• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Bezilia

ellan: Jag och Tove går på babysim men vi gåt nu och vår fortsättningskurs börjar v 44. Jag tror det är några ur vårt gäng som ska börja v 44. Hur som helst så älskar Tove att simma. Vi har gjort vår första dyk under vattnet och det går jättebra!
    Öppnaförskolan i Vallby ligger i vallby centrum vid Ica och ingången är på baksidan.

• Lille Skrutten

Jag instämmer med Nihao och Plogen, det är riktigt synd att bebisdagarna krockar. Jag har ju krypavstånd till Odensvi ÖF, även om det inte är jättebesvärligt att åka bil till Vallby heller. Jag ses gärna även vid Odensvi nån torsdag, bara några fler av oss är där så! Sist träffade jag ju Plogen och Plankan där, mycket trevligt med kända ansikten!

Vi kommer ha babysim från 7 november, vi ska bada på söndagarna kl 12,30 då prinsens pappa också gärna vill vara med. Jag vet att fler av er ska bada på måndagarna, men vad gör man inte för att involvera stackars pappan som jobbar i Stockholm på vardagarna.

Det är lika härligt väder idag! Första rundan i motionsspåret/skogan avklarades i morse och prinsen sover stenhårt sedan 9,15 i vagnen. Snart måste han väckas och matas för vi ska träffa min mormor och morfar om en timme. Sen väntar nog ytterligare en lång skön promenad i solen och höstvindarna. Me like!

Ha en trevlig dag ni också!

• happy73

är det fler här som har fått gått upp på nätterna o byta blöja okläder på knodden?
    Frank är titt som tätt helt genom sur. Jag sätter på honom en torr blöja vid 22-22.30 men han blir blöt en då. Han äter ju ganska mycket på natten men man tycker ju att den ska hålla tätt.

ni som ger ersättning. Hur mycket ger ni ? Funderar på att ge lite det sista målet innan läggdags.

• MaraFara
    happy73 skrev 2010-09-28 11:58:17 följande:
    är det fler här som har fått gått upp på nätterna o byta blöja okläder på knodden?
    Frank är titt som tätt helt genom sur. Jag sätter på honom en torr blöja vid 22-22.30 men han blir blöt en då. Han äter ju ganska mycket på natten men man tycker ju att den ska hålla tätt.

ni som ger ersättning. Hur mycket ger ni ? Funderar på att ge lite det sista målet innan läggdags.
    Dom ggr jag ger Melvin ersättning så varierar det verkligen i mängd.. Allt från 140-200 ml drar han i sig..
  • sussi81

Happy: Vi får oxå byta på victor oftast vid 5-snåret då han är genomblöt.. Så var det aldrig med Maja... Men som sagt, han äter ju en del under natten oxå... ;)

• Plankan

Håller med om att det är synd att Vallby krockar med Odensvi. Jag ses gärna på Odensvi någon torsdag!

Happy73: Här är en till som måste byta blöja mitt i natten för att det inte ska läckaRynkar på näsan. N brukar få 240 ml vid sjutiden på kvällen. Sedan vaknar han prick kl.02.00 och vill ha mat. Då brukar jag även byta på honom annars vet jag att det har läckt på morgonen. Vid 06.00 vaknar han igen och vill äta innan han somnar om till kl. 07.30. Jag tyckte det var så drygt att gå upp flera gånger per natt att jag testade att ge honom mat precis innan jag själv skulle gå och lägga mig. Då vaknade han inte förrän 04.00, men det är konstigt att det är prick fyra timmar mellan måltiderna?!

Idag har N fått hälften av Nan och Nutramigen. Jag hoppas verkligen att N inte ska reagera på mjölken. Än så länge ser det lovande ut...Glad

• Plogen

Kul att det är fler som gärna går till Odensvi. Vallby är också bra, men jag har oftast inte tillgång till bil vilket gör det hela lite mer omständigt. Det verkar som att dom flesta här har bil hemma om dagarna?

Nihao, Lille Skrutten, Plankan, och alla andra också så klart: Ska vi bestämma att vi ses på Odensvi nästa torsdag den 7 oktober? Förmiddag eller eftermiddag?

Förresten, har nån tips på hur man kan få bebisen att bajsa? Här har det inte kommit nåt på exakt en vecka idag Kanske är det magen som krånglar, det kan ju vara därför hon är lite skrikig ibland när jag ammar...

• HippYgirl
    plogen: jag har aldrig bil med det går bussar :)

Happy: vilka blöjor har ni? vi har libero nr 3 och det läcker aldrig.
  • happy73

Vi har också libro nr 3. Oj vad mycket mat ni ger. Jag har typ testat 60- 90 ml kanske ska ge mer då hehe.
    Skönt o höra att det är fler som håller på med blöjbyten.

Jag kan gärna komma till odensvi någon torsdag. men på min bara.

• cicci10

Men vad bra då vet jag vilken tid som gäller på Vallby.

I går em/kväll var Julia hängig och verkade förkyld efter vaccinationen men idag är hon pigg och glad som vanligt så det var skönt att det inte blev värre än så.

Svar på tråden bf-juni västerås