Inlägg från: planerat09 |Visa alla inlägg
  • planerat09

***Hallsberg***

Tina- Kul att Cajsa kom iväg till slut på Bowlingkalaset igår. Hon får vara stolt över att hon har en så omtänksam lillasyster som kunde följa henne dit!

Ja nu har hon verkligen blivit firad ett antal gånger. Vi ska fira henne när hon kommer hem, men hon har redan fått sin födelsedagspresent utav oss.
    Helt otroligt vad åren rusar på. Känns som om det vore igår som den lilla "parveln" kom, mammas tjej har blivit STOR!

• planerat09

Jag tänkte mer på att det var trots allt "hennes" dag, då det var bowlingkalas.
    Jag brukar alltid ställa upp lite "extra" då. Eftersom att det är just födelsedagen, och då tycker jag att man får bli lite "bortskämd". Alla andra dagar på året är det som "vanligt". Dessutom hade M lovat att följa henne. 2 minuter senare "bröt" han löftet.
    Men men det är bara vad JAG tycker, sen om man lovar något så tycker jag att man ska hålla det man lovar.
    Men som sagt.. Det är bara MIN åsikt!

Hoppas kalaset i Allehallen blir lyckat och med mycket plask! {#lang_emotions_wink}
    Årskortet kunde inte bli en bättre födelsedagspresent. Hon är ju mer i vattnet än på torra land! {#lang_emotions_laughing} Det uppskattar hon nog massor.

• planerat09

Waersta- Ni kanske kan anordna poolparty hemma?! Nu vet jag inte hur gamla dina barn är?! men sånt brukar bli uppskattat! {#lang_emotions_dreamer}

Här hemma har vi försökt hitta på egna "födelsedagsfester" eftersom jag är av den sorten som tycker det blir mer personligt att göra allt själv. Blir lätt uttråkat med typ lekobus/bowling/badhus kalas. Självklart om barnen verkligen önskar detta så klart att man försöker se till deras önskningar, men hittills har de varit nöjda med våra "egna" kalas som har varit allt från piratfester med spännade skattjakter och sjörövartårtor till filmkväll med pulkaåkning som var förra året. Det blev jätte lyckat.
    Barnen tycker det är kul att få vara med att bestämma och forma sin egna dag, till skillnad när man köper ett "färdigt" koncept där man heller inte behöver lyfta ett finger. Lite småtråkigt tycker jag, men det är MIN åsikt!

Jag tycker inte sämre om dom som väljer det "färdiga konceptet". Smaken är olika och vi väljer alla olika!

• planerat09

.. Glömde säga att badkalas i Allehallen kostar 40kr/barn och då måste man bjuda minst 10barn. I priset ingår då om jag förståt det rätt korv med bröd och glass.

• planerat09
    Waersta skrev 2010-02-22 11:59:20 följande:
    Jo, poolen brukar få stå framme, men de senaste åren har det varit FÖR varmt så vi har knappt kunnat varit ute. Själv tycker jag tvärtom. Hellre köper jag ett färdigt koncept och slipper engagera mig i kalasen. Det är INTE min grej att pyssla och fixa såna saker. Däremot när barnen blir större och vill lana med kompisarna, DÅ jäklar. Det är mer grejer i min smak. Tekniska prylar. Sax och lim hittar Du knappt i vårat hem, däremot nätverkskablar, trådlösa prylar och liknande - Det gillar jag!
    Haha.. Oki.. och här är det tvärtom.. Ja se vad det kan vara så olika!{#lang_emotions_dreamer}
  • planerat09

Det där mat till dörren finns väl inte i Hallsberg längre?!
    Om det kommer tillbaka till Hallsberg igen så kan jag varmt rekommendera det.
    När Cajsa var liten så utnyttjade vi den tjänsten väldigt mycket. Det var kanonbra. Slippa släpa med små barn i affären när man ska storhandla mat. En väldigt smidig och superbra påhitt. Synd att det försvann. Vet att man kan få den tjänsten om man bor i Örebro.

