• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Jolinsfaster

Lady: Vi hade det jättebra på kryssningen, fast jag hade ju föredragit lite mindre sjögång på hemresan, men annars var det kanon. Man äter ju alldeles för mycket mat bara, men det hör ju liksom till. Frida sov iallafall skönt när det gungade.

Låter jättekul med gipsavtryck! Måste man anmäla sig till det, eller är det bara att komma dit? Kostar det nåt?

I torsdags var vi till BVC med prinsessan och fick lite påbackning på vikten. Hon hade gått upp 50 g för lite enligt normalkurvan som hon så fint följde både vikt- och längdmässigt förra gången. Så nu har vi fått "order" om att se till att hon får i sig 5 mål mat per dygn, istället för 3-5 som det var förut. Vi ger henne mat var 4:de timme på dagen och på natten får hon sova. Har funkat bra hittills. I natt sov hon 7 timmar, men dum som jag är så gick jag inte och la mig samtidigt så det får bli att vila lite senare. Vilken tur att det regnar ute då.

• Nihao

Tjipp!

Kul att ses lite hipp som happ, jag älskar spontanbesök, promenader och fikastunder, så skäms inte för att höra av er ifall andan faller in. Dock har jag ju tre barn måndagar o fredagar, samt efter 14 de övriga dagarna, så det kanske inte är så lugnt o tyst... :) Kommer försöka hänga på till lite öppna förskolor framöver, men jag längtar också efter lite träffar hemma hos nån igen?

Skuggspel, jisses vad jag lider med dig, SKÖNT att det funkar med ersättning, håller nu både tummar o tår för att du ska få några timmars sammanhängande sömn. Det gör oftast hela skillnaden.

MaraFara: Jag tycker du är så stark som är själv med barnen, hoppas verkligen att du får ha det så skönt det bara går i Turkiet och att du får komma hem som den utvilade och pigga mamma du förtjänar!

Har lite panik inför nästa vecka, maken är borta på jobb från 4.30 på måndagmorgonen... då är det jag o alla barnen i flera dagar. Tänkte försöka ta ÖF på Odensvi på måndag, sen dumpa stortjejerna på dagis tisdag, o då förmodligen försöka hitta lite presenter inför helgen. (om jag kan klara att lyfta in vagnen i bilen nu?)
     Det är 60-årsfest för mamma, men den måste vi smita ifrån innan alla gästerna kommer för att åka på bröllop! Känns skittungt, massa släktingar o vänner man inte träffat på 10 år, och så gifter sig en kompis till maken 20 mil därifrån... Hoppas det blir kul iaf, men det är upp till mig att packa ihop hela familjen, få in 3 barn o packning i bilen efter 3 dygn själv och sen fara ner 18 mil med dem. Gha. Så nästa torsdag o fredag är jag inte i stan o kommer inte på nån dejt.
    I-landsproblem, jag vet, :)

• Addisen

Hej tjejer!

Jolins
    Jag vet inte om det kostade nåt att göra avtrycken men man behövde inte anmäla sig, vi sa att vi ville komma på torsdag och göra de så fröknarna skulle förbereda för det.

Jag känner oxå att jag saknar hemmafikorna, fast jag gillar öf oxå!
    Men nästa helg så ska vi ju ha namnceremoni för Frank, och då tänkte jag att det kommer säkert bli kakor och sånt över, så om ni vill så får ni gärna komma över på fika på måndagen den 6/9. Vi ska till BVC kl 10.00 men kanske ni vill komma över 11.30? Det vore väldigt trevligt!

Idag är det exakt 1 år sen jag fick mitt magiska plus på stickan! Kul kul! Tänk va tiden går fort!

• Plogen

Hej! Är det nån som har tänkt att gå till Odensvi öf på tisdag och/eller Viksäng på onsdag? Jag kan tyvärr inte hänga med till Vallby på torsdag.

Lady B
    : är Frank frisk från sin förkylning nu? Gick det fort över? Jättetrevlig med fika hos dig 6/9, jag kommer gärna!

vikh: här kanske du kan få lite tips till dopet: www.dopguiden.se/dopfest/vinterdukning.html

Jolins: en fördel med ersättning verkar vara att man inte behöver mata så ofta. Jag ammar fortfarande varannan timme på dagarna och minst en gång varje natt.  Undrar hur många gånger per dygn det blir. Massor!

