• Plogen

bf-juni västerås

Subj4401: jag ska på yogan, så jag kan meddela att du inte kommer, det är lugnt.

Jolinsfaster: Vi hade tänkt att köpa ett skötbord som man ställer på badkaret, men vårt badkar har inte raka kanter och dom vi har sett på nätet passar inte.

Nihao: om du har ett som du vill bli av med så kanske man skulle kunna få ta sig en titt?

• Plogen

Tusen tack för idag Bezilia, och ni andra också! Jättekul att träffa er igen. Kanongod cheesecake fick vi, jag blev faktiskt sugen på att börja baka igen! Jag tycker i vanliga fall om att baka, men när jag blev gravid försvann "baksuget", inte så konstigt eftersom jag spydde bara av att vistas i köket, för mycket lukter från kylskåp, vask mm...

Som Angeni skrev så bokade vi den 20 mars, en lördag. Funkar det för dig perni80? (som erbjöd att vi kunde vara hemma hos henne) Lördag passade bättre än söndag för flera av oss.

Vilken mysig vovve du har Bezilia! Jag tyckte vi fick riktigt bra kontakt hon och jag!

• Plogen

Jag lånar jättegärna boken Bezilia! Jag hade hört talas om den, den verkar jättebra!

Och bra med länk till receptet, det måste jag ge mig på nån gång!

• Plogen

Happy73: vi var i Österlen i somras, det var helt underbart, rekommenderas! Vi fick dock låna en stuga, så jag vet inte vad det kostar att hyra, men det är nog inte helt billigt. Angående sommarplaner för i år; bara vara hemma och hoppas att allt går bra med bebis. Jag tänker inte planera in nåt alls, utan ta dan som den kommer.

Bezilia: låter jättehärligt med 11 veckor tillsammans hela familjen! Det ska jag berätta för mannen, får se om han blir inspirerad...

• Plogen

Shia: det är säkert ingen fara, du kanske har jobbat massor med renoveringen av lägenheten Har ni flyttat in nu? Förresten så kanske jag också dyker upp i din butik, 20% rabatt låter ju fint!

• Plogen

skuggspel: Välkommen! Det här är ett glatt gäng som växer och växer, på flera sätt Vi har träffats tre gånger och har nästa träff planerad till den 20 mars. Bara att boka in!

Hoppas alllt är bra med alla, och att ni som varit sjuka har frisknat till nu. Själv har jag trots järntabletter lågt järnvärde, och blir ganska lätt andfådd. Bm rekommenderade blutsaft som jag har köpt men inte vågat prova än! Nån annan som ligger lågt på järn?

subj4401: Jag kollade upp vattengymapa tidigare, Apalby friskcenter har. Tror dock inte att jag kommer att gå med tanke på hur flåsig jag känner mig.

Happy73: intressant det där med hjärtljud och kön. Vi har haft hjärtljud ca 158 båda gångerna, skulle det alltså kunna betyda att det är en tjej? Samtidigt har jag hört att när man kräks mycket under graviditeten (som jag gjorde i början) så är det en kille! Lite kul med olika teorier!

MaraFara: skönt att allt var bra med bebben! Och kul att du fick med dig pappan!

Ha en trevlig helg allihop! Kram på er!

• Plogen

Mums: vad roligt, grattis! Och skönt att höra att allt ser bra ut också.

skuggspel: ja, jag äter Nifferex, en om dan, plus "kvinna"-vitaminerna från Apoteket. Få se hur jag gör med blutsaften, den kanske inte tillför så mycket.

Jolinsfaster: jag skickade intyget till Östersund tror jag det var. Jag sökte på blanketter på kassans webb, där fanns adressen. Men det kanske funkar att lämna in också.

Nihao: det lät som ni hade en jättemysig Björnöutflykt! Sånt kanske vi på den här tråden kan hitta på i framtiden!

• Plogen

Lunch hos Perni80 20/3 kl:12

Angeni
    HippYgirl
    Mumsmaräng
    Bezilia
    vikh(Sara)
    Plogen

Ska bli jättekul att träffas igen!

Perni80: Jag håller med Vikh, vi kan väl dela så slipper du stå för hela kalaset!

Bezilia: Vore jätteschysst om jag fick låna På smällen-boken vi pratade om, kan du ta med den nästa lördag kanske?

Nån annan som har några bra boktips förresten? Jag håller på och läser Att föda av Gudrun Abascal, den kan jag rekommendera.

• Plogen

Hallå allihop! Hoppas allt är bra med alla! Snart dags för melodifestivalen! Vi ska hem till några kompisar och kolla, men först studera deras skötbordslösning och förhoppningsvis få lite tips!

Kram på er!

• Plogen

Happy73: Ja, föreslå några datum för träff! Det blir ju lätt så att om vi spikar datum när vi väl ses så är det ju risk att dom som inte är närvarande inte kan komma på nästa träff heller.

Namn, ja. Jag tycker också att det känns helt omöjligt. Bläddrade i en namnbok igår men blir bara mer och mer rådvill!

Svar på tråden bf-juni västerås