• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Nihao

Så hur går det då, Shia? Blir det oftare baj o smarrigare lukt? :) Vi har "peppar peppar" inte haft så mycket läck än, lillpysen kör på tvåor o det funkar bra. Men hör man inte när det brakar lös så är det fara på färde! Men han säger ju till när han tömt så då är det bara att byta. Inatt åt lillprins bara EN gång, tänk om det kunde hålla i sig... Jag behöver sömnen för jag är sämst på att komma i säng på kvällen.

• shia

nihao: nu luktar det nyponros när han bajjar  Flört och bytet av blöjor har snart återgått till det normala  (3-5 bajjablöjor om dagen)

• Jolinsfaster

Angeni: Hoppas det gick bra på Patricks dop! Här ska ha vi ha namnkalas för Frida på lördag, så på måndag är ni alla välkomna att äta upp eventuella fika-rester. Gör en lista:

Fika hos Jolinsfaster 11 okt kl 11
    Jolinsfaster

Hippy: Får nog köpa Libero nästa gång, eller gå på kurs hos Fridas farmor för när hon hade satt på blöjan hamnade bajset precis som det skulle!

• Addisen

Hej tjejer,

Va kul med en hemma-fika Jolinsfaster! Jag anmäler mig direkt. Säg till om jag ska ta med nåt.

Jolinsfaster
    Lady of Baqueta

Här har vi en liten grabb som helt har ändrat beteende. Han har gått från att bajsa 1 gång i veckan till 2-3 gånger om dagen de senaste 3 dagarna, det måste bero på att vi har börjat ge honom ett grötmål på kvällen och mer smakisar. Och det luktar verkligen inte hallontårta om hans bajs heller...KräksFlört

Igår invigde vi amningsrummet i Igor, jag va superanti det förra veckan för jag tyckte det såg så trist ut men igår va det nästan skönt att komma ifrån allt folk utanför och i lugn och ro kunna mata Frank. De hade dessutom ställt in en gungstol nu som va väldigt bekväm att sitta i.

Sen har vi även börjat med sitt-delen i barnvagnen nu, Frank ville verkligen inte ligga ner nåt mer och nu är han hur nöjd som helst!

Skulle några till Odensvi på torsdag istället för Vallby eller hur har ni sagt? Jag har ju oxå krypavstånd till Odensvi så jag hänger gärna på.

Ha en skön söndag flickor!

• happy73
    angeni vi köpte våran vagn i sverige till slut. Vi har ju som sagt en vibe men det har kommit en ny modell som jag tycker verkar prisvärd Explorer heter den o den tror jag de har beställt från utlandet. Gå in på Phil o Ted tråden så kan du fråga vart de har beställt den modellen. Vi är jätte nöjde med våran vagn. Vilken modell har du funderat på att köpa sport,vibe explorer,dash?

Vi testade ju ersättning 120 ml härom kvällen men det verkade inte som om skalman fattade att han skulle soma förbi något mål utan han åt med två timmars mellanrum ändå hmm. Men jag ska försöka öka mängden så kanske det blir bättre. Han verkar ta flaskan lite olika ibland går det o ibland inte
  • happy73

pingpong-online.com tror jag du kan beställa pt vagnar ifrån

shia jag har sett en modell med två framhjul på Hammerhead kolla in den om du söker vagn

• MaraFara
    happy73 skrev 2010-10-03 13:43:07 följande:
    angeni vi köpte våran vagn i sverige till slut. Vi har ju som sagt en vibe men det har kommit en ny modell som jag tycker verkar prisvärd Explorer heter den o den tror jag de har beställt från utlandet. Gå in på Phil o Ted tråden så kan du fråga vart de har beställt den modellen. Vi är jätte nöjde med våran vagn. Vilken modell har du funderat på att köpa sport,vibe explorer,dash?

Vi testade ju ersättning 120 ml härom kvällen men det verkade inte som om skalman fattade att han skulle soma förbi något mål utan han åt med två timmars mellanrum ändå hmm. Men jag ska försöka öka mängden så kanske det blir bättre. Han verkar ta flaskan lite olika ibland går det o ibland inte
    Melvin fattar inte heller det där.. Det spelar ingen roll om han ammas eller får ersättning.. Fram till första nattamningen tar det 4-5 timmar oavsett.. Sen är det varannan timme som gäller.. Men det har blivit bättre.. Tidigare så var det varannan timme jämt..
  • Lille Skrutten

Hej alla söta mammor, prinsar och prinsessor!

Det låter jättetrevligt med fika Jolinsfaster! Säg till om du behöver hjälp med något!

Jolinsfaster
    Lady of Baqueta
    Lille Skrutten

Jag är så glad att jag hittade er tråd, för sällskapet, alla frågor och alla råd räddar verkligen de allra tristaste veckorna.

Felix började ju gnälla i tisdags, inga illvrål och magknip, men han är inte helt nöjd. Vi hoppades det skulle gå över fort, men han håller fortfarande på. Jag tror inte det är magen, iallafall inte som förut, för han är lätt att trösta nu. Hoppas det är nåt sånt där utvecklingssteg (?) som alla pratar om. Nån som kan förklara just vilken utveckling det rör sig om? Han har båda händerna långt ner i halsen mest hela tiden, snuttar och tuggar, äter bra men sover mest hela dagarna. Kan han bara vara så sjukt trött? Sover som om han vore nyfödd igen, sover, äter, är vaken ca 1 timme sen behöver han sova igen. Powernapsen han tar gör inte mycket nytta, utan en långpromenad i vagnen gör honom bättre i humöret. Får trösta mig med att det kanske gör underverk för "hänget" på magen på hans mamma också... =)

Vi kommer till Odensvi ÖF på torsdag vid 10. Ska bli kul att ses!

• sussi81

Gokväll tjejjer!
    Nu har vi oxå klarat av dopet!!! Det gick kanon och båda barnen uppförde sig exemplariskt!Flört
    Dock har jag inget fika för det var min snälla svärmor som hade bakat tre stora tårtor och bullar till kalaset..!

Nu är vi så trötta så vi decka nog snart i soffan hela familjen...
    Hoppas ni alla haft en bra helg!

• sussi81

Lille Skrutten: Det kan ju vara tänder på G oxå!...

Svar på tråden bf-juni västerås