• Addisen

Plogen
    Nä, han är fortfarande lite täppt, det är värst på natten men under dagen så nyser han lite mer än vanligt och en och annan snorkråka tittar ut...men vi kommer hålla oss hemma imorgon och hoppas på att det försvinner.
    Va kul att du vill komma den 6/9!

Bezilia
    Nu hade jag fått svar från Libero, de har skickat ett startpaket till mig nu! Och bytt ut blöjorna 1 och 2 som låg i mot en värdecheck på 50 kr! Super!!

• Jolinsfaster

Lady: Är det bara bäbisar från tråden som ska göra avtryck? Tänkte annars höra med min svägerska ifall hon ville ta med sin 2½ åriga son, om hon orkar det vill säga eftersom hon ska ploppa ut barn nr 2 vilken dag som helst.

Vi kommer gärna och fikar hos dig 6/9, fast vi ska till BVC kl 11:15, så vi blir lite sena isåfall. Baka lite nyttiga kakor för på onsdag börjar hårdträningen för min del.

Nihao: Skönt att höra att du uppskattar spontanbesök, för jag går ofta i dina krokar och tänkt titta förbi nångång. Du är ju en sån supermamma, så du kommer fixa dom här dagarna galant!

Plogen: Frida har sedan dag 1 varit en sov-bäbis som haft svårt att vakna av hunger som andra bäbisar. Kan ju hända att ersättningen gör sitt, ingen aning faktiskt. Varannan timme under hela dagen låter väldigt ofta, men då lär Mini-plogen få i sig tillräckligt iallafall. Hoppas hon släpper nattmålet snart så du får sova en hel natt. Det gör jättemycket för att man ska orka dagen.

• Addisen

Jolins
    Just på torsdag så har de sin dag för de allra minsta på vallby. Men de kanske gör avtryck andra dagar oxå, det vet inte jag...
    Nyttigt?!...det vette tusan om det blir...för det första får vi väl se om det blir nåt över, vilket jag tror det blir.
    Vi ska ha
    2 smörgåstårtor
    3 tårtor
    Cupcakes
    Saffranskorpor
    Kanelbullar
    Morotskaka
    Kärleksmums
    Kolasnittar
    Chokladbollar
    Skrattande

• Bezilia

Lady: Åh vad kul med fika... men jag ska ju på babysim då, kl 11 och senare, kl 15 ska Tove vaccineras. Får se om jag kanske kan komma mellan.. det beror ju hur pigg Tove är efter badet... Risken finns att hon gillar att bada lika mycket som i badbaljan... och isåfall finns en risk att hon blir skitarg av att behöva stiga upp... Vad trist att det blir en dag som redan är så uppbokad... Hemmafika låter ju annars jättemysigt!

Shit vad mycket du ska baka förresten... Nu fick jag nog lite inspiration...!

Jag fick också samma  svar från Libero. Superbra ju!

Nihao: Även jag är på när det gäller spontanpåhitt! Nu har jag ju testat Västerås lokaltrafik så nu är jag lite mer mobil! Bussresor är ju en baggis :D

Ikväll har vi haft en gnällfia här hemma. Smågnäll hela kvällen och så ville hon äta mer än vanligt. Som tur är så somnade hon direkt som vanligt när vi nattade henne.

• Plogen
    Lady B: Oj, oj, ska du baka allt det själv?! Vilken energi i så fall, imponerande! Det enda jag har bakat på hela sommaren är en ynka kladdkaka och det kallas väl nästan inte att baka, det är ju mer röra ihop.

Hoppas lillkillen kryar på sig snart!

Jolins: Vad skönt med en sov-bäbis! Då får du ju mycket tid över till annat! Här sovs det oftast bara halvtimmar, men nån gång i veckan kan hon slå till med 2-2½ timme. På natten sover hon bra, när hon väl har somnat.
  • happy73

i morgon blir det nog odensvi öf kl 10 vill någon med?

Svar på tråden bf-juni västerås