Inlägg från: HippYgirl |Visa alla inlägg
  • HippYgirl

bf-juni västerås

vi har trygghansa. det har vi i alla andra försäkringar. då lägger vi bara en ny hos dom när krabaten kommer :)

• HippYgirl

jo men trygghansas gravidförsäkring fick jag ut ersättning för vad som hände förra förlossningen.

Ett tips till ALLA: bli inte magsjka nu i slutet. Lätt det vidrigaste jag någonsin varit med om. första gången jag sitter upp nu och är på undervåningen :( Igår var Alex sängliggandes och knappt kontaktbar så då hade jag Leah, idag vart det han som fick ta henne.

• HippYgirl

Happy: angående hjärtljudet så hade Leah en typisk kill kurva:) och det har krabaten i magen nu med ( i onsdags sa läkaren på UL att det var en pojke)

magsjukan är inte alls kul! men som tur var så mådde ja sååå mycket bättre i morse.

skuggspel! Välkommen hit! :)

• HippYgirl

mums: grattis :)

Angeni: hoppas det går åt rätt håll med lina och febern!

nihao: vi var med ut till björnön i lördags men vi skulle åka skridskor på isen vilket inte gick så jätte bra med tanke på att det knappast var slätt och en plogat :(

Idag går "krabaten" in i vecka 32. känns som att det är en evighet kvar, men nu har vi iaf allt hemma förutom en babysitter och bilstolen en kompis lånat, så nu kan han gärna få komma ut *ler*

• HippYgirl

hejsan hoppsan i det fina väder!

Leah går och rycker i sin overall hela tiden och vill bara vara ute :)

Idag var vi till Bm och lyssnade på krabaten, Leah letar som bara den efter vad det är som låter igentligen :) Allting lät bra och alla värden var super!

nu börjar ja kunna andas ut och inte vara orolig för att det ska bli HELP som förra gången. men tror att det just är för att vi är inne i vecka 32 och skulle det komma nu så kan man faktiskt ta ut krabaten utan att det ska bli några komplikationer.

sammandragningar jag har också börjat få nu. hade aldrig det förra gången så vart ju super läskigt när det kom :)

är det lunch som gäller på nästa "fika" träff? nice!

• HippYgirl

Nihao: det är en mycket svårare sort av havandeskapsförgiftning. för att göra det kort, som jag fattat det som så går det mycket fortare och levern kan "spricka". så jag skulle helt enkelt kunnat dött. jag hade ingen havandeskapsförgiftning innan utan detta bara kom med symtom (kändes som att någon 100kg klump satt på min mage) på söndag kväll och på måndag kväll kunde dom inte vänta längre och tog ut Leah med akut snitt.

därför går jag nu på massor med extra kontroller både hos vanliga bm och på spec.

• HippYgirl

Mums: hoppas ni snart blir bättre

shia: jag börjar mina föräldradagar 11 dagar innan Bf men det är för att jag har havandeskapspenning fram till dess.

vet inte riktigt hur långt innan man får ta som max.

• HippYgirl

happy73: jag skickade in papprena en måndag och fick tillbaka måndagen efter. men då finns jag ju redan inne i rullorna sen förra gången, vet inte om det kanske skyndade på. förra gången vet ja att det tog mycket längre tid.

• HippYgirl

en beskrivning på nätet om v30

"Dina lungor måste ta upp ca 20 % mer syre och stöta ut mer koldioxid med varje andetag, eftersom du också andas för ditt barn.  "

• HippYgirl

Lunch hos Perni80 20/3 kl 12

Angeni
    HippYgirl

Svar på tråden bf-juni västerås