bf-juni västerås
MaraFara: här bubblar det runt hela tiden och man kan se sparkarna utifrån. Igår kväll hade ja nån kroppsdel som nästan var på väg ut ur magen, stod ut jätte mycket :)
MaraFara: här bubblar det runt hela tiden och man kan se sparkarna utifrån. Igår kväll hade ja nån kroppsdel som nästan var på väg ut ur magen, stod ut jätte mycket :)
Igår vart ja lite stressad. jag och Leah var ut i förrådet och röjde lite och så tog jag in syskonvagnen vi köpt för att kolla om den skulle tvättas eller så. lika bra att göra det och inte vänta till sista sekund tänkte jag. Vi har ju alltid tänkt att ja men det är lungt vi har ju massa saker kvar från Leah så vi behöver ju inte inhandla så mycket.
Men så slog det mig, måste ju ha en till spjälsäng eftersom Leah använder sin, visst vagn har vi men ingen liggdel till den, babysittern den sålde vi ju. mjuklift till andra vagnen så man kan använda enkelvagnen kan vara bra.
kom på att det enda vi hade var kläder, en j*vla massa leksaker och ett skötbort *ler*
bilstol har vi också men den lånar en kompis just nu. Så vi har sagt att om vi tar hem den i början av April så är det ju lungt :)
Går in i v 29 idag så det är väl ingen bråska men vart lite stressad när jag inte ALLS tänkt på det innan. ;)
här måste ja upp ca en timme innan det är dax att gå upp för att kissa :( Men har fått njuta av ett halv år med sömn på nätterna iaf då Leah redan sover hela nätterna. :) Har även börjat vakna att att det sparkar eller att man inte alls ligger skönt.
Nu är magen verkligen i vägen kan vaken ligga eller sitta ordentligt/sknt. promenaderna som i vanliga fall tar ca 20 min till dagis tar nu mera nästan 40 och Alfons tycker jag ska gå snabbare *ler* Längre verkligen tills kan man börja cykla dit! :) eller när magen är borta helt enkelt *ler*
igår satt jag och knaprade äpplen med chokladsås på, nån mer som kommit på nått som är super gott just nu? :)
Angeni: jag äter boldförtunnande tabletter som ska förebygga att jag får högt blodtryck. Sist jag var till BM hade jag lågt och bra, ska tillbaka dit igen 24/2 och sen till spec 3/3. Sen får jag också lämna urinprov varje gång ja går till Bm så vi ska ha koll. Ibland känns det som att man inte gör nått annat än att springer på kontroller. kanske är tur att man inte jobbar för hur skulle man då hinna *ler*
nej nu måste ja vila i några timmar innan vi ska ut på promenad igen för att hämta Alfons. Ibland känner man sig som en usel mamma som inte har nån ork att leka med dom :(
vikh: jag växte ur min vinterjacka för några veckor sen, men en kompis hade en som låg i nån storlek större så just nu lånar ja den. dock känns det som att man går runt i ett tält eftersom den bara sitter bra över magen och ingen annan stanns *ler*
har vi ingenstanns att vara nästa fika kan vi säkert vara här då, Alfons är hon sin mamma den helgen men Leah är hemma. Alex tyckte ni var trevliga så han sa faktiskt efter att ni gått att det verkade som trevligt folk och att ni fick komma igen. Han som är dunder osocial i vanliga fall:)
ja men då leker vi hemma hos Belizia den 28de :)
jag har också tröttnat en del på snön, längtar tills den försvinner så man kan börja cykla till dagis. Just nu känns dom där 30 minuters promenaderna x 4 inge kul alls! :(
vi har haft en Emmaljunga city yet (görs inte längre), hade ju 4 rörliga hjul fram. den var inte alls bra! Så ja skaffade en teutonia fun, super bra vagn den har vi kvar nu och kommer använda som singelvagn. den har ju 2 lite halv stora hjul fram, väger inget och super lätt körd. Sen nu har vi köpt en Carena double swing som syskonvagn. hoppas på att den ska vara bra :) Den har ju 2 stora rörliga hjul fram.
jag föredrar rörliga hjul fram men dom ska absolut inte vara små. 3 hjul gillar ja inte heller då det känns som att dom välter mycket lättare.
Men som Happy säger, korgarna under vagnarna kan verkligen variera och vissa är svår åtkomliga så även om dom är stora får man inte plats med så mycket då man inte kommer åt den :/
jag har köpt alla Leahs vagnar (hehe, hon är 14 månader och är inne på sin 4de) på blocket. vill man byta ofta som jag tycker är kul, dock inte Alex så är det ju ingen ide att köpa nya :)
Vi köpte Leahs babyskydd hon hade begagnat. Men då kände vi visserligen dom vi handlade av. Annars har jag och kommer jag också köpa på blocket eller på barnshopen på ängsgärdet :) Det man ska tänka på också är ju årsmodellen. säger dom inte att man inte ska köpa nått som blir mer än 3 år under användning? har för mig det när vi köpte våran. alltså senast en 08. de ska ju användas 10/11.
våran teutonia kostade ca 250 kr att skicka från skåne och upp hit när vi köpte den. då hade dom packat ner den i en ommodifierad flyttkartong :)
babyskydd= första bilstolen :)