• shia

bf-juni västerås

God kväll ! Vad roligt att vi är så många, BB får mycket att göra när det är dags för oss {#lang_emotions_laughing} Angående sömn så får jag sova mycket bättre nu än för några veckor sedan , då fick jag gå upp och kissa ca varannan timme och jag drömde massor av konstiga drömmar. Men nu är det slut med det, så nu får jag sova gott, känns mycket skönt.
    Har även äntligen gått upp i vikt också , förra veckan hade jag bara gått upp knappt 3 kilo, nu idag är jag i v24+0 dagar så jag har gått upp 5 kilo, lyckan är fullbordad. Trodde aldrig i hela mitt liv att man skulle kunna bli glad av att gå UPP i vikt !

God natt med er alla goa tjejer så syns vi snart irl!!

Kram /Frida

• shia

gha...jag har inte ens funderat på vagn än....tror (hoppas ) på att jag kanske får ärva en från min storebrors barn iof. Tycket att det verkar vara hysteriskt dyrt med nya vagnar men man kanske ska ta och kolla vad blocket har att erbjuda :)

• shia

angeni: låter inte så super kul med huset :( . Hoppas att ni hittar er en fin lägenhet i stället till ett rimmligt pris *håller tummarna*

Har i alla fall fått klartecken att vi ska få ärva barnvagn från min bror, det är en äldre modell av emmaljunga, deras äldsta son är 6 år och han har haft en först, sedan har deras andra 3 söner haft den också.Tur dom är noggranna och rädd om sina saker, så den är i rätt bra skick i allafall.  Skulle dock vara så roligt att få gå och köpa sig en ny fin vagn men man måste ju vara tacksam för att det ordnade sig så bra ändå. Man får  tvätta upp det som går på vagnen och köpa någon fin filt och lägga i.
    Vi har även fått tygblöjor med tillbehör och andra praktiska saker. Babyskydd skulle våra gulliga vänner låna ut till oss. Känns som om vi än så länge har kommit ganska billigt undan :)

kram på er alla goa tjejer!

• shia

Våran flyttar helg nästa helg men man måste ju faktiskt få roa sig lite med tjejerna också, så självklart dyker även jag upp!

Fika hos Bezilia 28/2:
    Bezilia
    Shia (Frida)

• shia

Hello girls! Är det någon mer än jag som först har gått upp i vikt sedan dalat i vikt. Var så glad att jag gått upp 6 kilo förra veckan totalt men nu har jag gått ned 2.5 kilo av dom ! Känner mig så löjlig att ringa BM. Desstom har jag fått en ny BM så henne känner jag inte samma förtroende för. Nästa gång jag ska dit ska jag desstutom få träffa ytterligare en annan BM. Känns lite tråkigt att måsta gå till olika varje gång :(

Hörde ryktas om att det var en ny träff lördag den 20:e, jag jobbar tyvärr då så jag missar nästa träff också....

Bezilia: Jag jobbar efm hela den här veckan, från kl 14 tom 19. Nästa vecka jobbar jag fm. från kl 10 till kl 14, du är varm välkommen att få din stl uppdaterad :) Det är 20% rabatt på allt i butiken till klubbmedelemmar och det är kostnadsfritt att vara med.

/Shia

• shia

God morgon! Efter en jobbig natt börjar jag äntligen må bättre. Troligtvis har jag och min man fått matförgiftning. Inte nå roligt allls, man är alldeles slut i kroppen. Jag som har mått bra hela graviditen skulle väl få något straff för det , så nu har jag fått min lilla beskärda del av illamående och kräkningar :)

Vi har också tecknat hos Trygg-Hansa, det känns mycket skönt att det verkar vara fler som har teckanat där också. Jag tycker inte att det var så lätt att bestämma vilket bolag man skulle välja.

Angeni: Hur börjar det kännas i ryggen för dig ? Jag hoppas att det inte blir något långvarigt för dig.

Plogen: Ja ,jag får väl hoppas att det beror på att jag har varit i farten som en annan dåre nu under renoveringen och flytten. Vi har flyttat in nu, men det är sååå stökigt överallt, vi hade hoppats att allt skulle vara klart med renoveringen innan vi flyttade in men saker tar längre tid än man tror:)

Det är skönt att vara på plats nu i alla fall.Nu kanske man kan börja fundera på vad man behöver inhandla för bebisprylar. Vi har inte ordnat med någonting än. Ni andra verkar ju ha hunnit hur långt som helst med det mesta....

• shia

MaraFara : Härligt att höra att barnet mår bra. Roligt att pappan följde med också !

Skuggspel: varmt välkommen in till detta stora varma gäng!

Mumsmaräng: Vi hade ju kunnat hållla varandra sällskap i natt här på familjeliv!Själv är jag just hemkommen från akuten efter att ha suttit där halva natten med en vädligt sjuk make. Nu är vi dock hemkommna och välbehållna båda två. känns dock lite drygt att jag måste bege mig till jobbet idag efter bara 3 timmars sömn. Jag kan dock säga att bebisen har hållt mig sällskap i natt , det har varit en väldans aktivitet där inne!!

Ha en skön dag, ut och njut av det vackra vädret ni som kan {#lang_emotions_flower}

• shia

Angeni:Vad otäckt med Lina, skönt att att ni åkte in på akuten på en gång och att allt gick bra. Hoppas lilla prinsessan mår bättre nu.

Må gott!

• shia

Hej hej !
    Jag ska söka föräldra ledigt hos min arbetsgivare nu, är det någon som vet fr.om. när man får ta ut föräldrapenning. Jag är  beräknad till 9 Juni , kan man ta någon vecka tidigare eller ska jag skriva att jag vill vara ledig från 9 Juni?

tacksam för hjälp!

• shia

Mumsmaräng: hoppas att ni snart blir bättre {#lang_emotions_flower}

Svar på tråden bf-juni västerås