• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • shia

ellan021: Vi ska börja sim v.44. Vi ska gå på måndagar kl 11, kul om du kunde pricka in det :) 

Jag går mer än gärna på Odensiv, var där i torsdags, lite trångt där i bland med det är himla mysigt!

• angeni

Vi har Pampers nr 3 och det läcker inte heller. Vi har aldrig bytt på nätterna om det inte har varit bajsblöjor. Dock är den så full att man nästan kan knocka någon med den på morgonen. haha. Patrick ammar gärna varannan till var tredje timme natten igenom. Bytte aldrig på Lina heller.

Ni som har problem med att det läcker, har ni provat en större storlek på natten? Kan ju vara så att det behövs på nätterna.

Förkylningen vill inte släppa här fortfarande.. Det känns jättejobbigt men det är bara att stå ut. Hoppas bara rösten blir normal till lördag då vi har dop då.

Lina ska gå heldag på torsdag så vi följer med till Vallby

• Lille Skrutten
    Plogen - du och prinsessan kan få åka med oss till Vallby på torsdag om ni vill. Jag får lätt in två barnstolar och två mammor, men bara en vagn och det behöver vi ju som tur är ingen bara för ett ÖF-besök! Inboxa mig om du vill åka med, så jag får telefonnummer och adress till dig i så fall.

Jag har 8 st Nan 1 (2 dl tetra) ståendes hemma, och ett halvt paket Semper 1 Lemolac (pulver). Jag tänkte ta med det till Valby ÖF på torsdag så nån av er bättre behövande kan ta det om ni vill. Vet inte om det är någon som använder just nr 1, ni kanske har gått över på nr 2 med era äldre pyren redan? Skrattande

Ang blöjbyten nattetid så sover min lille skrutt oftast hela natten mellan 21 och 06, och sen fram till 07 el 07,30 efter en matning. Han behöver oftast inte bytas på förrän då vi går upp vid 07,30. Hur ont i magen han än haft hittills innan byte av ersättning så har han, peppar peppar, än så länge sovit natten igenom sedan 1½ månad eller så. Han äter ju enbart ersättning, ca 150 ml var tredje timme, från 06 fram till 18 eller 21 beroende på när han somnar för natten. Kan inte direkt säga att vi är så trötta som nyblivna småbarnsföräldrar, men visst borde man lägga sig lite tidigare för att få lite mer sömn ändå. Men saknar definitivt inte att amma 1,5-2 timmar varje gång, var tredje timme dygnet runt. Första månaden var jag som en zombie, 40 graders feber i 3 veckor gjorde inte saken bättre. Foten i munnen
  • happy73

Nu har jag givit Frank 120 ml plus lite amning. Få se hur det går nu i natt.

• MaraFara
    happy73 skrev 2010-09-28 22:18:53 följande:
    Nu har jag givit Frank 120 ml plus lite amning. Få se hur det går nu i natt.
    Hur gick det?
  • Jolinsfaster

Vilka tider har Odensvi öf sångstund på torsdagar? Jag kan också tänka mig att gå dit, för det var så sjukt mycket folk på Vallbys sångstund förra torsdagen på fm, fast samtidigt är kl 10:30 perfekt tid för Frida att gå. Men man kan ju också vara på ena stället på fm och andra på em (orkar man det?).

Lille Skutten: Här kommer vi att köra med NAN1 en månad till, så är det ingen annan som vill ha så kan jag ta dina paket. Säg vad du vill ha för dom bara. Här går det åt minst två paket med NAN1-pulver i veckan, så det är inga problem att göra slut på dina. Däremot törs jag nog inte ta Semper-pulvret. Mest för att vi inte använt det tidigare så då kanske det bara blir en massa strul.

SKÖNT att Felix fått ordning på magen!!

• Plogen
    Lille skrutten: jätteschysst, jag åker gärna med till Vallby nån torsdag, imorgon har jag dock BVC och lite andra planer, men som sagt, en annan gång! Vad skönt att magen funkar och han mår bättre nu!

Jolins: jag tror att dom har sångstund ca 10 och ca 14 på Odensvi.
  • skuggspel
    Lille skrutten
    r Så glad jag blir för Felix skull, det var verkligen helt hemskt att höra hur ont han hade! Lilla pyret, så bra att ni han hittat något som funkar!

Plogen: Vi ger lactolos (stavas kanske inte så) för bebisarna har lite svårt att bajsa mellan varven.

Jag var på önstas loppis men det var lite klurigt att ta sig runt med jättevagnen utan att klippa fötterna på någon obevakad tant. Helt svettig när jag träffade på dig Mums!

Här har Loke vattkoppor och har snart varit hemma i två veckor, utan min mamma skulle läget varit katastrof. Jag är sååååå glad att vi bor så nära min familj och att de orkar ställa upp!
  • angeni

Happy: Hur gick det när du importerade din P&t? Vad kostade det? funderar starkt på en sådan, då våran vagn är super på alla sätt men väger bly... Orkar knappt lyfta den i och ur bilen.

Vi hänger på till vallby imorgon. Hoppas vi ses imorgon.

Skuggspel: Vad har du för vagn till tvillingarna? Hittade du något på önsta?

• Bezilia

Lille Skrutten: Vad ska skönt att lillkillen äntligen mår bättre! Det måste varit jättejobbigt när han mått så dåligt! Vad stark du har varit som orkat med! Hoppas att ni får njuta av er "nya" glada kille nu!

Här hemma har vi lite flaskträning och det går faktiskt inte överhuvudtaget! Tidigare har hon ju tagit flaska utan problem både med ersättning och mjölk men nu tvärvägrar hon och blir skitförbannad! Men vi kämpar på ... det är ju väldigt opraktiskt att inte någon annan än jag kan ge henne mat!

Vi ses imorgon på Vallby!

Svar på tråden bf-juni västerås