bf-juni västerås
Ja, det är väl säkert stor spridning på hur mycket/lite man går upp. Fast jag tycker 10 kg redan känns lite väl mycket. Kan bli jobbigt att gå ner sen...
Ja, det är väl säkert stor spridning på hur mycket/lite man går upp. Fast jag tycker 10 kg redan känns lite väl mycket. Kan bli jobbigt att gå ner sen...
Min BM sa att förlossningen inte tar emot studiebesök längre. Nån annan som har fått samma besked?
MaraFara: 20 kg, det låter tungt. Men du kanske inte går upp så mycket mer nu eller vad tror du? Har du gått upp mycket med dina tidigare barn?
Happy73: Det var en intressant story! Jag visste inte heller att dom kan ha konformade huvuden!
Jag håller med dig, jag vill ha all information man kan få. 8 träffar låter ju jättebra, men är det inte ovanligt med så många?
vårt lilla hjärta: Jag går i tidiga gruppen på gravidyogan. Jag tyckte också det var jobbigt igår, men bra. Om det blir pass på tisdagar istället kommer jag antagligen att gå då istället.
Bezilia: Trist med beskedet. Vad jag förstår så är Försäkringskassan inte helt lätta att ha att göra med. Hoppas det löser sig när du överklagar! Stå på dig!
MaraFara: jag känner inte så jättestora rörelser, men jag tycker mig känna skillnad mellan små puffar och en känsla av att den vänder på sig, eller som du skriver, bökar runt. Mysigt är det i alla fall!
Subj4401: blev du alltså sängliggande av hunden? Jobbigt! Men det stämmer nog att den kan vara påfrestande för nacken. Jag har tränat en del "vanlig" yoga tidigare och hunden är ju egentligen en viloställning! Men det känns den inte som nu när man är gravid! Jag mådde jättedåligt i början av min graviditet, spydde ungefär varannan dag, och fick lov att sluta med yogan. Så jag hann tyvärr stelna till rejält, och många av rörelserna känns rätt tunga nu.
HippYgirl: Vad roligt att han tyckte vi var trevliga! Vi gillade honom också, och hans goda bullar!
Angående träffen den 28/2 har jag för mig att Bezilia har gjort ett inlägg om att vi skulle kunna vara hos henne?
En fråga till allihop: är den några fler än MaraFara som har anmält sig till nån form av profylaxkurs? Var i så fall?
Jag funderar på att anmäla mig och mannen till Barnmorskepunkten, är det nån som har hört nåt om dom? Bra/dåligt?
http://www.barnmorskepunkten.se/kalendarium.html
Nu har jag anmält mig till profylaxkurs hos Barnmorskepunkten, med start 29/3.
Perni80: jag kollade Profylaxgruppen, hade absolut kunnat gå där, men tiderna passade inte för mannen, så det avgjorde.
Angående barnvagn: jag är också inne på att köpa begagnat, men det är inte lätt att veta vad man ska ha: modell, märke, lufthjul/helgjutna osv...
Fika hos Bezilia 28/2:
Bezilia
Shia (Frida)
MumsMaräng
Vihk
Angeni
Plogen
Bezilia: jättekul att vi kan vara hos dig! Ska bli roligt att träffa dina djur också! Min man är jättesugen på att köpa hund. Vi ska vara hundvakt åt en kompis border collie över påsk, det ska bli kul, och efter det lär inte tjatet om hundköp minska direkt! Vi var kattvakt i julas till två jättefina kissar, det var jättemysigt, så det ska bli roligt att se hur man upplever skillnaden mellan hund och katt. Visst hade du både och?
Ska bli roligt att träffa alla igen! Kram på er allihop!
Happy73 och Bezilia: Jättegulligt av er att erbjuda utlån av hundar! Mannen skrek "jaaa" när jag berättade om era inlägg! Om inte annat så kanske vi kan gå på barnvagnspromenader framöver när ni har med era hundar så tar jag med mannen!
Jag ska också på bebiskvällen på Barnens hus ikväll. Kan vara kul att kolla vad som finns, har aldrig satt min fot där tidigare. Jag har varit in en gång på Babyproffsen och klämt på några barnvagnar, så långt sträcker sig min erfarenhet av bebisbutiker!
Vi tänkte kolla på lösningar för skötbord. Det lutar åt att vi får bygga nåt eget att ställa ovanför badkaret. Hur ska ni andra göra? Ska ni ha skötbord i badrummet eller sovrummet? Nån som har några skötbordstips?