Inlägg från: planerat09 |Visa alla inlägg
  • planerat09

***Hallsberg***

Morrn Morrn!

Säger välkommen till dig också Sockerråtta!
    Jasså du bor i nästan samma område som jag då!? Själv bor jag, sambon och tre tjejer (11, 8 och 7 mån) i hus på Ekliden.

Nej tack till smörgåstårta med polarbröd! Sambon jobbar med bla polarbröd hela dagarna, så vi är inte så förtjusta i det. Blir en hel del av "polfärskt bröd" här hemma. Därför blir det väldigt mycket hembakat nu för tiden för att variera sig lite.

• planerat09

Tina- att sövas ner, kan jag säga att det är bland det underbaraste jag varit med om. Låter helt knäppt, men hur underbart är det inte att bara somna in och slippa tänka för en stund!{#lang_emotions_laughing} Då är det värre efteråt när man har smärta från op såret.

• planerat09

Morrn Morrn!

Kikar in en snabbis och önskar er alla en riktig trevlig fredag.
    Här blir det mysmys med sambon. Vi ska se filmen Luftslottet som sprängdes i kväll.
    *längtar*

Ha det bra!

• planerat09

Morrn Morrn!!

Pia- Det gjorde jag med fast på coop vid Marieberg. Då vill jag gärna ha ALLT!
    Älskar att påskpynta för då känner man att nu, nuuu är det inte länge kvar tills värmen och solen är hos oss. Det är så mysigt!

Får se om jag köper nya påskgardiner i år. Brukar köpa någon "påskgrej" varje år och skriver årtal på. Gör även så med julgrejer också. Kul att minnas!

Får se om jag pyntar lite tidigare i år. Är så tråkigt att det inte hinner vara uppe så länge innan man ska riva ner allt igen.

• planerat09

Har fler sidor om du vill ha Bea! {#lang_emotions_sunny}
    Det är på exakt sådana sidor som jag är intresserad av att vara på. Håller på att tränga mig in i den "branchen" också, MEN.. det är lång väg dit.

I dag är en riktig supermys dag. Humöret är på topp och energin flödar.. Solen skiner.. Jiiiippppii!! Jag blir såå lycklig av solens strålar!

Just nu håller jag på att få till 7 sorters kakor. Puuhh.. Inge roligt längre om jag ska erkänna. Nu är det inte länge kvar till dopet så det är därför jag håller på som en tok för all förberedelse inför detta.

När dopet är avklarat så kommer jag att lägga ut filmen som jag gjort på min sida.

Nää nu blir det bus med lillan!

Ha en bra dag i solskenet!

• planerat09

Här sitter man framför brasan och myser! {#lang_emotions_sunny}

Ha en trevlig kväll!

• planerat09

Morrn Morrn eller rättare sagt God förmiddag! {#lang_emotions_wink}

Urs här pratas det tandläkare..

På tal om tänder och mun så var det ingen trevlig middag här i går vill jag lova. Slutade med att vi slängde ut den!

Vi skulle äta super god kycklingfile med ris och grönsaker...mmmm Tar en rejäl bit i munnen tuggar några gånger...åhhhhhh vilket stort kycklingben jag har i munnen! (tänkte jag) plockar ut det direkt och upptäcker med fasa att det inte alls var något kycklingben utan en stor glasbit! Och där satt jag i samma veva och matade lilla juvelen med samma mat. Sambon tänker samma sak som mig direkt. - Jaha då har vi också blivit drabbade av glas i kyckling nu då!
    Stefan rör runt i sin egna mat med gaffeln och hittar även han en stor glasbit.
    Vi kastar ut allting och blir riktigt äcklade av maten! Innan vi hinner slå nr till Kronfågeln så hittade vi var glasbitarna kom ifrån. Det var ifrån glaslocket som vi hade på riskastrullen. Fattar inte riktigt hur det kan ha gått till, men därifrån var det iallafall.
    När choken lagt sig så kom tankarna- Tänk om lillan fått glaset i munnen eller om stora tjejerna varit hemma och fått i sig glaset! Urs.. 

Var tvungen att ta bild på det läskiga bitarna man haft i munnen och knaprat på. {#lang_emotions_surprised}  Finns i mitt bildgalleri. 

• planerat09

I dag blir det hemmagjorda biffar med potatis, sås och grönsaker.

Nee Sannas mixade mat som hon skulle få igår kastades också. Inge mer glas här inte!
     {#lang_emotions_undecided}

Ja Påsken närmar sig mer och mer. trevligt, trevligt!{#lang_emotions_smile}
    Men först dop, sen påsk!
    Prästen var hemma hos oss igår. Vi gick igenom dopet och hur det kommer att bli. Riktigt trevligt det med faktiskt. Bra präst också!
     Ja så nu är det bara att invänta den stora dagen. Har nog det mesta under kontroll för en gång skull!{#lang_emotions_wink}

I dag fick vi hem den signerade skivan till Sanna.   För evigt och för alltid av Elin Örebrand. Sååå underbar låt!

Nää nu väntar en sen lunch.

Ha en bra dag i det vita landskapet!{#lang_emotions_dreamer}

• planerat09

Ja tur är väl det att smaken är som baken! Kul att höra hur ni andra tänker och tänk vad alla vi är olika. Bra det!

Vem är det som säger att man måste gå till kyrkan regelbundet?!
    Inget som säger att man måste göra det bara för att man är troende! Var så förr, men även det "kyrkliga" följer trenderna och nuet och de som är troende går inte till kyrkan varje söndag! Var som prästen sa i går: Ja alla människor är i olika skeden i livet och många har helt enkelt inte tid att gå till kyrkan nu för tiden. De hinner knappt att umgås med sin egna familj hemma. Så jag förstår dom, att dom inte går till kyrkan så ofta.

Gud är med var man än är och inte bara i kyrkan!

Låter som att jag är super kristen, men så är det inte. Ville bara ge min åsikt och förklaring till hur det faktiskt är.

Likadant med faddrar så är det inte heller som det var förr. Att faddrarna ska ta över om barnets föräldrar skulle gå bort. och vägleda barnet in i den kristna tron, så är det inte heller längre. Faddrar har man för seden skull och att det är en fint "hedersuppdrag" man får när man blir tillfrågad om man vill bli fadder. Man ska finnas där för barnet.
    Mina andra tjejer är också döpta och har faddrar. Min bror, hans x och barnens faster. Rätt personer eftersom dom finns fortfarande vid barnens sida och stöttar och jaa ser till så att de har de bra! Rätt personer för det uppdraget helt enkelt! {#lang_emotions_smile}
    Denna gång så har vi valt att inte ha några faddrar till Sanna. Pga personliga själ.

.. och tillbe gud hela tiden.. Vem gör det idag!?
    Jag lever iallafall inte på 1800-talet! 
    Jag vill att mina barn ska vara döpta för bla traditionen ska leva vidare, men det är min åsikt!

Ni som har valt att gå ur kyrkan är det bara för att ni inte är troende?!
    och sen blir jag nyfiken på er som gift er. Varför gifte ni er?
    Ja och snart är som sagt påsken här. Vet ni varför vi firar tex. påsk?! och jul?! och alla helgons dag?! Var drar ni gränsen för att vara troende?! Är man troende för att man är med och firar jul/påsk ja alla de "kristna" högtiderna?!
    Jaa jag är nyfiken som vanligt.. Om man inte frågar får man aldrig veta!{#lang_emotions_dreamer}

Svar på tråden ***Hallsberg***