• Plogen

bf-juni västerås

Hej tjejer, och tack för igår! Alltid lika kul att träffas och frossa i bebisprat!

Perni80: Tusen tack för supergod lunch och fantastisk morotskaka! Jag har varit sugen på att baka hela dan idag, men tyvärr har vi inte fått till elen till vår nya ugn, vi måste ta hit en elektriker, så jag får snällt vänta ett tag till. 

MaraFara: Vilka otroliga bilder! Fantastiskt att bebisarna är så "färdiga" vid det här laget! Min har bökat runt ovanligt mycket idag, och vi är så himla nyfikna på vad det är för en krabat där inne.

Mumsmaräng: Jättekul att höra att det finns fler än jag på den här tråden som gillar loppisar! Bland det bästa jag vet auktioner, loppisar och fynda gamla grejer! Såg också att du skrev att du hade köpt en flytväst, så jag måste fråga: har ni båt? Vi sålde vår motorbåt i höstas, vi har tänkt att vi ska börja segla istället, men det blir nog inget segelbåtsköp den här sommaren, av naturliga skäl...

Nihao: Tusen tack för skötbordet! Det visade sig passa riktigt bra i badrummet så vi kanske inte bryr oss om att göra nån speciallösning över badkaret som vi trodde oss bli tvungna till.

Lady of baqueta: Välkommen till vår tråd! Jättekul att träffas igår och bra att du hakar på tråden tycker jag, särskilt som vi inte bor så långt ifrån varann!

• Plogen

Fika
    10/4
    Bezilia (Anna)
    vikh(sara)
    skuggspel (sanna)
    Marafara (Sara)
    HippYgirl (Elin)
    MumsMaräng
    Angeni (Jenny)
    Plogen

11/4
    Bezilia (Anna)
    vikh(sara)
    Happy73
    Shia
    skuggspel(sanna)
    MaraFara (Sara)
    HippYgirl (Elin)
    MumsMaräng
    Lady of Baqueta (Annika)
    Angeni (Jenny)
    Plogen

• Plogen

Japp, det var Shia jag menade, kanonbra att vi är några stycken på den här delen av stan!

lady of baqueta: Jättekul att vi kan vara hemma hos dig den 11/4! Det var ju i alla fall fler som kunde den 11 än den 10.

Hemma hos mig passar det bättre att vi är lite längre fram när man förhoppningsvis kan sitta ute, så kan vi tränga ihop oss ute på altanen!

• Plogen

Jolinsfaster: Fy vilken jobbig grej! Du gör helt rätt som tänker ge dom en match! Hur går företaget? Om det inte går så bra vill dom säkert göra sig av med folk och det låter ju som att dom är helt desperata. Inte helt genomtänkt att vilja säga upp en som är gravid, det kan dom få ångra. Stå på dig!

Lady baqueta: Jag har inte känt av några hickningar, men jag har läst att det är rätt vanligt, så det kanske kommer. Vilken vecka är du i? Jag är i vecka 29 nu.

• Plogen

Bezilia: var det din föräldragrupp som arrangerade besöket? Eller var det personal från lasarettet som höll i det? Var ni in på förlossningen också?

• Plogen

Vad kul att så många kan komma nästa gång!

Lady baqueta: Det blir ju massor av folk, om du inte vill stå i köket hela dan kan vi ju ha knytis istället?

Bezilia: tack för info, min bm har inte sagt nånting om såna träffar. Och inte har vi blivit kallade till nån föräldrautbildning heller   Hon har visserligen sagt att det ska bli nån slags utbildning men inte när.

Har ni alla andra gått/blivit erbjudna föräldrautbildning?

• Plogen

Lady baqueta: Självklart delar vi på matkostnaden. Ja, jättekul att så många kan komma, och jag beundrar alla som orkar fixa mat till så många, och dessutom är gravid! Själv är jag inte så förtjust i matlagning i vanliga fall och har ännu mindre ork/lust till det nu när jag är gravid!

14.00 funkar för mig.

Spännande med föräldrautbildningen! Jag ska till Bm nästa vecka, då ska jag fråga henne igen.

• Plogen

Jolinsfaster: fy tusan vilken sits du hamnat i! Det låter verkligen som att dom har panik och vill bli av med folk till varje pris. Är det fler som får gå eller bara du? Hoppas att du får bra hjälp av advokaten!

Skuggspel: spännande med budgivning! Och har man händig bekantskapskrets/är händig själv så är ju renovering inget hinder, då får man det ju som man vill ha det i alla fall!

Mumsmaräng: Jättegrattis i förskott! Det är du och jag som toppar åldringsligan i det här gänget!

Start på mammaledighet: ingen aning! Ena dan vill jag jobba så länge som möjligt, och nästa dag vill jag gå hem bums! Jag får återkomma helt enkelt!

• Plogen

Just nu sitter jag hemma i soffan ihop med en Border collie! Vi ska vara hundvakt i påsk. Det är första gången vi har hund på egen hand, varken mannen eller jag är uppväxta med hund så det hela är mycket spännande! Vi kommer mest att vara hemma och gå på promenader, men det blir nog någon tur ut i skogen med matsäck och leka gömma pinne.

• Plogen

Var förresten till Bm idag. Allt var bra, fast magen är stooor! Jag ligger över snittet på symfus fundus. Jag frågade om det innebär att jag får en jättebebis, men det behövde tydligen inte vara så. Hon sa att det kan vara mycket fostervatten och att det beror på vem som mäter, om dom trycker hårt eller inte.

Fast folk på jobbet och kompisar frågar om det är tvillingar... Har nu gått upp 13 kg. Hur mycket har ni andra gått upp?

Svar på tråden bf-juni västerås