• shia

bf-juni västerås

God kväll !

Som ni ser har jag suttit och skrivit här nästan hela kvällen, det är för att jag inte har något liv ! Min man har lämnat mig för norrland och sin skoter i helgen och själv är jag kraftigt förkyld så jag ligger ned bäddad i sängen med datorn bredvid mig....

Jag skulle gärna erbjuda er att komma hit på fika nu i April men vi just nu har vi inget vardagsrums bord och har vi desstutom en soffa nu som tar ca 2 -3 personer så vi lider av kraftig platsbrist ....men jag lovar att ni ska få en inbjudan framöver, förhoppningsvis så ska vi hänga med varandra ett bra tag framöver.

Vad hann ni disskutera idag , blev det någon namndiskussion igen {#lang_emotions_smile}

• shia

lady of baqueta:
    Hej och välkommen hit! Jag ser att vi troligtvis bor ganska nära varandra,jag bor ganska långt upp på malmabergsgatan, sedan tror jag Plogen bor ganska nära oss också. Det är ju som gjort för lite promenader ihop framöver :)

Ser framemot att få träffa dig den 11:e !

• shia

inahandlingen för våran del har gått rätt segt.Vi har dock fått låna både vagn och babyskydd än så länge. Vi funderar fortfarande på hur vi ska lösa det med säng. Det är knappt att en spjälsäng får plats så vi funderar på en lite mindre resesäng i stället. Vi kommer nog att resa en del upp till Umeå och småland, så vi kommer att behöva en sådan hur som helst. Det jag dock har kommit på nu är att fördelen med spjälsäng är att man kan höja botten så det blir lättare i början att lyfta upp barnet. Ni som har barn sedan tidigare får gärna dela med sig av sina erfarenheter av sängar!

• shia

nihao: vad spännande att det har kommit igång med bygget, typiskt att det skulle bli sådant här skit väder!jag håller tummarna på bättre väder{#lang_emotions_sunny}

• shia
    MaraFara skrev 2010-03-22 12:56:25 följande:
    Här är nästan allt inhandlat och klart.. Är bara väldigt små saker kvar såsom blöjor, nagelsax, babygym, bröstpump osv.. Men alla stora saker som behövs är klara.. Känns otroligt skönt, eftersom jag nu för tiden är näst intill orörlig pga foglossning..
    jo ,måste ju tillägga att vi har faktiskt blöjor också. Fick det som inflyttningspresent av några smarta kompisar :)

marafara: hoppas du inte har det allt för besvärligt med foglossningarna
  • shia

Jolinsfaster: usch och fy vilken dag, men får man verligen göra så där. Är du provanställd elller? Det är ju nästan uppenbart att du får gå för att du är gravid, stäm dom jä-larna !! Måste man inte få någon sorts varning eller liknande innan man får sparken ? Jag tänker på dig och försöker beema över god energi till dig  
    {#lang_emotions_flower}

• shia

Hej!
    Vi var hos BM i morse och vi hörde klart och tydligt  att barnet hickade , no doubts about it! Hon sa att det var ganska vanligt Det är en mycket lustig känsla måste jag  säga, håller med lady of baqueta att det  hickar i rumpan,hihihi {#lang_emotions_smile}, det var en mycket beskrivande känsla ....

• shia

Tjiho ! Har äntligen köpt barnets första outfit, det är till och med det första vi helt enkelt har köpt till barnet ! Kan säga att det tog lååång tid att bestämma sig vad man skulle välja . Tror nog att nästa köp blir lite lättare {#lang_emotions_laughing}

Hoppas att ni alla mår bra !

• shia

Start på mammaledighet:
    16/4 Bezilia (Anna)
    Nu   Skuggspel (Sanna)
    Nu    HippYgirl (Elin)
    Nu Angeni(Jenny)
    30/4 Lady of Baqueta (Annika)
    26/5 Shia

Ser ut som om ni ska ha roligt utan mig ganksa länge :(

Skuggspel: det blev en vit omlottbody med knappar, grönvit randiga "hängselbyxor" med matchande mössa från P.O.P. Vi har ju inte kollat kön så vi måste handla lite "könsneturalt ". Sedan hittade jag en liten svart body med AC/DC tryck på som jag inte kunde låta bli :)
    Lycka till på husjakten !!!!

Happy73: vad obehagligt med så starka sammandragningar, hoppas du känner dig bättre nu, så du får känna dig pigg och stark!

• shia

I morgon bär det av till stugan i Tärnaby för en veckas semester, ska bli såååå skönt! Ser dock mindre framemot 15 timmar i bilen , men det ska nog gå :)

Super många påsk kramar till er alla {#lang_emotions_sunny}

Svar på tråden bf-juni västerås