• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • angeni

Bezilia:  Försöker ni med flaska när Tove är hungrig eller mellan måltider?
    Patrick vägrar flaska mellan måltider men när han väl är hungrig går det bra. Men tekniken fungerar nite alls något vidare bra, spiller jättemkt bredvid

• Bezilia

Angeni: Vi har försökt när hon varit hungrig men inte vrålhungrig... Tidigare tog hon flaskan utan att blinka så tekniken har det inte varit något fel på. Ja,ja vi kommer fortsätta tills hon ger sig...

• shia

Godkväll mina sköna damer !
     Är det någon som har något förslag var man kan hitta laktosfri ersättning. Den som finns på apoteket (kommer inte ihåg vad den heter ) är ju utan både mjölksocker och protein, vilket säkert gör varför den är så dyr. Men vi behöver bara laktosfri men jag har inte hittat något sånt ! Tacksam för hjälp.

• angeni

Shia: Jag tror man kan få recept från BVC för mjölkfri ersättning och då få den billigare. Men är inte säker. Men värt att kolla upp?

• Plankan

Shia: Vi fick en burk Nutramigen (utan både laktos och mjölksocker) av vår BVC sköterska för att testa om N blev bättre. Eftersom han svarade positivt eller vad man nu kan kalla det :-S, så fick vi recept utskrivet. För 6 burkar kostar det 120 SEK på apoteket. Det finns även ett annat märke som heter Althera som oxå är utan laktos och mjölksocker. Den ska smaka/lukta bättre, men flaskorna är jättesvåra att göra rena då ersättningen ger en fet hinna som är svårdiskad .

• shia

tack för tips , ska ringa BVC i morgonbitti

• Lille Skrutten
    shia - det är Nutramigen som Felix äter nu. Den var man tvungen att köpa själv på Apoteket första gångerna under testperioden enligt mitt BVC. 217 kr för en burk, Nutramigen 1 Lipil heter den. Kom runt mig och hämta en burk och testa om du inte får recept direkt, så du inte behöver bli ruinerad. 120 kr för 6 burkar som Plankan säger, med mitt recept.
  • shia

Lille skruttan: tusen tack för erbjudandet, med det har fixat sig. Har varit i kontakt med BVC nu på morgonen.

Det här med laktoskänslighet har varit uppe på tapeten tidigare med Viktor och vi har nu efter alla om och med kommit fram till att han helt enkelt är känslig mot mjölkproteinet. Små barn kan (oftast) inte vara laktoskänslig,det kommer när dom är äldre. Så nu när vi prövade med vanlig NAN, 1 mål om dagen så märktes det efter 5 dagar att det inte var OK. Han bajsade mindre ofta, blev gasig i magen och luktade mycket mycket dåligt, sedan blev han mycket mer skrikig vid matningen med flaska. De första dagarna gick bra med flaska sedan blev det bara katastrof och han vägrade ta den.! Så vi fick ett recept på en gång som vi nu ska pröva.

Jag är ju själv laktoskänslig vilket gör att jag mycket sällan äter saker med mjölk i , därför har det varit lite svårare att ställa en "diagnos". Men nu ska det nog bli bra, hoppas att det fungerar med Nutramigen nu för jag har inte tillräckligt med mat att ge honom....

• Jolinsfaster

Shia: Hoppas det ordnar sig med Viktors mage. Skönt att du fick recept av bvc på en gång.

Är det fler som har problem med att det kommer bajs över hela ryggen, trots att blöjan sitter som den ska? Vi har börjat använda Pampers baby dry nr 3 för ca en vecka sen, och i stort sett varje gång F bajsar så hamnar det på ryggen och läcker ut på bodysen. Så jäkla trist att byta och handtvätta bodyn varenda gång. Blir sanering av hela skötbordet eftersom det blir bajs överallt. Idag fick jag duscha henne också för jag tyckte hon luktade bajs över hela kroppen. Kan det vara att blöjan är för stor? Är första gången vi har storlek 3. Den ska ju vara för 4-9 kg, och hon väger ca 6 kg.

• HippYgirl
    Jolinsfaster: jag kommer ihåg från Leah att efter nummer 2 med pampers så bytte vi till nr 3 libero. pampers läckte jämt på henne med. super smal tjej.

så har inte ens testat pampers 3or nu utan körde på med libero på en gång. Sam vägde 6,2 när vi bytte.
Svar på tråden bf-juni västerås