe dag så då får inte Leah följa med. Men nästa vecka så! :)

Bäckby har bebbe dagar på tisdagar, ska vi testa där nästa vecka? Jag har varit där 1 gång med Leah förr, som Viksäng i storlek typ.
  • Addisen

Oj, va ni har skrivit idag då!

Plogen
    Jag gör som de andra, hittar ett hörn och så lägger jag en filt över. Jag har inga problem själv med att amma offentligt men jag tänker på de runt omkring. Lite kul igår, vi var på Maxi och jag skulle byta blöja och insåg att han ville ha mat oxå och tänkte men då sitter jag kvar på toan och ammar. Precis när jag ska ta upp honom och sätta mig på toastolen inser jag att det inte finns nåt toalock så jag ammade ståendes i ca 20 min...blev rätt tungt kan jag erkänna nu när gossen är uppe i 6,7 kg Glad

Sen vet jag att Bredbar har skötbord (gratis) och sen när jag och Bezilia var på Strands så sa hon i kassan att de hade skötbord där som man fick använda och nämnde även att det va lite fräschare än de på stan!

Shia och Plogen
    Har ni tänkt gå till Odensvi imorgon? Ska vi ta sällskap? Mötas upp vid Hemsköp eller blir det omväg för någon?

Svar på tråden bf-juni västerås