Inlägg från: planerat09 |Visa alla inlägg
  • planerat09

***Hallsberg***

Hejsan Hejsan!!

Är hemma på lunch. Håller på för fullt att sy kläder till lillan idag. Måste passa på när man har barntillsyn. {#lang_emotions_wink}

Hoppas allt är bra med er!

/Marie

• planerat09

Äntligen Fredag!!! = Mys med sambon! {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_heart}
    Ska bli sååå underbart. Eftersom han annars jobbar JÄMT. Denna helg blir till att umgås tillsammans. 
    Sånt uppskattar man väldigt mycket när man sällan ses.

Ha en underbar helg ni andra med!

P.s Förresten vad händer hos er andra i helgen då? {#lang_emotions_dreamer} 

• planerat09

Hejsan Hejsan i stugorna!!

Här håller man på att damma av ALLT i hela huset. Har gjort hål i ytterväggen på källarplan för en ytterdörr. Vad fint det blev av slipdamm ÖVERALLT, trots att man försöker skydda allt med plast och annat. Jaja.. Det blir ju ett fint slutresultat. Så jag får se glad ut och ta tag i dammsugaren och dammtrasan igen!

- Ja du Tina.. Man vet ju vem barnen brås på om de sover så länge på morgonen.{#lang_emotions_sunny} Kan säga att det INTE är mig det brås på. Jag är uppe med tuppen. Har försökt att sova så länge, men det går inte. Har alldeles för mycket för mig så jag har helt enkelt inte tid och inte lust heller för den delen. Är inte född med den förmågan.
    Här kan jag säga att här får de inte ligga till 11. Om de ska ha frukost så får de komma ner när vi andra äter. På helgen typ vid 10. Inte en minut senare. Eftersom lunchtimmen är då nära. Jag kanske är hård, men så är det! 

I dag har vi haft besök hela dagen av ett gäng kompisar. Har även hunnit med därimellan att vara barnvakt.

Nu ska vi fortsätta att damma lite till innan vi ska ut.

Kvällen blir myspys!{#lang_emotions_laughing}

Ha en bra lördags kväll!

Kram på er

• planerat09

Hejsan!!

I dag har jag lyx lyx. Sambon är ute med en kompis och delar ut reklam för företaget. Då fick Sanna följa med. Ahh jag får lite egentid! Är så tacksam för det.
    Men det blir inte så lyxlyx för det. Har en hel del att göra här hemma.
    Tvätta och städa. Jiiippiii vad roligt!{#lang_emotions_sealed}

Vad händer hos er andra idag då?

• planerat09

Åhh solen börjar titta fram....Jiippii!!{#lang_emotions_sunny}
    Nu blir det en härlig promenad i solen OCH kylan.

Vad gör ni andra?

• planerat09

Här blir det iväg och handla mer material till tvättstugan. Åhh vad roligt när man är själv med en liten! Jaja.. det måste handlas om det ska bli klart någon gång.

Senare blir det läkarbesök. Får vi se hur det går!?

• planerat09

Morrn Morrn!!

Idag är man trött. Vill gärna gå och sova ännu mer, men sitter och inväntar hantverkaren som kommer vilken sekund som helst. *gäsp*

Igår var jag nog lika trött som idag om inte tröttare. Gjorde då något som jag aldrig någonsin gjort förr.
    Katten var precis överallt och sprang hack i häl på mig hela morgonen. Hmm tänkte vad f*n är det med katten som är så orolig. Jag visste att hon fått mat och vatten, så det kunde inte varit det. Gick med katten till matskålen och vatten.......
    Öhhh... var är vattenskålen?! Jag var 100 på att jag gett henne nytt vatten på morgonen, men var f*n är vattenskålen???
    Tittar mig omkring. Behöver inte se så långt för att hitta den. Ja jag hade ställt den uppe på blompedistalen!!!!! Funderade genast om jag börjat bli dement!?
    Fattar inte hur jag kunnat göra detta misstag? Klart katten börjar bli orolig över sin matte!{#lang_emotions_cat}{#lang_emotions_wink}

Men det var inte slut där av konstigheterna. Lite senare när jag ätit frukost och dukat av, så efter några timmar när jag ska öppna kylskåpet för att förbereda lunchen så.....öhh varför ligger brödet i kylen?! Gahhhh inte nu igen!!!
    Då visste jag att det var nog bäst att ta en lugn dag efter alla märkliga saker man lyckats få till på en och samma dag.

Idag vet jag iallafall vad jag INTE ska göra!{#lang_emotions_wink}

Var sak på sin plats lyder ju ordspråket- Bäst att hålla mig till den regeln hedan efter!{#lang_emotions_dreamer}

• planerat09

Glöm inte att Hindersmässan börjar idag! {#lang_emotions_tongue_out}

• planerat09

Har nyss kommit hem. Vi skulle ta vår dagliga kvällspromenad, men kom inte så långt. Fick vända efter typ 100 m. Det gick inte att gå med barnvagnen i snödrivorna. Tog bilen och motionera den istället! {#lang_emotions_wink}

Var iväg till djuraffären och köpte "lukta gott" till kattlådan. Superbra uppfinning tycker jag. {#lang_emotions_dreamer}

Ne ingen hindersmässa idag. Hoppas det blir någon utav de andra dagarna. Är ju så mycket runt omkring hela tiden här. Vi brukar alltid gå på den. Har blivit som en tradition.

I går var vi till 6 månaders kontrollen med Sanna. Hon gick igenom besiktningen, men måste på kontroller med vikten. Jag var livrädd att jag övergött henne, men tvärtom. Hon går tyvärr inte upp som hon ska, men å andra sidan är det bara kolla hennes söta pappa som är pinnsmal. {#lang_emotions_wink} Annars följer hon regelboken.{#lang_emotions_sunny}

• planerat09

Pia- Är det inge bra med "luktagott" pulvret?
    Jag är inget proffs på det ämnet med katter, men fick tipset av en kompis. Då var jag tvungen att testa det.

Men om det är skadligt eller liknande så vill jag givetvis inte ha det.

Svar på tråden ***Hallsberg***