Inlägg från: HippYgirl |Visa alla inlägg
  • HippYgirl

bf-juni västerås

hejsan! som ni kanske märkte så kom inte jag idag. Leah spydde i går precis lagom till när vi kom upp hos hennes faster i Falun. och så vart det en vända till idag på f.m och ja kände mig lite konstig i magen så ville inte riskera nånting. men hoppas ni hade det toppen! :)

• HippYgirl

angeni: vet vad du menar med att vara gravid och bära. Igår när Leah inte alls mådde bra var det bara jag som dög och skulle bäras på hela tiden. men ja satte henne uppe på magen då vart hon inte så tung :)

Inatt åkte min mamma, mormor och morbror till min morfars boende på Gryta för att vaka. Det såg jätte dåligt ut och nu sitter dom och väntar på att en läkare ska komma och titta till honom. usch, känns så overkligt!

20 mars, super det ska jag boka in och inte ha några sjuka barn :)

• HippYgirl

Lizzen: grattis! va roligt! :)

igår gick "krabaten" in i vecka 31. Samtidigt visste jag att min mamma satt och vakade över morfar som blivigt jätte mycket sämre. kl 11 på f.m orkade han inte mer och tog sitt sista andetag. känns så himla konstigt. Här har jag hans andra barnbarnsbarn i magen och dom hinner inte träffas. men frågan är om han ens visste om det. allt känns så konstigt idag. man ska bara fortsätta med vardagen.  Leah märkte på mig igår att nått var fel, så fort det kom tår i ögonen kom hon och kramade om mig. "kraaten" sparkade mycket mer än vanligt igår ungeför som att an/hon också kände att något inte stod rätt till.

till en helt annan sak,nu som har barn sen innan. Leah har inte mått bra sen i Lördags morse. hon är väldigt gnällig och trött. äter knappt. inte ens favvo sakerna duger. men när hon väl äter, så spyr hon direkt. magen mår inte alls bra,  då det bara sprytar vatten när hon gör nr2. kan det vara en variant av vinterkräksjukan?

• HippYgirl

jolinsfaster: jo vi har bara haft mormor och morfar då min farmor och farfar inte vill ha med oss att göra. så mormor och morfar har alltid varit en väldigt stor del i våra liv.

jag pratade med bvc och dom säger magsjuka :(  jag har kännt mig lite skum i magen men annars verkar det lungt här hemma, är väl lite tur att Alfons är hos sin mamma nu under lovet.

jag tror att vi kommer få en pojke men vi har inga pojknamn alls. flicknamn har vi och en massa flick kläder från Leah så mer praktiskt att få en flicka *ler*

• HippYgirl

Noah har jag funderat påom det skull evara en pokje, sambon gillar det inte. super svårt, ska ju passa med Alfons och Leah. får väl hoppas att man kan se när dom kommer ut vad dom ska heta :)

• HippYgirl

sommaren blir väl till att bara mysa ihop sig och ta dagstripper. vi har ju släkt i dalarna och i skåne så kommer väl hamna där också. Sen har mormor  stuga i torsåker vi troligtvis kommer låna nån vecka. En kompis vill att vi följer med dom till muminland :)

jag var på UL imorse och då frågade ja:

Elin: "kan du se om det är en pojke eller flicka? fast ja vet ju att du inte får säga"

Läkaren: "där ser du ett ben, och där ser du andra och.."

Elin: "där hänger det nått i mitten!"

Så det blir en pojke här då! :)  Igår var vi iväg och köpte en spjälsäng så nu vet ja hur det ska bäddas i den *ler*  bara jobbiga namnbiten kvar. De ja vill, vill inte Alex, men han har iaf inga egna förslag. man kanske ska ha Stig eller Valdemar som mellannamn efter morfar.

Idag mår Leah bättre, hon åt utan problem efter lunch igår och idag har inte varit några problem. men då kom Alex hem efter jobbet igår och mådde skit. så nu är han sängliggandes! kan inte alla bara få vara friska tillsammans nångång :)

• HippYgirl

förra gången fick jag en box både från barnens hus och aros baby. får man det igen eller är det bara med första barnet?

var och köpte spjälsäng igår så nu vill ja bara ställa upp den! :) kollade igenom Leahs gamla kläder och det ser ju utmärkt ut. hon hade ju nästan bara blå, bruna eller svarta byxor. bruna, blå, beige, gröna bodys :)  jag var lite imot rosa när hon kom. speciellt när folk skulle köpa massa gulligull rosa kläder, finns inge vidrigare så den här gången slipper ja detiaf *ler*

• HippYgirl

Mara fara: nej det är sant.  kom även på att vi måste ju gå till familjerätten för att skriva på papprena så Alex blir pappa *ler*  hade även glömt bort gravidförsäkringen!  och med tanke på hur det gick sist så är den ju bra att ha. det finns så mycket man ska tänka på som man glömt bort sen sist :)

• HippYgirl

Mara Fara: hehe, sant. Jag tror barnmorskan tror att man tänker på allt de där nu. förra gången fick jag massor med info om allt. men ingenting denna gång :) Dig kan man ju nästan räkna som förstföderska eftersom det var så länge sen sist *ler*

• HippYgirl

jo det måste vara super skönt. själv går ja runt och väntar på att ja ska få ont och få HELP igen. och ville verkligen inte ha en förlossning förra gången. och nu sitter ja här igen. har aldrig varit med om en vanlig förlossning med värkar och så, vill bara att Alex ska ta över nu dom sista veckorna :)  speciellt närä man har 2 ungar hemma, när vet man att man ska åka in? vill ju inte åka in och fixa barnvakt 5 ggr i onödan lixom *ler*

Svar på tråden bf-juni västerås