• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • happy73

hippy jag hade gärna följt med men jag har båda hemma. Men är det någon som ska någonstans där syskon är välkomna kan ni väl ringa mig =)

• angeni

Fika hos Lady B 6/9 kl 11.30

Lady B
    Plogen
    Jolinsfaster
    (Skuggspel)
    (HippYgirl)
    Shia
    Perni (kommer vid 12)
    Happy73
    Angeni

Här har vi varit till tunapark idag och shoppat lite kläder Kändes dom det behövdes nu efter graviditeten. Så köpte en kavaj att ha på dopet i oktober och sedan lite annat smått och gott. Kunde ha shoppat för mer tusenlappar känner jag Men får ta en dag i sthlm istället. Mer utbud:)

Happy: skönt att någon kunde hjälpa dig samt att du hittade någon som var öppen!

Skuggspel skönt att höra att du fått någon natt som gått lite bättre än de andra:)

• Bezilia

Idag begav vi oss ut i skogen för att plocka svamp. Tove fick sitta i babybjörn på pappas mage och verkar trivas riktigt bra i skogen. Vi hittade massor med svamp men eftersom ingen av oss kan några andra sorter än kantareller och trattisar så hjälpte det ju inte. Till slut hittade vi 11 kantareller och 1 trattis, inte myckert alltså. Tove var däremot jätteduktig och somnade till och med trots att det började regna. Gummistövlar och regnponcho hade ju varit perfekt...

Lady B
    Plogen
    Jolinsfaster
    (Skuggspel)
    (HippYgirl)
    Shia
    Perni (kommer vid 12)
    Happy73
    Angeni
    Bezilia (efter 12)

• vikh

Lady B
    Plogen
    Jolinsfaster
    (Skuggspel)
    (HippYgirl)
    Shia
    Perni (kommer vid 12)
    Happy73
    Angeni
    vikh

• shia

happy73: va typsikt !

Ser framemot hemma fika hos dig Lady B, du hade ju gjort så gott förra gången. Hoppas du inte får prestationsångest nu ;)

Bezilia: hur såg det ut med lingon i skogen, jag har tänkt att plocka massor men vet inte riktigt när det är dags att plocka sånt här i västerås ....

Vad har ni tänkt att ha för typ av overaller till era småttingar i vinter, jag ska börja min jakt idag men jag vet inte riktigt hur man ska tänka. Ni som har barn sedan tidigare , vad hade ni på era första vintern ?

• Addisen

Shia
    Jag ser oxå fram emot när ni kommer hit, nä då jag har inte prestationsångest. Men det kommer endast bli fika denna gången. Kommer antagligen vara ganska trött efter en helg av namnceremoni plus att många av gästerna stannar tills på söndagen så jag tänkte mest att om vi får massa över så är det trist att det går till spillo och varken jag eller Daniel kan äta allt själva.
    Så då tänkte jag på alla mina mamma-vänner som säkert ställer upp ;-P Och skulle det gå åt massa på lördagen så slänger jag ihop nån kladdkaka eller två bara.
    Hoppas du hittar någon overall som passar!

Igår bakades kärleksmums och idag står kanelbullar på schemat. Tänkte även fråga en sak...visst kan man göra själva muffinsen till cupcakes innan och frysa in och sen bara göra frostingen i efterhand?

Idag är Frank bra, men nu har sambon åkt på samma förkylning plus feber...trist...hoppas inte jag står på tur bara...

• Bezilia

Lady: Skönt att Frank är frisk igen men inte kul att Daniel åkt på det. Här hemma har vi inte drabbats av förkylningar än men vi har drabbats av en gnällfia istället... Tove smågnäller mest hela tiden och helst ska man gå med henne i famnen för att hon ska vara nöjd en lite längre stund. Till slut blev det en stund i Babybjörn så att jag kunde bädda och plocka in lite disk i diskmaskinen... Kanske är det så att vi hittills varit bortskämda med en väldigt nöjd och snäll liten tjej men det här börjar bli lite småjobbigt...

Shia: Där vi gick var det varken lingon- eller blåbärsris att tala om. I förra veckan när vi var iväg och fiskade var det en del blåbär och lite lingon.

• HippYgirl
    Shia: Sam har en flecce overall från lindex och en pop vinteroverall han ska ha i vinter och tjocka tossor :).

Leah gick ju förra vintern och så, så hon hade en Vinteroverall.

Ang. svamp så åker vi ut mot sura och svänger av in på en väg till skultuna, där på vägen stannar vi och plockar svamp. Inge vidare förra sommaren men sommaren innan var det massor!
  • Jolinsfaster

Är det bestämt nån tid på Vallby öf på torsdag? Om inte, så röstar jag för kl 11. Jag får ta med svägerskan och Fridas kusin/er en annan dag om det är bäbisdag på torsdag. Ska bli kul att göra avtryck.

Shia: Jag har också funderat över overall. En tjockare fleece lär ju räcka ett bra tag, om det inte blir så himla kallt som förra vintern, fast då är man och andra sidan kanske inte ute så mycket. Jag känner för att avvakta ett tag till så man vet hur kallt det kommer bli, fast risken är ju då att overallerna tar slut. Just nu kör vi med kofta och filt på F. Är ju svårt att veta vad man själv ska ha på sig! Idag har jag iallafall shoppat lite mer bodysar. Hon växer ju så fort så jag hänger inte med!

Angeni: Vad härligt att du fått shoppa en del kläder. Själv kör jag deprimerande nog fortfarande med mammakläderna, men hoppas på att kunna komma i åtminstone ett par jeans snart. Den här veckan har "semestern" tagit slut, så nu blir det mer disiplin vad gäller träning och kost.

• Jolinsfaster

Lady B
    Plogen
    Jolinsfaster (kommer vid kl 12-12:30)
    (Skuggspel)
    HippYgirl (måste gå runt 13)
    Shia
    Perni (kommer vid 12)
    Happy73
    Angeni
    Bezilia (efter 12)