• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • shia
    Plogen: hon trodde att han kanske var känslig mot mjölk. Jag är ju laktos intolerant så jag äter inte så mycket mjölkprodukter. Men jag klarar av att äta vissa mjölkpodukter, tex vanlig herrgårdsost, fil och yoghurt  så hon tyckte att jag skulle pröva att sluta med allt sådant ett tag för att se om det blir bättre.

Nu är han hur knottrig som helst igen och super röd, han som var så "fin" i hyn tidigare idag :(

Sedan vet jag inte riktigt hur jag ska göra med ersättningen än, jag tror jag ska kämpa lite till med att få upp mjölkproduktionen innan vi ger honom ersättning...
  • Bezilia

Tack för idag tjejer! Lika mysigt som vanligt! Jag passade på att få lite motion så jag gick hem. Nihao, tack för hjälpen med att hitta. Jag gick via lasarettet och kopparlunden. På vägen gick jag dessutom förbi Barnaffären vid scandic. Där hittade jag en klänning som Tove ska ha på dopet! 39 kr, som hittat! Lite prinsessbakelse kanske men jag kunde ju inte låta bli! :)

Lady: Jag följer gärna med på promenad imorgon!

• Bezilia

Shia: Jag badar Tove med lite babyolja. Vi badar henne 2-3 ggr / vecka eftersom hon tycker så mycket om det. har för mig att det égentligen räcker en gång i veckan.

• shia

Bezilia: hon är ju alldeles bedårande, men det är ju hon även när hon inte har klätt upp sig i klänning !

• Plogen
    Bezilia: vilken sötnos! Barnshopen är jättebra, jag måste gå dit nån dag igen.

shia: hoppas prickarna försvinner snart! Som sagt, det syntes ju inget alls av dom idag! Angående ersättning och amning: jag surfade jättemycket på det tidigare och hittade en hel del intressant på amningshjalpen.se. Här är lite som jag har klippt därifrån:

När man ger tillägg så stimuleras inte mjölkproduktionen efter barnets behov och det är lätt att hamna i en ond cirkel (samt att barnet blir bekvämt och vant vid det jämna flödet från flaskan och kanske förvirrad av de olika sugteknikerna) Tillägg är inte lika lättsmält som bröstmjölk så barnet håller sig nöjd längre och du ammar då troligtvis inte lika ofta som du skulle behöva för att öka mjölkproduktionen.

www.amningshjalpen.se/Nya_hemsidan/om_amning/e_svar_pa_tidigare_fragor/e_dalig_mjolkproduktion.htm

Många kvinnor är med om att de får "intensivamma" under några dagar/en vecka flera gånger under amningsperioden, för att öka mjölkmängden till den nivå barnet vill ha/behöver.

www.amningshjalpen.se/Nya_hemsidan/om_amning/e_svar_pa_tidigare_fragor/e_kan_inte_amma.htm

Jag är absolut ingen amningsfanatiker, men jag upplevde själv att jag inte fick nåt stöd från BVC när jag ville amma och det strulade, hon sa bara "ge ersättning". Självklart ska man ge ersättning om man tycker att det känns bäst. 
  • Addisen

Bezilia
    Åhhh...vilken sötnos! Jättefin klänning!
    Va kul att du ville gå med, ska vi säga kl 11 på den parkeringen där vi träffades förra gången?

• Bezilia

Lady: Det blir jättebra med kl 11 imorgon. En tjej från min föräldragrupp kanske kommer med. Vi får hoppas att det blir hyfsat väder!

• shia

Plogen: tack för länkarna,jag tror bestämt att vi inte ska ge ersättning än. Han har ju inte tappat vikt, han har ju faktiskt ökat så det kan ju inte vara så illa! Du får gärna höra av dig om du tänkt ta någon liten promenad till babyshopen någon dag, jag och Viktor följer gärna med

Vi ska nog pröva med lite badolja i vattnet och se om det kan "mjuka " upp hans knotter ....

• Bezilia

Vi pratade ju lite om fotografering idag så jag kollade lite på fotografiska museet hemsida (Stockholm) och de har en hel del kurser. Nihao, du kanske kan hitta något som passar din mamma där?

http://fotografiska.eu/Akademin/Kurser-sept-okt

Där finns dessutom en kurs som heter fotografering för föräldralediga! :)
    Tyvärr är det vid 5 tillfällen och såklart i sthlm annars skulle jag gärna gå!

• Addisen

Plogen och Shia
    Jag hänger oxå gärna mer till Babyshoppen på Ängsgärdet, hör av er när ni ska dit!

Bezilia
    Va kul med en till på prommis! Ses imorgon!

Svar på tråden bf-juni västerås