Inlägg från: planerat09 |Visa alla inlägg
  • planerat09

***Hallsberg***

Ja baka lär man göra om man ska ha något att bjuda på till dopet! {#lang_emotions_dreamer}

Sen tycker jag att det är roligare att ha bakat sitt egna bröd som man äter. Då vet man exakt vad man stoppar i sig. dvs inga konstiga tillsatser eller konserveringsmedel. Utan mer nyttigheter så som torkade frukter, grovt mjöl och fibrer över lag.

Fikabröd är inte alls lika ofta som vi bakar. Men vi har alltid något i frysen ifall man får oväntat besök.{#lang_emotions_wink} Men just nu bakar vi för fullt eftersom dopet närmar sig.
    Här ska det inte köpas färdigt, mer sport och mer harmoni med hembakat! {#lang_emotions_sunny}

Svenska filmer älskar jag. Här samlar vi på Beck och wallander filmer. Det senaste är Stig Larssons filmer. Såå otroligt bra! Mer svens film tack!{#lang_emotions_wink}

• planerat09

Morrn Morrn!!

I dag så blir det en "ta det lugnt dag". Mellantjejen är hemma från skolan idag för hon är förkyld och mår illa.

Jag är såå trött idag. Så det blir till att vila!

Ja smörgåstårtor och vanliga tårtor det är Magnus specialitet. Vi hade likadant på Cajsa och Amandas dop också. Han är en hejjare på det!
    På Amandas dop gjorde vi en gräddtårta som såg ut som en bil. Skit snygg!{#lang_emotions_smile}

På det här dopet blir det tårtor också, men inga smörgåstårtor. Det går inte. Det blir så många gäster att det skulle aldrig få plats med så många smörgåstårtor som det skulle behövas. Så vi kommer att bjuda på något helt annat.{#lang_emotions_dreamer}

• planerat09

Beror på vad man tycker är många gäster?!
    Smörgåstårtor behöver stå i kylskåp och tror inte kyrkans församlingshus har typ 3 stora kylskåp som det skulle behövas för att förvara stora och många smörgåstårtor + gräddtårtor.

Hade varit perfekt om vädret var som i dag. Bara att ställa ner tårtorna i den kalla snön.{#lang_emotions_wink}

Härligt att solen tittar fram. Det går åt rätt håll då!{#lang_emotions_sunny}

• planerat09

Tina- Ok två stora kylskåp. Det låter ju kanon! Ska ringa och höra för säkerhets skull. Mycket kylplats behövs när det är så många som ska käka.
    Jo det är jätte mysigt där ute. Tyvärr är deras församlingshem i det minsta laget, men vi får tränga ihop oss. Tv hade dom inte tyvärr. Så vi får ta med oss en istället. Går det med!

Klippa sig i Hallsberg gör vi inte. Sambon klipper sig i Kista i Stockholm och jag klipper mig hos barnens faster. {#lang_emotions_wink} Men ska väl ta tag i och boka tid hos frissan också. Eftersom jag vill klippa av mig håret. (mot mycket protester hemifrån){#lang_emotions_wink}

• planerat09

Morrn!

Någon som vet när apoteket (nej förlåt..kronans droghandel) öppnar?

Gaahh min Bamyl är slut. Måste ha NUU!!

• planerat09

oki. Jag har ingen aning när de öppnar. Eftersom man aldrig haft panik efter läkemedel som jag har nu.
    Har haft sån skallebank nu i några dagar, så nu får det vara nog! Måste få min bamyl så ska det gå över på si så där 20 minuter.
    Låter som att jag vore värsta tablettmissbrukaren.. haha.. Men nej nej.. Det är jag inte kan jag säga. Jag försöker hålla mig så långt borta från tabletter och medicin överhuvudtaget så länge det går, men nu går det inte längre. Såg att just Bamylen var slut i medicinskåpet. Det är det ända som hjälper mot huvudvärken.

• planerat09

Jag vet inte om det finns över kassa på ica/konsum. Vore ju kanon!
    Tycker det är super att det har släppt monopolet på apoteket.

Jag är sååå glad (trots skallebanken) idag!
    Lilla juvelen har sovit hela natten både i går natt och i natt.. Jiippii!
    Kanske är en vändning nu. Att hon kommer fortsätta med det. Hoppas!
    Är ju lyx att inte behöva gå upp flera ggr per natt. Så underbart. Jag är såå glad. Tralalalala!

Bara för att jag säger så, så kommer det säkert bli tvärtom i natt, men jag är glad iallafall att hon sovit i två hela nätter. Alltid något!

I vanliga fall går jag upp två gånger per natt och ger ersättning (eftersom hon vägrar ta vanlig välling). Phuu!

• planerat09

Oj!! Vad hemskt. Hur yttrar sig det på en så liten? och hur har han fått det?
    Hoppas han kryar på sig snart!

• planerat09

..Mm det får man för att man har haft det som en "dans" med de andra två barnen.
    De har varit som änglar när de var små. Sov hela nätterna och inge skrik som kan spränga glasrutor.

Huuaa.... Sanna är jätte gullig, men när hon blir arg eller bara "testar" rösten så gaaaahh... hennes röst är såå enorm. Det kan man inte tro på en så liten söt bäbis!{#lang_emotions_dreamer} Tinetusvarning direkt!{#lang_emotions_sealed}

Men finns det något sötare än när små gullungar drar upp det bredaste flinet de kan. Oj oj oj jag blir såld direkt av Sannas leende. Hon har så goa runda kinder som blir som små bollar när hon ler. Åhh att man kan vara så kär!{#lang_emotions_dreamer}

Ja solen är mer än välkommen. Smällt bort vår snö och is nu och ge oss massor av värme tack!{#lang_emotions_sunny}

• planerat09

Hanna- Tack för den bra infon! 

Det är så jobbigt när de är så små och blir dåliga. Man känner sig så hjälplös.
    Hellre skulle man vilja ta skiten själv om det gick.

Vet bara när Cajsa var liten och led av falsk krupp. Urs.. Vet bara ljudet av den jobbiga tunga andningen. Sånt glömmer man aldrig!

Som sagt hoppas han blir bättre snart!

Svar på tråden ***Hallsberg***