Hojjta gärna till om det är någon som hör att den har kommit tillbaka till vårt område!
    Perfekt för mig och alla andra som har svårt att få tag på bil när man väl ska åka och handla. Antingen har sambon den eller så är vi för trötta för att åka helt enkelt. Alltid är det något!

• planerat09

Då när vi beställde "mat till dörren" var från hmm... hette det spar?! Nuvarande Willys tror jag det var. Kanon! Man "gick i affären" via internet och kryssade för vilka varor man skulle ha. Så synd som sagt att det försvann.

• planerat09

Jag tror att det är sånt barnen kommer att komma ihåg. Det man har "hittat på själv".
    Förra året hade som sagt C en filmkväll med enbart tjejer. Ni kan tänka er vilket fnitter det blev, men roligt hade dom. Avslutet blev att det gick upp till backen och åkte pulka.

A hade faktiskt kalas på lekobus förra året, Året innan hade A "pjamas party" men det blev mer ett "vattenkalas" där alla barnen hade vattenkrig eftersom det var supervarmt ute. Kul hade dom vill jag lova! Vädret har alltid varit strålande solsken när A har haft sina ute kalas, så vi har verkligen haft tur med vädret hittills.
    Det som JAG tycker har varit mest lyckat var nog "piratfesten" när A fyllde 6 år. Det blev riktigt uppskattat av både barn och föräldrar.

Jaja... Nog om kalas och övergår till Uffes lada.....

Var det någon mer än vi som var där i Lördags? Vilken flopp!
    Att dom inte ställde in det istället. Eftersom de hade varnat att det skulle bli snökaos redan dagen innan. Stackars de som stod och sålde. Kunde inte ha fått in så mycket i kassan.

Vi funderar på att stå nu till helgen då löningen kommit, men vi får se. Stefan är lite små krasslig. Vi har sååå mycket som vi behöver bli av med.
    Allt är klart och nedpackat för att åka dit. Nu är det bara att vänta tills rätt tillfälle kommer. När det nu blir!? {#lang_emotions_dreamer}{#lang_emotions_wink}

Nu ska jag upp och baka bröd med solroskärnor och filmjölk.. mums!

Finns det någon här som sitter på något smarrigt mat eller bakrecept? Dela gärna med er. Jag är jätte intresserad av nya spännade recept!{#lang_emotions_tongue_out}

Ha en bra kväll!

/Marie

• planerat09

Hanna- Jag fick reda på nyheten idag faktiskt att din kusin, min barndomsvän skulle ha barn.
    Riktigt skoj. Det var på tiden! {#lang_emotions_wink} Jag var först ut av oss barndomskompisar. Nu S Undra vem det blir sen?!{#lang_emotions_dreamer}{#lang_emotions_wink} 

Tina- När kan du kolla efter dopklänningen?

• planerat09

Morrn Morrn!

Ser att jag missat att en "ny" Hallsbergare kikat in.
    Säger varmt välkommen till dig med!

Waersta- Du har iallafall en mamma som är en jäkel på bak och mat!{#lang_emotions_smile} Hon är iallafall otrolig på jobbet att fixa och trixa!

Tycker det är kul att kulturhuset i Stockholm har börjat med ett "klädbibliotek". Där alla som vill kan få komma och låna kläder så som man gör med böcker.
    Då tänker jag mest på om man ska på bal/fest/finare middag etc. Lite onödigt att köpa en balklänning för EN gångs användning.
    Bra miljötänk också!

Såg att Hallsberg är "poppis" nu på tv ang snökaoset och sj.
    Att de direktsänder härifrån både i går och idag kan jag inte riktigt fatta. Hur mycket är det att filma?! Åker ända hit för att filma spåren som blir sopade typ.
    Jaja.. Måste ju ha något att visa på nyheterna och Hallsberg som får ta "smällen" över att alla tågen är försenade och inställda.

Vad händer hos er andra en sån här "sportlovsdag" som denna?!

Själv blir jag nog inne idag med lilla juvelen. Måste ta tag i bakningen inför dopet.
    Har en hel del att baka. Tårtbottnar, kakor, bullar etc.

Svar på tråden ***Hallsberg***