Inlägg från: planerat09 |Visa alla inlägg
  • planerat09

***Hallsberg***

Morrn Morrn!!

Urs idag är man allt bra sliten. Har varit väldigt mycket på sista tiden. Varje dag har vi gjort något speciellt. I morse drog jag i "nödbromsen"!
    Sa till barnen att i dag så blir det absolut INGENTING! Det ska bara vara en dag då vi inte gör något.
    I helgen blev det två vänder till Linköping. Sambon till Skövde. Vi blev uppvaktade av sambon med finfin frulle på alla hjärtans dag. Han hade lagt ner tid på att skära ut {#lang_emotions_heart} i bröden. Så fint så!{#lang_emotions_dreamer}
    Men vi är inte som alla andra så vi har skjutit fram alla hjärtans dag till onsdag då han slutar tidigare. Eftersom det var varit stress stress hela helgen.
    Sambon vet inte om barnens och mina planer, så då ska vi överraska honom istället!{#lang_emotions_wink}

Annars så är det planeringar inför dopet som sker just nu. Vet precis hur jag vill ha det. Filmen är klar som jag gjort, som ska visas på dopet. Så just nu känns det som att jag har koll på läget. Jo det förstås.. det viktigtaste av allt. Dopklänningen...Den har jag INTE hittat än, så det är väl det som är ett litet stressmoment, eftersom om jag inte hittar den så måste jag sy en rätt så snart. jaja.. allt ordnar sig i slut änden på ett eller annat sätt!{#lang_emotions_sunny}

Vad händer hos er andra då?

• planerat09

Hej Pink666!

Du är varmt välkommen!

Är du nyinflyttad?

/Marie

• planerat09

Kanon härligt väder ute! Har nyss kommit in från en härlig promenad i solen.. Jiippii, man blir så glad när solen tittar fram!

I dag har vi en "specielldag" här hemma. Så det ska bjudas på lite överraskningar mm. {#lang_emotions_wink}{#lang_emotions_tongue_out}

Så det är väl bäst att skynda så man blir klar innan alla kommer hem.

Passa på att vara ute idag ni som kan. Inte alla dagar som solen tittar fram!{#lang_emotions_sunny}

• planerat09

Någon som vet vad det kostar att hyra skidor i Storstenshöjden?

• planerat09

Morrn Morrn!!

I går hade vi en riktig "ta hand om varandra dag". Blev riktigt lyckat!
    Hade middagsgäster och jag själv blev uppvaktad med blommor av sambon. {#lang_emotions_dreamer}
    Så då blir man ju helt såld..{#lang_emotions_tongue_out}
    Var tänkt att vi skulle avsluta kvällen med en film, men tiden bara rann iväg och det blev för sent. Så filmen ska vi se idag istället.

Middagsreceptet har jag nedskrivet i min receptblogg på min sida, om det är någon som vill ha. Sååå gott! Fläskfile med pikantost. Mums! Inte någon direkt hälsokost, men så otroligt gott! Inte var dag man äter det heller.Så då får man unna sig vid speciella tillfällen som det var igår.

• planerat09

Jo jag upptäckte att Storstenshöjden faktiskt hade en hemsida lite senare.. {#lang_emotions_wink}
    Det är jätte skoj att åka slalom. Var ett tag sen, så det är på tiden att uppleva det igen.

Kan inte mycket om Öland men Gotland kan jag. Där är det kanon på sommaren men dyrt.  

• planerat09

Skåne och västkusten är också att reko.. På sommaren kan man nästan tro att man är utomlands när man är längs kusterna. Tylösand oj oj oj...Eller skåne kusterna.. Ja det måste upplevas för att man ska förstå vilket fint land vi faktiskt bor i. Sambon tjatar om att vi ska åka utomlands, medan jag vill att vi ska upptäcka mer av vårt fina landskap. Finns mycket som man inte har sett än. Sen hör det till saken att jag är sååååå flygrädd. Min första utlandsresa som sambon gav mig i födelsedagspresent var redan bokad och klar i princip. Så jag var mer eller mindre tvingad att följa med. Det gick bättre än vad jag trodde. Eftersom jag aldrig upplevt en flygtur förr. Det var såå underbart och så vackert när vi väl landat och vi var där. Men nu när jag vet hur det är så blir det "tvärnit" när utlandsresa kommer på tal. Vi ska ner till både västkusten och skånekusten i sommar. Har ju gratis boende hos min kära mor som bor precis vid Öresundsbron. ;) Gäller att man kommer ihåg att ta av sista avfarten i Sverige, annars blir det att man får besöka grannen Danmark och åka över den fina Öresundsbron! ;) Var ska ni andra på semester i Sommar?

• planerat09

Är det någon som sett den otäcka filmen om vilken skillnad det är att åka bakåtvänt som att åka framåtvänt?

Ingen trevlig syn, men jag föredrar om man kan så ska barnet åka bakåtvänt så länge som det går. Donna- Din lilla tjej kanske har växt ur sin bilstol och behöver något större som även den kan vara bakåt?!

Ska se om jag hittar filmen. Så ska jag lägga upp den här så får ni se.
    (Det är med testdockor och inget annat) Men otäckt ändå tycker jag med tanke på att det kunde lika gärna varit ett levande barn som satt i dessa "krockbilar".

Tänk även på att barnens huvud är som en tung kanonkula. Då kan ni tänka er själva vad som händer när barnet sitter framåt. Nacken knäcks förmodligen i en frontalkrock! Vill inte skrämmas, men värt att veta!

Bara MIN åsikt och mina ord!

• planerat09

Hanna- Nej det var en annan, men den som du visar är även den ett bra ex på vilken stor skillnad det är.

Men förstår vad du menar Donna med att det blir trångt i baksätet om flickan har långa ben också som kanske tar emot sätet etc. Det är svårt det där..

www.familjeliv.se/Forum-3-101/m48830650.html där kan du läsa mer om just bilbarnstol framåt eller bakåtvänt.

http://www.ntf.se/halland/default.asp?recid=24139

Efter att jag sett denna film så fick jag mig en rejäl tankeställare. GLÖM INTE BILBÄLTET!!! (filmen är otäck så ni vet!!!!) Själv slarvade jag med bilbältet tills jag blev stoppad av polisen och fick betala 700kr. Sen desss har jag ALLTID bältet på!

">

• planerat09

Annars kan man göra som andra utan hjärna...

Ha barnet i knät obältat!! Hur tänker man då?

Eller när man själv var liten. Då fattade man tydligen inte bättre, då åkte varannan unge lös i bilen och kunde stå mellan sätena etc.

Samma sak med cykelhjälm. När jag var liten så var det inte många som hade det. Fanns ju knappt. Men de flesta klarade sig bra ändå. Nu säger jag inte att man inte ska använda det. Men ibland kan det bli "FÖR MYCKET" av alla säkerhetsåtgärder. Det ska skyddas och beskyddas  så snart får väl inte barnen gå utanför dörren, för risken är stor att det blir överkört eller överfallen etc.. Samhället är inte som det var för 30 år sedan.
    Bra eller dåligt!? Jag påstår att det fört med sig både goda och dåliga saker.
    De goda är att forskningen gått otroligt mycket framåt. Det som är sämre är att allt för många är för mycket inne och de förbannade tvspelen har förstört MASSOR...
    För mycket konstigt folk som fått hjärnsläpp och våldtar och misshandlar och äckel pedofiler etc.. Klart det fanns för 30 år sen med, men frågan är om det fanns så mycket som det gör idag?!

Svar på tråden ***Hallsberg***