• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • HippYgirl

haha. vilket risigt inlägg ja skrev. synd att ja skrev på mobilen, hehe.

• shia

God dagens barnvagnsmaffian !

Nu har det skrivits så mycket dessa dagar så jag har inte riktigt hängt med om det är bestämt någon träff på någon ÖF den här veckan ? Jag och V kan i stort sätt alla dagar och tider ...

Våra försök med att Viktor ska sova i egen säng går lite upp och ned. Första natten gick super bra, natten till igår sov han ända till 05.00 innan han ville ha käk...bra tyckte vi ,det här går ju åt rätt håll, men ack så fel man kan ha. I natt har han sovit uruselt. Men direkt jag tar över honom i vår säng så sover han som en klubban säl.Trodde inte att dessa små kunde vänja sig så fort över någonting Skrattande

• Bezilia

Är det någon som har en sån där "mitt första år" bok/fotoalbum där man sätter in bilder och skriver ner när olika saker i utvecklingen hänt mm. Jag skulle helst  vilja ha en med söta förtryckta sidor men att man även kan sätta in helt tomma blad och skriva själ och sätta in bilder.

Dessutom pratade vi lite om fotoböcker igår när vi fikade. Är det någon som gjort fotobok och isåfall hur blev trycket och kvaliten och vad kostade det?

Shia: Vi har pratat om Odensvi på måndag eller tisdag, jag tycker tisdag så om det funkar för er andra så kan i kanske ta det? Dessutom Torsdag på Vallby!

• Addisen

Va ledsen jag blev när perni och bezilia berättade igår på fikan att Name it inte låg kvar i Västerås men gissa om jag blev glad idag när vi tog en tur till Tuna Park och det fanns en butik där! Blev såklart lite shopping

Tisdag på odensvi och torsdag på vallby funkar för mig.

• MaraFara
    Bezilia skrev 2010-08-21 13:50:53 följande:
    Är det någon som har en sån där "mitt första år" bok/fotoalbum där man sätter in bilder och skriver ner när olika saker i utvecklingen hänt mm. Jag skulle helst  vilja ha en med söta förtryckta sidor men att man även kan sätta in helt tomma blad och skriva själ och sätta in bilder.

Dessutom pratade vi lite om fotoböcker igår när vi fikade. Är det någon som gjort fotobok och isåfall hur blev trycket och kvaliten och vad kostade det?

Shia: Vi har pratat om Odensvi på måndag eller tisdag, jag tycker tisdag så om det funkar för er andra så kan i kanske ta det? Dessutom Torsdag på Vallby!
    Jag har gjort en billighetsvariant av fotobok.. Tror min kostade 99:- hos Fuji eller Extrafilm.. Kan ta med den vid nästa träff..
  • vikh

Jag kommer med på tisdag det blir bra det,vilken tid är det på Odensvi?

• sussi81

Jag hänger oxå gärna på till Vallby på torsdag! Vilken tid hade ni tänkt? Jag tänkte nog gå direkt efteratt lämnat Maja på dagis så jag kommer kanske runt 10... Ska bli så kul att träffa er igen.... va ju ett tag sen jag var med på en träff nu...!

Förrästen, var det nån som skulle nånstans imorgon oxå? Då har jag ju båda barnen hemma och skulle kanske behöva aktivera stortjejen nånstans ;)

• happy73

jag hittar gärna på något imorgon

• Plogen

God kväll alla damer!

Odensvi på tisdag passar mig bra, ska vi säga kl 10? Dom har öppet 9-13. Torsdag däremot kan jag inte.

En fråga till er som varit på stan mycket med era små: Tycker ni att det funkar att amma på alla caféer osv  eller går ni bara på vissa ställen? Iså fall vilka? Jag funderar på om folk/caféägare stör sig på att man ammar? Vore intressant att höra era erfarenheter. Jag har inte ammat nere på stan än...

• Bezilia

Plogen: Jag tycker inte att det är något problem att amma när man sitter och fikar. Däremot sitter jag gärna så att man inte är så exponerad och ibland lägger jag en filt över axeln. Mest som skydd så att inte andra ska bli störda. Jag tror nog inte att caféägarna bryr sig bara man inte sitter och viftar med tuttarna för hela cafét... :) Sist var vi på Coffeéhouse by George i skrapan och där tycker jag att det funkade bra.

Jag tycker att kl 10 funkar både på tisdag och torsdag!

Shia: Hoppas att det går bättre med Viktors nattsömn. Fick lite dåligt samvete när du skrev att han sovit så dåligt, eftersom jag pratat om det. :)

Vad säger ni om att ta upp våra hemmafikor igen? Måste erkänna att jag saknar det lite. Skuggspel och Happy, det vore ju jättekul att se hur ni har det när ni börjar komma iordning och Nihao, jag är jättenyfiken på hur er utbyggnad blev till slut? Är ni klara?

Svar på tråden bf-juni västerås